Avatar billede nicocarlos Nybegynder
10. februar 2006 - 18:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skal flytte webhotel - nedetid

Hejsa. Jeg skal til at flytte webhotel og vil høre, hvordan man kan minimere sin nedetid på mail? Og hvor lang tid man skal forhente at den er nede?

Med venlig Hilsen

nicocarlos
Avatar billede clausbr Nybegynder
10. februar 2006 - 19:18 #1
Det har som regel ingen betydning hvis din web udbyder er nede i mere ind 24 timer da
den som sende en mail til blive vider sendt til sin Internet udbyder eller anden host som sender mail vider til dig. Så hvis din web udbyder er nede vil serveren prøve igen sener.

Jeg bruger dandomain.dk er har aldrig oplevet at de har været nede eller problemer
Men det har også noget at gøre med pris osv.
Avatar billede nicocarlos Nybegynder
10. februar 2006 - 19:25 #2
Okay tak...jeg prøver og håber på det bedste.
Avatar billede agermose Nybegynder
11. februar 2006 - 01:37 #3
øhh? hvad? misforstår I ikke lidt hinanden?

spørgsmålet er så vidt jeg kan se ikke, hvad der sker, hvis ens udbyder er nede - der vil de helt rigtig som hovedregl ligge i kø og blive videresendt, når udbyderen er oppe igen.

det har vist bare ikke noget at gøre med den situation, hvor man SKIFTER udbyder.

Når du skifter udbyder, er det som sådan ikke nogen nede tid, med mindre din gamle lukker før du er online hos den nye. Problemet er, at dit skifte er en flydende ting, mens DNS informationerne opdateres. I den tid, vil mails ryge til enten den gamle mailserver eller den nye. Om din nye udbyder kan hjælpe dig med at hente fra den gamle server i overgangsperioden, eller om du selv skal stå for det, er vist forskelligt.

Men det er altså ikke et "nedetidproblem", men at dine mails måske havner på den gamle server og ikke bliver videresendt til den nye automatisk.

Jan Agermose