Avatar billede logsuppe Nybegynder
08. februar 2006 - 14:56 Der er 1 løsning

Automatisk e-mail meddelse

Hej Eksperter!

Jeg ønsker at lave (evt. i vbs) et lille program, der, når man starter det op, skal udfylde brugerens fulde navn, samt et logonnavn. Når man så trykker på OK, skal den åbne en ny tekstmeddelse i Outlook, hvor den automatisk skriver emnet, og udfylder i den forudbestemte tekst, <user> med brugerens navn og <username> med logonnavnet.

Det eneste man altså selv skal udfylde, er hvem mailen skal sendes til...
Avatar billede logsuppe Nybegynder
10. februar 2006 - 08:35 #1
Fandt selv ad af det... Scriptet blev således:

    Dim objOutlk    'Outlook
    Dim FullUserName
    Dim UserName
    Dim objMail    'Email item
    Dim strMsg
    FullUsername = InputBox("Indtast brugerens fulde navn:", "Indtast navn")
    Username = InputBox("Indtast brugernavnet:", "Indtast brugernavn")
    Const olMailItem = 0

        Set objOutlk = createobject("Outlook.Application")
        Set objMail = objOutlk.createitem(olMailItem)

        objMail.subject = "Brugeroprettelse!"

    strTab = vbtab & vbtab
        strMsg1 = "Hej!"
    strMsgLine = vbcrlf & vbcrlf
    strMsg2 = "IT-Centret har oprettet " & FullUserName & " på nettet med følgende oplysninger:"
    strMsg3 = "Brugernavn:" & strTab & "  " & UserName
    strMsg4 = "Kodeord:" & strTab & "  " & "Password1"
    strMsg5 = "E-mailadresse:" & strTab & UserName & "@vgs.vejleamt.dk"
    strMsg6 = "Med venlig hilsen" & vbcrlf & "IT-Centret - 5069"
    strMsg = strMsg1 & strMsgLine & strMsg2 & strMsgLine & strMsg3 & strMsgLine & strMsg4 & strMsgLine & strMsg5 & strMsgLine & vbcrlf & strMsg6

        objMail.body = strMsg
        objMail.display

    Set objMail = nothing
    Set objOutlk = nothing