Avatar billede yezbarh Nybegynder
09. februar 2006 - 19:43 Der er 6 kommentarer

Hvad vil gøre serveren hurtigere?

Hvad er hurtigst?

1):
Hente fra en .txt fil som fx. indeholder:
1,yezbarh
2,test
3,nemesis
4,test2
5,eksperten

Også udskriver som:
<a href="see.php?id=1">yezbarh</a><br />
<a href="see.php?id=2">test</a><br />
..

Eller en MySQL database.
Altså - hvad vil være "bedst" for at ungå alt for meget snavs og overbelastninger på serveren?

.. hvis i forstår..?
Avatar billede JOHN_DOE Nybegynder
09. februar 2006 - 20:00 #1
jeg tror at det er fra en .txt fil. (flere ville sikkret være bedre.. )
Avatar billede yezbarh Nybegynder
09. februar 2006 - 20:05 #2
Okay - perfekt.
Smid svar
Avatar billede JOHN_DOE Nybegynder
09. februar 2006 - 20:27 #3
tag du bare de point for det crap scar jeg kom med... Jeg er ikke engang helt sikker.. men 90%
Avatar billede olebole Juniormester
09. februar 2006 - 20:48 #4
<ole>

Hvad der er bedst kommer helt anpå sammenhængen - hvorlang filen kan blive - hvorofte den opdateres - hvorofte den skal læses - m.m.

Har du mulighed for at skrive den sådan:

<?
$a = array();
$a[0] = "yezbarh";
$a[1] = "test";
$a[2] = "nemesis";
$a[3] = "test2";
$a[4] = "eksperten";
?>

- eller:

<?
$a = array(
    "yezbarh",
    "test",
    "nemesis",
    "test2",
    "eksperten"
);
?>

- så kunne du bruge include, hvilket i mange situationer sikkert ville være hurtigere  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede yezbarh Nybegynder
12. februar 2006 - 16:03 #5
Ole - mener ikke med kodens optimering, men hvad der gør serveren hurtigere, ved kald af side-reload :)
Avatar billede olebole Juniormester
12. februar 2006 - 16:10 #6
Nej, du taler, så vidt jeg kan se, ikke om side-reload - men om at hente nogle data og udskrive disse. Derfor diskuterer vi, hvilken metode, der vil være hurtigst/bedst.

Dine foreslåede valg står mellem en .txt-fil, der bliver åbnet, læst og lukket - mod en MySQL-forespørgsel.
Mit forslag er en tredie vej, hvor et data hentes fra et array i en fil, der inkluderes  :)