Jeg sidder og prøver at lave en lille smugle VBA som skal kunne ta' 2 forskellige tal (og ligge dem sammen) og tekst fra en userform og smide ind i et word dokument (til et bookmark).
Nogen der har et eksempel liggende ?
Jeg har aldrig leget med VBA før og søger lidt hjælp til at forstå det grundliggende men kan ikke finde en "den rigtige" tutorial.
Dim FilName As String Dim Tal1, Tal2, Ialt As Integer Tal1 = Form1.Textbox1.Text Tal2 = Form1.Textbox2.Text Ialt = Tal1 + Tal2 FilName = "Test.doc"
Dim objWord As Word.Application
Set objWord = New Word.Application objWord.Visible = True objWord.Documents.Open "c:\DIN PLACERING\Test1.doc" 'Ændre her
Selection.GoTo What:=wdGoToBookmark, Name:="KundeNavn" 'Ændre her With ActiveDocument.Bookmarks .DefaultSorting = wdSortByName .ShowHidden = False End With Selection.TypeText Text:=Ialt
trendt : tror du skal komme med lidt respons for at blive hjulpet videre
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.