Avatar billede rumbassen Nybegynder
08. februar 2006 - 10:30 Der er 14 kommentarer

Fjern mellemrum i tabel

Jeg har lavet en tabel og i den øverste celle har jeg lagt et billede som baggrund. Jeg ønsker at lægge nogle link labels ind i denne celle og placere dem hvor jeg ønsker og jeg har derfor lagt et grid panel ind i cellen også.
mit problem er at når jeg sætter dette grid panel ind så kommer der et mellem rum fra bunden af det grid panel til den nederste linie rammen på cellen.
Hvordan kan jeg få mit grid panel til at fylde en hel celle fra kant til kant uden dette mellemrum kommer?
For som det er nu vil baggrunds billedet begynde at kopiere sig selv i det frie stykke under det grid panel.
er der nogen der kender en løsning til dette?
(Jeg arbejder i visual studio 2003)
Avatar billede olebole Juniormester
08. februar 2006 - 13:13 #1
<ole>

- kode?

/mvh
</bole>
Avatar billede rumbassen Nybegynder
08. februar 2006 - 14:09 #2
Fx:
<TABLE id="Table1" style="Z-INDEX: 116; LEFT: 848px; WIDTH: 336px; POSITION: absolute; TOP: 696px; HEIGHT: 151px"
    cellSpacing="1" cellPadding="1" width="336" border="1">
    <TR>
        <TD colSpan="2">
            <DIV style="WIDTH: 328px; POSITION: relative; HEIGHT: 100px" ms_positioning="GridLayout">
                <asp:Label id="Label5" style="Z-INDEX: 101; LEFT: 256px; POSITION: absolute; TOP: 56px" runat="server">Label</asp:Label></DIV>
        </TD>
    </TR>
    <TR>
        <TD></TD>
    </TR>
</TABLE>
Avatar billede olebole Juniormester
08. februar 2006 - 14:36 #3
Det kan jeg jo ikke se fejlen på  :)
Avatar billede rumbassen Nybegynder
08. februar 2006 - 15:32 #4
HEr er lidt mere fra en test side jeg prøver af på. Jeg bruger jo en editor til denne test.aspx side. Normalt når man sætter noget ind i en celle fx en label, så vil denne blive sat centreret i venstre side. Mit spørgsmål går på hvordan jeg kan placere denne label på eller nær bundlinien af cellen fx i midten, uden at det billede jeg har sat som baggrund vil kopiere sig ned af. Det er muligt at det er mig der har misforstået noget, men jeg troede bestemt man kunne bruge et grid panel til at løse dette.

<%@ Page language="c#" Codebehind="WebForm1.aspx.cs" AutoEventWireup="false" Inherits="test.WebForm1" %>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN" >
<HTML>
    <HEAD>
        <title>WebForm1</title>
        <meta name="GENERATOR" Content="Microsoft Visual Studio .NET 7.1">
        <meta name="CODE_LANGUAGE" Content="C#">
        <meta name="vs_defaultClientScript" content="JavaScript">
        <meta name="vs_targetSchema" content="http://schemas.microsoft.com/intellisense/ie5">
    </HEAD>
    <body MS_POSITIONING="GridLayout">
        <form id="Form1" method="post" runat="server">
            <TABLE id="Table1" style="Z-INDEX: 101; LEFT: 160px; POSITION: absolute; TOP: 184px" cellSpacing="1"
                cellPadding="1" width="300" border="1">
                <TR>
                    <TD colSpan="2" background="file:///C:\Documents and Settings\F28782\Desktop\Civic\civic5d_04.jpg">
                        <DIV style="WIDTH: 288px; POSITION: relative; HEIGHT: 107px" ms_positioning="GridLayout">
                            <DIV style="DISPLAY: inline; Z-INDEX: 101; LEFT: 192px; WIDTH: 70px; POSITION: absolute; TOP: 88px; HEIGHT: 15px"
                                ms_positioning="FlowLayout">Label</DIV>
                        </DIV>
                    </TD>
                </TR>
                <TR>
                    <TD>
                        <asp:Label id="Label1" runat="server">Label</asp:Label></TD>
                    <TD>
                        <asp:Label id="Label2" runat="server">Label</asp:Label></TD>
                </TR>
            </TABLE>
        </form>
    </body>
</HTML>
Avatar billede rumbassen Nybegynder
08. februar 2006 - 15:35 #5
kan du evt lave et lille eksempel hvor du sætter en label et bestemt sted i en tabel
Avatar billede olebole Juniormester
08. februar 2006 - 16:02 #6
Det må vist være et .net spørgsmål. Prøv at flytte spm'et derover  :)
Avatar billede roenving Novice
08. februar 2006 - 16:08 #7
-- jeg gætter på, at det er den gamle med lukketags:

<table id="Table1" style="z-index: 116; left: 848px; width: 336px; position: absolute; top: 696px; height: 151px" cellspacing="1" cellpadding="1" width="336" border="1">
    <tr>
        <td colspan="2">
            <div style="width: 328px; position: relative; height: 100px" ms_positioning="GridLayout">
                <asp:label id="Label5" style="z-index: 101; left: 256px; position: absolute; top: 56px" runat="server">Label</asp:label></div></td>
    </tr>
    <tr>
        <td></td>
    </tr>
</table>

-- sæt aldrig lukketags som </div> eller </td> alene på en linje, da IE renderer linjeskiftet foran !-)
Avatar billede olebole Juniormester
08. februar 2006 - 16:21 #8
- dooohhhhh ...... sæ'fø'li'  ;o)
Avatar billede rumbassen Nybegynder
09. februar 2006 - 11:33 #9
Det giver stadig det samme :-( i .net

Jeg har lige prøvet at lægge koden i en html fil og også at kopiere tabellen over i frontpage, og der virker det bare. Så jeg tror jeg vil prøve at oprette spørgsmålet under .net
hvis i lægger et svar så får i lige lidt points til deling som tak for hjælpen. Hvis i har andre ideer må i endeligt sige til.
Avatar billede olebole Juniormester
09. februar 2006 - 14:35 #10
Tjahh ... roenving ved en del om .net og en bunke om HTML/CSS, så mon ikke han har svaret - hvis der er et? Jeg selv er blank på .net, så i denne forbindelse er jeg komplet håbløs  =)
Avatar billede roenving Novice
09. februar 2006 - 14:41 #11
Jamen, .net skulle da ikke gøre andet end at servere html-koden til browseren ?-)

-- i de gamle udgaver af Visual Studio, var det dog sådan, at den windows-plugin, der blev benyttet til wysiwyg-redigering, netop kunne finde på at lave den slags kode, der vises @08/02-2006 15:32:54, og også konvertere gyldig, valid kode til den slags tagsoup ...

-- præcis lukketag-problematikken tror jeg dog ikke, den har lavet fejl med, for det husker jeg ikke som problem !-)
Avatar billede rumbassen Nybegynder
09. februar 2006 - 14:47 #12
Hvis du (roenving) har .net ved hånden, kan jeg så ikke få dig til at sætte den stump html kode ind på en aspx side og lige teste det, for så tror jeg du kan se hvad jeg mener.
Avatar billede roenving Novice
09. februar 2006 - 14:50 #13
Kan du ikke prøve at vise koden fra Vis kilde i browseren ?-)
Avatar billede rumbassen Nybegynder
09. februar 2006 - 15:12 #14
Jeg har fundet en løsning... Jeg kan bare pave mit panel mindre og knytte en label til panelet men angive placeringen for labelen således den er hvor den skal være, selv om den går over panelets kant, så kan baggrundsbilledet komme med og labelen står som den skal. skod løsning men det ser rigtigt ud.