Avatar billede mydream Nybegynder
09. februar 2006 - 13:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvilken betydning har google Rating

Mit site har nu været i luften siden november, og jeg har endnu ikke fået en Pagerank. Min side bliver dog vist i forholdsvist udemærkede posiitoner ved forskellige søgeord.

Men hvad sker der, når jeg får tildelt min rank (som jeg forventer bliver 4 eller 5). Vil jeg så kunne mærke et stort hop opad, eller har google allerede taget højde for det nu?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
09. februar 2006 - 14:10 #1
Det tildeles løbende, men vises ikke altid korrekt i din google adbar
Det kan chekkes her: http://www.indexer.dk/linkpop/
Avatar billede mydream Nybegynder
09. februar 2006 - 14:19 #2
Hej Eric.

Når jeg så checker det, så har jeg GR på 0. Men jeg har omkring 100 andre hjemmesider (meget relevante) der linker til mig (hvad jeg ved af) så er det ikke korrekt forstået, at når google næste gang kører en opdatering på GR så kommer jeg til at rykke længere op i søgeresultaterne?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
09. februar 2006 - 14:40 #3
jo, men der er mange faktorer som kan have lidt eller meget indflydelse.... Her er nogle stykker
1) Er det direkte links, som ikke går gennem database (altså links som google kan læse)
2) Er det nye links
3) Hvad er pagerank på disse sider som linker
4) Linker du til sider som er bannet af google
5) m.fl.
Avatar billede mydream Nybegynder
09. februar 2006 - 14:43 #4
Jeg er godt klar over at jeg ikke med sikkerhed kan forudsige min PR, men det er kvalitetslinks jeg har erhvervet mig.

Men hvis vi nu siger at jeg nu helt uden PR ligger godt i søgemaskinerne, og jeg så er uheldig og får en PR på 2 vil jeg så ikke stadigvæk stige i søgeresultatet? Er min nuværende PR ikke at betragte som 0?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
09. februar 2006 - 15:50 #5
Hvor meget det rent faktisk betyder for hvert enkelt level ved jeg ikke....

Ang. dine kvalitetslink.... Kommer de fra den samme person
Selvom det er fra mange forskellige domæner, så kan det nemli' godt være den samme ip-adresse, og så har det ikke den vilde betydning....
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
09. februar 2006 - 16:32 #6
Tit og ofte forsøger man at optimere på ting man tror er galt, men hvor det viser sig at det er noget andet.
Jeg har skrevet denne artikel: http://www.eksperten.dk/artikler/837 hvor det gennemgåes hvordan man ved hjælp af google kan se hvilke steder der skal optimeres
Avatar billede mydream Nybegynder
09. februar 2006 - 17:05 #7
Hej Eric.

*G* jeg har læst alle dine artikler. Det er på den måde jeg har lært at optimere.

Jeg har simpelthen byttet links med en lang række relevante sites. Der er ingen snyd overhovedet, og jeg tvivler MEGET på at jeg skulle have kommet til at bytte links med nogen, der er blacklistet af google.

Det er blevet et ret populært site, så der er også mange der linker til mig, som jeg ikke linker til.

Det jeg leder efter er måske at få en bekræftelse på, at jeg stiger i søgeresultaterne, når min PR kommer på, for ellers er jeg ikke tilfreds med mine placeringer endnu.