Avatar billede lars66 Nybegynder
09. februar 2006 - 17:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

et baggrunds script ?

Hej er der en, der kender et javascript, der kan vælge web-side-baggrunds-billed alt efter hvilken browser-størrelse-skærm man kører med?

<body background="billed.gif">

DET ER VIGTIGT AT DET ER BILLEDET DER SKIFTES, OG IKKE SELVE SIDEN, DA DET ER EN INDEX.HTM SIDE. SKAL FORSTÅS KORREKT: SERVEREN SØGER PÅ INDEX.HTM OG IKKE PÅ F.EKS. INDEX2.HTM

hÅBER PÅ SNARLIG HJÆLP!
Avatar billede olebole Juniormester
09. februar 2006 - 17:52 #1
<ole>

Hint: Caps-Lock bruges normalt på WWW, når man ønsker at råbe ad folk  :)

<button onclick="document.body.style.background='url(billede2.gif)'">Skift</button>

/mvh
</bole>
Avatar billede lars66 Nybegynder
09. februar 2006 - 20:28 #2
Jeg har valgt denne her, da det aligevel er en af de mere sikre, så må man dog have flere sites, men det er ok aligevel:

<script language="JavaScript">
if (window.screen.width <= 800 )
{
document.location.href = '800.html';
}
else if (window.screen.width >= 1024 )
{
document.location.href = '1024.html';
}
</SCRIPT>
Avatar billede JOHN_DOE Nybegynder
09. februar 2006 - 21:08 #3
<script language="JavaScript">
if (window.screen.width <= 800 )
{
document.body.style.background='url(billede2.gif)';
}
else if (window.screen.width >= 1024 )
{
document.body.style.background='url(billede2.gif)';
}
</SCRIPT>
Avatar billede JOHN_DOE Nybegynder
09. februar 2006 - 21:08 #4
hov var lidt hurtig..
<script language="JavaScript">
if (window.screen.width <= 800 )
{
document.body.style.background='url(billede800.gif)';
}
else if (window.screen.width >= 1024 )
{
document.body.style.background='url(billede1024.gif)';
}
</SCRIPT>
Avatar billede psykochicken Nybegynder
10. februar 2006 - 02:17 #5
Skal brugere med screen.width mellem 800 og 1024 ikke have noget baggrundsbillede ?-)

/psc
Avatar billede olebole Juniormester
10. februar 2006 - 02:43 #6
Nej ... så ka' de lære det!  :D
Avatar billede olebole Juniormester
10. februar 2006 - 02:46 #7
... og du må heller ikke selv bestemme, hvor stor din browser skal være. Du har ytringsfrihed, har du ... og du kan jo ikke få det hele, vel?  =)
Avatar billede lars66 Nybegynder
10. februar 2006 - 16:32 #8
Hey aalouv, jeg har taget din løsning, det virker fint, mange tak!
Vil du ikke have dine point?
Kryds af i svar!
mvh. Lars
Avatar billede psykochicken Nybegynder
11. februar 2006 - 01:58 #9
*LOL*....ja ytringsfrihed, så længe man ikke offenligt komplimenterer en kvindes ynder, kommer til at sige neger, eller tegner vittighedstegninger af hellige mænd ;D
Avatar billede olebole Juniormester
11. februar 2006 - 14:24 #10
- eller anfægter det videnskabelige 1800-tals paradigme, 98% af alle danskere lever i - anfægter lyksalighederne ved uindskrænket ytringsfrihed - eller udtaler sig realistisk, negativt om Firefox.
Der er rigtig meget, man helst ikke må sige højt  ;o)
Avatar billede lars66 Nybegynder
15. februar 2006 - 14:24 #11
Jeg lukker spørgsmålet om min. 24 timer fra nu!