Avatar billede marienhof Nybegynder
10. februar 2006 - 17:17 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Ændring af linieafstand

Hej

Det er noget siden jeg har arbejdet med dreamweaver og kan ikke huske, eller finde noget sted i hjælpen, hvordan man ændre linieafstanden. Jeg laver for øjeblikket et site, bestående af frameset, med menupunkterne i venstre frame (se evt. www.barart.dk) Her har jeg blot skrevet de enkelte menupunkter, altså ikke i en tabel, men med en opløsning på 800X600 bliver skriften nødt til at være ganske lille, hvis den skal kunne være på skærmen uden scrolbar. Hvad gør jeg så linieafstanden bliver mindre, så jeg kan have en større skrifttype??
Avatar billede dortek Nybegynder
10. februar 2006 - 17:48 #1
Istedet for at taste return efter hver linie laver du et blødt linieskift (shift+return)

Hvis dette ikke er nok, kan du ændre linieafstanden i dit CSS
God weekend :-)
Avatar billede miss-g Seniormester
10. februar 2006 - 18:33 #2
Eksempel via CSS

<style type="text/css">
<!--
.linieafstand {
    line-height: 14px;
    font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
    font-size: 11px;
}
-->
</style>
Avatar billede marienhof Nybegynder
10. februar 2006 - 18:48 #3
Tak skal du have.

Shift enter giver enkelt linieafstand, men jeg må lige repeterer CSS og prøver dit eks. senere (skal ud)!
Men på forhånd tak.

Ole Marienhof