Avatar billede amnesia5230 Nybegynder
09. februar 2006 - 13:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

combobox samt database-problem

Jeg har en combobox, som henter sine informationer fra en tabel i en database - hvilket virker fint nok.

Disse informationer, som er mad, har også nogen priser. Jeg vil så gerne have at når den enkelte ret er valgt i comboboxen, så skal jeg kunne trykke på en knap og prisen bliver skrevet i min textbox.

strSQL = "Select Pris from Hovedretter where Hovedretter like Wienerschnitzel"

Som det står dér, kan jeg godt få den til at skrive prisen på Wienerschnitzel i min textbox, men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal få comboboxen ind i denne linie kode. - navnet på comboboxen er comboHovedretter - og jeg ville sætte pris på hvis nogen kunne hjælpe mig hurtigst muligt :)
Avatar billede sjh Nybegynder
09. februar 2006 - 14:03 #1
Private Sub Command1_Click()
  strSQL = "SELECT Pris RROM Hovedretter WHERE Hovedretter LIKE " & Combo1.Text & ";"
  'eller
  strSQL = "SELECT Pris RROM Hovedretter WHERE Hovedretter LIKE '" & Combo1.Text & "';"

  'eller hvis "Wienerschnitzel" er et ord som kommer fra databasen.
  strSQL = "SELECT Pris RROM Hovedretter WHERE Hovedretter = " & Combo1.Text & ";"
  'eller hvis "Wienerschnitzel" er et ord som kommer fra databasen.
  strSQL = "SELECT Pris RROM Hovedretter WHERE Hovedretter = '" & Combo1.Text & "';"
End Sub
Avatar billede amnesia5230 Nybegynder
10. februar 2006 - 09:13 #2
Tak skal du have.
Avatar billede sjh Nybegynder
10. februar 2006 - 15:26 #3
selv tak