Avatar billede woogoo Nybegynder
13. februar 2006 - 13:33 Der er 33 kommentarer og
3 løsninger

Fed kode til at tattoo!

Hej eksperter

Det er et lidt anderledes spørgsmål, men jeg tror at jeg vil få det bedste svar fra denne kategori!

Jeg skal have lavet en tattoo meget snart, som enten skal være på mit ene skulderblad, ryggen eller brystet.

Det jeg gerne vil have er at der skal stå en PHP kode fra start til slut.. Bare en kort en på omkring 5-6 linjer.

Men nu skal der ikke bare stå et eller andet ligegyldigt, så ville høre om der var nogen der havde nogen fede idéer til en PHP kode som ville passe godt ind som en tattoo.. altså en der giver lidt mening når man tænker videre over den, men som alligevel er en rigtig PHP kode.?'

//woogoo
Avatar billede phliplip Nybegynder
13. februar 2006 - 13:50 #1
<?php
$foo = 'hello world!';
$foo = ucwords($foo);

$bar = 'HELLO WORLD!';
$bar = ucwords($bar);
$bar = ucwords(strtolower($bar));
?>
Avatar billede phliplip Nybegynder
13. februar 2006 - 13:54 #2
Eller fyr en eller anden syret REGEX ind ;P Det skal den tatovør nok blive glad for !-)
Avatar billede showsource Seniormester
13. februar 2006 - 13:55 #3
Måske lidt lang,

<?php

function navigation($opdel=" :: ") {

$path = explode("/", $_SERVER["PHP_SELF"]);
$dirs = count($path);
$home = "/";

echo "<div style=\"padding-left: 24px;\">Du er her: <a href=\"". $home ."\">Forsiden</a>";

    for ($i = 1; $i < $dirs; $i++) {

        if(is_dir($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] . $home . $path[$i])) {
        $home = $home . $path[$i] ."/";
        echo $opdel ."<a href=\"". $home ."\">". $path[$i] ."</a>";

        }else{

            if(basename($_SERVER["PHP_SELF"]) != "index.php") {
            echo $opdel ."<a href=\"". $path[$i] ."\">". $path[$i] ."</a>";
            }

        $get_string = "";

            if(!empty($_SERVER["QUERY_STRING"])) {
            $get_string = "?". htmlentities(urldecode($_SERVER["QUERY_STRING"]));
            }

        echo $get_string;

        }

echo"</div>\r\n";

}
?>
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. februar 2006 - 13:58 #4
if(isset($_POST['submit'])){
  for(i=0;i<10;i++){
    echo"Et eller andet";
  }
Så får du både løkke og vilkår med ;o)
Avatar billede udvikler Nybegynder
13. februar 2006 - 13:59 #5
Damn showsource :-)
- det vil jo fylde hele kroppen :-D

Hvad med:

<?php
if ($me > $you) {
  true;
}else{
  false;
}
?>

hehe
Avatar billede dmcn Praktikant
13. februar 2006 - 14:10 #6
I #php.dk på Quakenet fik vi engang trykt t-shirts, hvor http://mcnally.dk/temp/rtfm.php stor på ryggen. :)

Derudover synes jeg personligt, at idéen om en tatovering med kode er helt forrykt, men dig om det. ;)
Avatar billede linuxklovnen Nybegynder
13. februar 2006 - 14:18 #7
<?php print("Hello World"); ?> er da klassisk? ellers er dmcns forslag godt!
Avatar billede woogoo Nybegynder
13. februar 2006 - 14:33 #8
haha..

-aco->> er helt vild med din! 8D
Den havde jeg ikke selv kunnet finde på! :P
Du får point hvis du vil ligge et svar!
Avatar billede dmcn Praktikant
13. februar 2006 - 14:37 #9
-aco-'s kode giver jo ingen mening. :(
Avatar billede woogoo Nybegynder
13. februar 2006 - 14:39 #10
dmcn >> altså.. hvis jeg er større end dig er det rigtigt.. men hvis ej er det falskt?

forstår ikke rigtig din? er det bare et stykke kode eller er der også lidt bagtanke bag den?
Avatar billede dmcn Praktikant
13. februar 2006 - 14:40 #11
Hvis du er større end mig, så er hvad rigtigt? :) Det var det jeg mente med ikke at give mening.

