Avatar billede fudge Nybegynder
11. februar 2006 - 16:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Genere liste ud fra mappe

Min hjemmeside ligger på en apache webserver der er konfigureret sådan at den ikke lister indholdet af en mappe. F. eks. hjemmeside.dk/billeder/ der kommer bare en fejl i det tilfælde. Jeg vil gerne have fat i et php script der kan generere en html liste af mappens indhold hvor man så kan trykke på de links, på siden php har generet, og derved se filerne. Meget gerne skulle det laves så den også viser mapper. Nogle der har eller kan lave sådan et script til mig eller har en alternativ løsning ? Omkonfiguration af serveren er ikke muligt
Avatar billede freesite Nybegynder
11. februar 2006 - 17:31 #1
noget i stil med

<?php
$path = "./";
$handle=opendir($path);
$array=array();
$n=0;
while ($file = readdir($handle)) {
$array[$n]="$file";
$n++;
sort($array);
}
?>

så kan du bare udskrive dem fra arrayet

eller du kan udskrive dem direkte ved istedet for
$array[$n]="$file";
$n++;
sort($array);
at skrive

echo $file;
og hvis link
echo "<a href=".$file.">".$file."</a>";
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
11. februar 2006 - 17:41 #2
Mange er vilde med dette script: http://evoluted.net/archives/2005/08/directory_listi_2.php Se deres demo. Det laver en sej dir-listing! :)
Avatar billede fudge Nybegynder
12. februar 2006 - 12:35 #3
Argh hvordan er det så jeg giver dotcom1 poient for super besvarelse ?
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
12. februar 2006 - 15:45 #4
Jeg lægger et svar først. :)