Avatar billede ujdesign Nybegynder
29. april 2001 - 21:32 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Opload cgi-script

Jeg skal for første gang forsøge at oploade et cgi-script til min server.
Firmaet, DHT, accepterer egne cgi-scripts, så det er ikke noget problem.
Det angives også at:
\"Alle filer med endelsen .pl eller .cgi vil blive eksekveret som cgi-filer, så man har ikke behov for en server-sat cgi-bin bibliotek\".
Nu kommer spørgsmålene:
1. Er cgi_bin blot en mappe i mit domaine.
2. Skal jeg bare oploade filerne til den samme mappe som mine html-filer ligger i, - eller hva\'?
Avatar billede Thomas Nybegynder
29. april 2001 - 21:34 #1
Du kan selv bestemme hvor dine .cgi eller .pl filer skal ligge.. cgi-bin er bare et navn man giver et directory, for at gøre det \"lettere\" at se at det er der ens cgi ligger...
Husk når du uploader, at det skal uploades som ASC (ascii) og når filerne er uploadet, så skal du sætte CHMOD til 755 så dine filer kan eksekveres.
Avatar billede thomasledet Nybegynder
29. april 2001 - 21:38 #2
hvis det altså er på en unix-baseret maskine... er det en NT-maskine er der ikke noget, der hedder chmod...
Avatar billede klausl Nybegynder
29. april 2001 - 22:28 #3
1. Jeg mener at dht har opsat deres makskiner så alt hvad der ligger i cgi_bin kan afvikles som perl-scripts uanset endelse. Har man sine scripts liggende andre steder skal de have en af de to nævnte endelser (.pl eller .cgi).

2. Det kan du gøre som du har lyst til - det er et spørgsmål om hvordan du foretrækker at organisere dine filer. Vær opmærksom på at mappen dine filer i, vist også skal have korrekt chmod for at scripts kan afvikles i den ..
Avatar billede aceofspair Nybegynder
22. maj 2001 - 09:14 #4
(lang forklaring)
Når man laver (i unix) en mappe der skal indeholde CGI skal mappen være CHMOD 777 eller 755 (World Read/Edit) ellers kan CGI-en ikke virke.
Når en mappe er WRE er det også muligt at (fra en anden maskine) at redigere indholdet.
Derfor ligger cgi normalt i en mappe specielt til det (cgi-bin), men det er altså ikke en nødvendighed

Så vidt jeg kan se på hvad du har skrevet at DHT har skrevet sørger DE for automatisk CHMOD (de læser efternavnet, simpelt) så du lægger dine CGI-scripts hvor du har lyst til