Avatar billede forcedesigner Nybegynder
09. februar 2006 - 02:07 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

UserControl problem

Hejsa ekspertere

Jeg har 2 filer:

Default.aspx og
Usercon.ascx

Usercon.ascx ligger i Default.aspx, og alt virker fint.

Default.aspx har en Label og en Knap, mens
Usercon.ascx har en Textbox

Jeg vil ha' at labellen henter teksten fra textboxen i Usercon.ascx når knappen er trykket. label1.text = textbox1.text kommer jo ikke til at virke nu når min textbox ligge i en anden fil.

Hvordan kan jeg løse denne problem?
Avatar billede ladyhawke Novice
09. februar 2006 - 07:38 #1
Lav en property i usercon.ascx og læs den i click eventet for knappen...
Avatar billede forcedesigner Nybegynder
09. februar 2006 - 08:27 #2
Jeg kan desværre ikke få det til at virke....
Avatar billede ladyhawke Novice
09. februar 2006 - 19:14 #3
Kom med lidt kode så kan vi se på det...

Mht. property: du kan lave en property/egenskab med get/set metoder, eller en offentlig variabel.

I din aspx side skal du så lave en variabel af typen svarende til din user control så kan du bruge den variabel til at hente den ønskede værdi...
Avatar billede snepnet Nybegynder
11. februar 2006 - 11:29 #4
hej force... jeg ville nok selv have lagt knappen på kontrollen, og så gjort det eventbaseret, men hvis du vil have det til at virke som du har beskrevet (som jeg har forstået det), så kan du bare gøre sådan her:

// din usercontrol
<asp:TextBox ID="txtInput" runat="server"></asp:TextBox>

// og kode til kontrollen (en property som ladyhawke fortalte om)
public string InputText
{
    get { return txtInput.Text; }
}

// på din form
<asp:Label ID="lblInputText" runat="server" Text="Label"></asp:Label><br />
<asp:Button ID="btnAction" runat="server" OnClick="btnAction_Click" Text="Button" />
<uc1:SomeUserControll ID="uc" runat="server" />

// og en handler til click-eventet på knappen i din kode:
protected void btnAction_Click(object sender, EventArgs e)
{
    this.lblInputText.Text = uc.InputText;
}

så skulle det være det.

mvh
Avatar billede forcedesigner Nybegynder
11. februar 2006 - 17:29 #5
wuhuu mange tak for hjælpen snepnet, det virkede, ok nu skal du svar tilbage så jeg ka gi dig points.
Avatar billede snepnet Nybegynder
12. februar 2006 - 08:37 #6
det var så lidt
jeg deler med ladyhawke
mvh
Avatar billede ladyhawke Novice
12. februar 2006 - 12:00 #7
Så lægger jeg et svar også... udmærket eksempel :o)
Avatar billede forcedesigner Nybegynder
12. februar 2006 - 13:49 #8
Ja ok - det er så fair nok