Avatar billede logbuilders Mester
11. februar 2006 - 21:51 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

DVD til AVI - sync-problem

Jeg har lagt alle vore private VHS og video 8 ud på DVD med en video-grabber med HW-kodning.
Der er medgået ca 30 DVDér og nu vil jeg gerne distribuere til børn og børnebørn i et mere komprimeret format - DivX eller Xvid.

Jeg har forsøgt mig med Power DVD Ripper, som fulgte med videograbberen - et let tilgængeligt program, som også giver mulighed for at kopiere udsnit af orginalen.
Imidlertid er video og audio ikke alid i sync selvom orginalen er ok.
Benytter jeg Virtualdub er der ingen problemer, men det er lidt mere besværligt.
Der findes mange DVD-rippere, så det må være muligt at undgå det nævnte problem - men hvordan ??
Avatar billede l-l-l Nybegynder
11. februar 2006 - 21:57 #1
Jeg forstår, at du vil lave DVD om til divx/xvid? Prøv Auto Gordian knot, den bruger jeg med stor tilfredshed.
http://www.autogk.me.uk/
Avatar billede logbuilders Mester
11. februar 2006 - 22:10 #2
Har prøvet men er kørt sur i det - er G-Knot bedre end DVD til AVI rip - jeg antager at DVD til AVI rippere har automatiseret det som G-Knot gør eller hur ???
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
11. februar 2006 - 22:14 #3
Du kan evt. se denne guide.

http://piratgruppen.org/article.php3?id_article=126

Her kan du splitte op så du får netop omkring 700 mb på din cd.

Held og lykke
Avatar billede l-l-l Nybegynder
11. februar 2006 - 22:14 #4
Jeg har ikke prøvet dvd2avi, ejheller g-knot, men kun auto g-knot, den er automatiseret, som du siger, og den kører som sagt fint hos mig.
Avatar billede logbuilders Mester
11. februar 2006 - 22:19 #5
Prøvet auto G-Knot - fik ikke fat i at det har automatiseret processen - foreløbig tak for hintet - kommer tilbage med res om et par dage.
Avatar billede logbuilders Mester
14. februar 2006 - 20:57 #6
Jeg har nu prøvet begge programmer og de ser ud til begge at være ret effektive.
Vidomi virker mest brugervenligt og jeg kan godt lide at man kan vælge et udsnit af de video man vil konvertere.
Her kan man også se længden på videoen og så kalkulere størrelsen på den komprimerede AVI-fil.
Ligeledes er det praktisk i mit tilfælde med mange private DVDér at man kan overføre dem til HD med decrypter og derefter lave en jobliste omfattende flere videoer.
Formentlig kan man også lave en jobliste i AutoGK baseret på decrypterede videoer, men det har jeg ikke prøvet.
Muligheden for at kode et udsnit af videoen har jeg ikke fundet i AutoGK.

Derimod har jeg haft udfald på en bestemt video i både Vidomi og VtualDub hvor AutoGK ikke fejlede.
Jeg har også oplevet, at output fra Vidomi var vendt på hovedet selvom output undervejs var retvendt.
Jeg kører konsekvent 2-pass.

Jeg er glad for jeres tip og beder om et svar fra /-/-/ så jeg kan afslutte og gerne med et par kommentarer til mine oplevelser.
Avatar billede l-l-l Nybegynder
16. februar 2006 - 10:21 #7
.