Du kan se resultatet af "min" kodestump øverst på siden.
Avatar billede woogoo Nybegynder
13. februar 2006 - 14:43 #12
dmcn >> det kan kun være rigtigt at jeg er større end dig.. og hvis ikke jeg er det så er det løgn! men ja.. den kan selvfølgelig også forstås på den måde at hvis ikke jeg er større end dig.. så er det bare ikke rigtigt.. det kan jeg godt se ja!.. hmm.. det eneste jeg kan se på den side er at der står RTFM? og så koden?!
Avatar billede phliplip Nybegynder
13. februar 2006 - 14:44 #13
dmcn's er sq feed !-)
Avatar billede olebole Juniormester
13. februar 2006 - 14:44 #14
<ole>

Ret syntaksen, hvis du bruger -aco-'s. Ellers bliver du til grin til sommer, hvis der en på stranden, der kan PHP.

- så kan man undre sig over, hvorfor man vil have en tush med PHP-kode, når man ikke selv skriver PHP  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede dmcn Praktikant
13. februar 2006 - 14:46 #15
woogoo : Korrekt, "mit" eksempel udskriver RTFM, en ganske kendt forkortelse i udviklerkredse. Go google. ;)
Avatar billede woogoo Nybegynder
13. februar 2006 - 14:48 #16
olebole >> hmm.. fordi at jeg syntes PHP-kode ser godt ud.. og kan da godt forstå det nogenlunde.. kan bare ikke selv huske hvordan koderne skal hænge sammen!
Kunne også vælge at skrive en hel HEX kode eller Bin.. men ved bare ikke hvad det underlige i det skulle være.. selvfølgelig kunne man bruge alle de der 00100 10010.. men det er ikke det samme!
Avatar billede olebole Juniormester
13. februar 2006 - 14:49 #17
Jamen, skal det bare se godt ud? Skal det ikke give mening?
I så fald kan du jo bare skrive et 'S' ... det er da et pænt bogstav  :)
Avatar billede dmcn Praktikant
13. februar 2006 - 14:51 #18
olebole: Eller olebole, det er jo en pæn sammensætning af bogstaver. ;) Eller David? Eller, eller, eller! :)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
13. februar 2006 - 14:51 #19
<?php
if (ToBe() || !ToBe())
{
  print "That is the question!";
}
?>
Avatar billede woogoo Nybegynder
13. februar 2006 - 14:52 #20
dmcn >> ja ok. Read The Fucking Manual.. men det er ikke lige så indelysende som den anden syntes jeg. Det er selvfølgelig fedt nok hvis man ud fra koden kunne se hvad der stod, men der er vidst nogle andre ting end PHP man skal kunne for at kunen tyde den..
Avatar billede olebole Juniormester
13. februar 2006 - 14:53 #21
dmcn >> som sagt ud af min beskidte kæft  ;D

Din tager nu stadig guldet blandt nørder .... os nørder!  ;o)
Avatar billede woogoo Nybegynder
13. februar 2006 - 14:54 #22
Olebole >> selvfølgelig skal det give mening. Men altså.. hvis du kunne komme på noget fedt i PHP, HTML eller HEX/BIN så er du da velkommen til at komme med et forslag?
Avatar billede olebole Juniormester
13. februar 2006 - 14:54 #23
woogoo >> dmcn's er ren PHP ... man skal ikke kunne andet for at forstå den
Avatar billede woogoo Nybegynder
13. februar 2006 - 14:56 #24
Olebole >> det er da binære tal og alt muligt der får den til at printe RTFM?
Avatar billede dmcn Praktikant
13. februar 2006 - 14:56 #25
woogoo : Det skægge i "min" er, at når folk spørger dig hvad der står, kan du svare "RTFM". Blandt os nørder i #php.dk, var det pænt skægt. :)
Avatar billede woogoo Nybegynder
13. februar 2006 - 14:59 #26
dmcn >> jah ok! :P det er selvfølgelig sjovt nok.. Men.. Tror hvis den skulle være fed for mig skulle jeg lige have en lille forklaring på hvordan du får den til at printe RTFM? for det må vel have noget med de der tal at gøre?

