Avatar billede fuxi Nybegynder
08. februar 2006 - 11:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

AJAX og XSLT + XML

Hejsa

Er der nogen der har erfaring i at lave AJAX kode der kan hente et XML dokument (dynamisk genereret fra en ekstern server) og et XSL dokument (igen hentet fra en ekstern server), og her efter koble dem sammen via AJAX. Jeg har søgt på nettet efter det men finder ikke rigtig noget som virker. Det er ikke noget problem at hente et XML dokument via AJAX, det er relativt simpelt, men hvordan pokker kobler jeg XSLT delen på.
Avatar billede geagleeye Nybegynder
08. februar 2006 - 11:21 #1
har du skrevet det her i ding xml :
    <?xml-stylesheet type="text/xsl" href="XMLSample.xslt"?>
Avatar billede geagleeye Nybegynder
08. februar 2006 - 11:22 #2
Avatar billede fuxi Nybegynder
08. februar 2006 - 11:24 #3
Det er ikke noget problem hvis jeg blot klasker en reference til Stylesheetet i min XML, men efter som jeg jo henter XML dokumentet fra en anden server (Læs et feed fra en ekstern partner) som jeg IKKE kan rette i, ja så er det ikke en option, ydermere vil jeg også helst hvis hele styringen af hvilket XSL der skal hentes, ligger i min JavaScript kode.
Avatar billede geagleeye Nybegynder
08. februar 2006 - 11:27 #4
kan du ikke ændre i den du får ind ? så snart du indlæsser den i dit system ?
gemmer xml du filerne ?
hvad bruges de til ?
hvordan bruges de ?
Avatar billede fuxi Nybegynder
08. februar 2006 - 11:27 #5
Jeg syntes ikke rigtig der er nogen på Google groups der har et decideret kode eksempel. Jeg har selv prøvet at kode noget og har prøvet alt muligt forskelligt i adskillige timer men uden held. Så et kodeeksempel ville helt klart være en fordel.
Avatar billede fuxi Nybegynder
08. februar 2006 - 11:30 #6
De bruges til at jeg får hentet tilbud fra en ekstern partner, disse tilbud skal så vises på en række forskellige sites, men i forskelligt udseende.
Derfor vil jeg gerne at jeg kan lave et generelt JavaScript til håndteringen, hvor der blot skal ændres i en variabel som indeholder referencen til XSL filen, XSL filen vil kunne ligge lokalt og eksternt alt efter situationen.
Avatar billede geagleeye Nybegynder
08. februar 2006 - 12:53 #7
de xml filer som du henter er det nogen du henter ind i dit eget system eller er det
nogen du gemmer på dit eget system ?
Avatar billede fuxi Nybegynder
08. februar 2006 - 13:17 #8
Jeg gemmer ikke filerne hvis det er det du tænker på, så det eneste jeg vil gøre er at hente dem ind i min kode og køre en XSLT så jeg kan præsentere dem individuelt.
Grunden til at jeg ikke gemmer dem er at de data jeg modtager er meget flygtige, det vil sige at de opdateres konstant.
Avatar billede olebole Juniormester
08. februar 2006 - 13:35 #9
<ole>

Brug JS kombineret med XML-DOM eller XPath - og opret nye elementer med HTML-DOM. Det er sådan, man normalt bruger AJAX - hvis man altså overhovedet bruger XML  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede geagleeye Nybegynder
08. februar 2006 - 13:39 #10
ok. i dette tilfælde skal du ind og redigere den xml mens den er i dit system.
som olebole nævner det du skal ind og ændre det i systemet.