Avatar billede broberg-jepsen Nybegynder
09. februar 2006 - 18:21 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Opdatere nederste ramme ved indtastning i hovedramme

Hej - håber der er nogen der kan hjælpe en lidt tung nybegynder.

Jeg er ved at lave en bestilling formular og mangler et script der opdaterer min kurv i nederste ramme, når jeg tilføjer et antal varer i hovedrammen.

Jeg mener at det jeg er skal bruge er noget med:
<form name=vareForm .... onChange=....
..men er ellers rimelig blank, for intet af det jeg har forsøgt virker. Er der hjælp at hente???
Avatar billede JOHN_DOE Nybegynder
09. februar 2006 - 21:05 #1
<form action="#" OnSubmit="parrent.kurv.location.href=parrent.kurv.location.href;">
Avatar billede JOHN_DOE Nybegynder
09. februar 2006 - 21:05 #2
*parent
Avatar billede JOHN_DOE Nybegynder
09. februar 2006 - 21:05 #3
<form action="#" OnSubmit="parent.kurv.location.href=parent.kurv.location.href;">
Avatar billede JOHN_DOE Nybegynder
09. februar 2006 - 21:06 #4
lige en til;: hvis det ikke er parent så er det parant eller perant
Avatar billede JOHN_DOE Nybegynder
09. februar 2006 - 21:06 #5
*parent er det ;)
Avatar billede psykochicken Nybegynder
10. februar 2006 - 02:01 #6
Det kommer an på, hvordan du "tilføjer et antal varer i hoverammen"....

Jeg går ud fra at du har en funktion, der gemmer resultatet af varevalget !?!
Når resultatet er gemt kan du reloade siden, der viser resultatet i rammen med kurven.

Koden til at reloade kurven kan være som aalouv skriver, men afhænger af hvor mange frames/iframes du har pakket tingene ind i og hvordan/hvornår du gemmer resultatet af varevalget.

....så fortæl lidt mere, vis din kode eller smid et link ;o)
Avatar billede broberg-jepsen Nybegynder
10. februar 2006 - 10:59 #7
aalouv - scriptet virker desværre ikke

Her er koden i hovedrammen:

<HTML>
<HEAD>
<meta name="Generator" content="Microsoft FrontPage 4.0" />
        <meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=iso-8859-1">
    <TITLE>Silkeplanter - Vare01</TITLE>
<LINK HREF="../styles.css" REL="stylesheet" TYPE="text/css">
</HEAD>
<BODY class="main">
        <h3>Grøn plante</h3>

<SCRIPT TYPE="text/javascript">
parent.justerTil = 'IMG:../images/kurvJuster.gif,W:30,H:12,ALT:Juster varekurv';
parent.justerFjern = 'IMG:../images/kurvFjern.gif,W:30,H:12,ALT:Fjern varelinie';
</SCRIPT>

        <p><FORM NAME="vareForm">
        <TABLE BORDER="0" CELLSPACING="0" CELLPADDING="3">
<TR>
    <TD WIDTH="60%" class="main">Grøn plante</TD>
    <TD class="main">

<SCRIPT TYPE="text/javascript">parent.vareAntal(document,'Grøn plante',25.00,'vareForm','main','parent.liste.location.reload()')</SCRIPT></TD>
</TR>
</TABLE></FORM>
        <CENTER><FONT SIZE="1" CLASS="copy"><HR></FONT></CENTER>

</BODY>
</HTML

Jeg har 4 frames i mit frameset med følgende navne: øverst, nederst, indhold1 og hovedramme.
Det er nederste ramme der skal opdatere, når jeg tilføjer/fjerner en vare i hovedrammen.
Avatar billede psykochicken Nybegynder
11. februar 2006 - 03:24 #8
For at opdatere rammen "nederst" fra hovedrammen skal du bruge parent.RAMMENAVN.location.reload().....eller i dit tilfælde:

parent.nederst.location.reload()...eller
top.nederst.location.reload()

Hvilken handling skal udføres for at opdatere rammen "nederst"...skal der trykkes på en knap, skrives et antal i et felt, eller...?

/psc
Avatar billede broberg-jepsen Nybegynder
11. februar 2006 - 03:31 #9
Man skriver et tal, hvorefter man trykker på en knap "justerTil"
Jeg vil mene, at jeg skal bruge:

parent.nederst.location.reload()

men mangler resten af strengen. Jeg tror du er på rette vej... please hjælp lidt mere :)
Avatar billede broberg-jepsen Nybegynder
11. februar 2006 - 04:47 #10
Sådan ja...
Mens eksperten opdaterede faldt 25 øren. Det var bare en lille detalje jeg havde overset, men det var din kommentar, psykochicken, der ledte mig på rette vej, så du får dine point, hvis du smider et svar :-)
Avatar billede psykochicken Nybegynder
12. februar 2006 - 13:16 #11
velbekomme :o)
Avatar billede psykochicken Nybegynder
13. februar 2006 - 14:09 #12
- og tak for point ;o)