bare et mindre PHP kursus! haha.. har arbejdet lidt med PHP, men er langt fra mere end n00b!
Avatar billede dmcn Praktikant
13. februar 2006 - 15:02 #27
woogoo : Så kan jeg jo passende bede dig RTFM'e. ;)
Selve koden er jo:

  printf("%s",pack("c*",
    floor(30031/366),
    sqrt(7056),
    bindec(1000110),
    octdec(115))
  );

Slå op på www.php.net/floor, www.php.net/sqrt, www.php.net/bindec, www.php.net/octec samt www.php.net/pack. www.php.net/printf er måske også god nok at tage med.
Som jeg har sagt før, så synes jeg dog den slags tatoveringer er forrykte, specielt når du ikke kan PHP nok til at forklare den. :)
Avatar billede olebole Juniormester
13. februar 2006 - 15:05 #28
woogoo >> Nøøøhhhh ... i min gamle branche (lydteknik) lavede jeg nogle posters med en lyd-nørde-ting, som også endte på en del lydteknikeres T-shirts, men den er jo ikke sjov i koder-kredse:
    E = mC^2 +-3dB

- og så kan man iøvrigt ikke tekstformatere den ordentligt på E  :o|

Personligt ville jeg nok vælge noget med pallindromet '01011010' - hvilket er 90 i binær kode ... og i bingo kaldes 90 som bekendt 'Gamle Ole'. Men det er jo heller ikke sjovt for dig.

Som det måske fremgår, synes jeg helt klart, at en kode med noget for 'de indviede', vil være langt det sjoveste ... men sådan er folk jo så forskellige  :)
Avatar billede olebole Juniormester
13. februar 2006 - 15:08 #29
woogoo >> til (13/02-2006 14:56:15): Jeg havde ikke forstillet mig, at binære tal skulle være et problem. Hvis man koder PHP, ved man vel også hvad binære tal er ... eller?
Avatar billede woogoo Nybegynder
13. februar 2006 - 15:16 #30
Olebole >> som sagt er jeg ikke helt inde i PHP og ved ikke hvilke talsystemer man skal kunne.. Kan BIN og HEX.. men ikke PHP sådan lige ud.. ved hvad en del af koderne betyder og gør.. men dog langt fra mange! :P
Avatar billede olebole Juniormester
13. februar 2006 - 15:20 #31
I så fald skal mit råd lyde: Lad være!

- vent til du ved nok om PHP til selv at kunne vurdere, hvad man _kan_ skrive og hvad der måtte være sjovt  ;o)
Avatar billede mobius6 Juniormester
13. februar 2006 - 15:38 #32
<?php
$iamaprogrammer=$_GET['programmer'];
function program()
    {
    if($iamaprogrammer=="TRUE")
        {
        for($i=1;$i>0;$i++)
            {
            $brainstorm2keyboard=thinking();
            echo $brainstorm2keyboard;
            }
    else
        {
        $iwanttobeaprogrammer=$_GET['want2beprogrammer'];
        if($iwanttobeaprogrammer=="TRUE")
            {
            $learntoprogram="TRUE"
            }
?>
Avatar billede phliplip Nybegynder
13. februar 2006 - 17:33 #33
13/02-2006 14:51:52 >> den er da også CuL nok!
Avatar billede udvikler Nybegynder
13. februar 2006 - 19:08 #34
Vil da ikke have alle pointene, men her er da et svar :-)
Avatar billede woogoo Nybegynder
14. februar 2006 - 08:11 #35
hmm.. man kommer for at få råd.. og det har jeg fået.. :) tak for det!'

Pointene blev fordelt mellem de 3 der havde lagt et svar.. bare så jeg kunne få tråden lukket! ;)
Avatar billede alluc Nybegynder
22. juli 2008 - 16:54 #36
Dmcn - Kan jeg få slettet min ene profil : Newbie-dk, da jeg har fået oprettet mig en ny profil?