Avatar billede trendt Nybegynder
12. februar 2006 - 13:39 Der er 3 kommentarer

VBA begynder spørgsmål

Hej :)

Jeg sidder og prøver at lave en lille smugle VBA som skal kunne  ta' 2 forskellige tal (og ligge dem sammen) og tekst fra en userform og smide ind i et word dokument (til et bookmark).

Nogen der har et eksempel liggende ?

Jeg har aldrig leget med VBA før og søger lidt hjælp til at forstå det grundliggende men kan ikke finde en "den rigtige" tutorial.

hygge
Avatar billede martin_moth Mester
15. februar 2006 - 08:49 #1
Har du fundet ud af at lave en userform og få den vist, samt at sætte kontroller på din userform (knap, textbox osv)?
Avatar billede claus777 Nybegynder
10. marts 2006 - 13:03 #2
Dim FilName As String
Dim Tal1, Tal2, Ialt As Integer
Tal1 = Form1.Textbox1.Text
Tal2 = Form1.Textbox2.Text
Ialt = Tal1 + Tal2
FilName = "Test.doc"

Dim objWord As Word.Application

Set objWord = New Word.Application
objWord.Visible = True
objWord.Documents.Open "c:\DIN PLACERING\Test1.doc" 'Ændre her

Selection.GoTo What:=wdGoToBookmark, Name:="KundeNavn" 'Ændre her
    With ActiveDocument.Bookmarks
        .DefaultSorting = wdSortByName
        .ShowHidden = False
    End With
    Selection.TypeText Text:=Ialt
Avatar billede martin_moth Mester
11. marts 2006 - 08:26 #3
trendt : tror du skal komme med lidt respons for at blive hjulpet videre