Avatar billede rasworx Nybegynder
08. februar 2006 - 08:39 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Metakoder i Flashfilm?

Hej!
Jeg har læst mig til, at man skal sætte nogle metakoder ind på sine sider og undersider for, at søgemaskiner kan finde dem. Kan det også lade sig gøre i Flash? Jeg har en side (www.migrafisk.dk), som er en HTML med een stor flashfilm på. I denne flashfilm er der adskillige punkter, som ved klik gerne skulle registreres ved søgemaskinerne. Kan man sætte disse metakoder ind i en frame under hvert punkt i filmen, eller skal den deles op, så hvert punkt ligger som en flashfilm i sit eget HTML dokument?
Avatar billede _k Nybegynder
09. februar 2006 - 09:31 #1
Ifølge forlydender skulle de store søgemaskiner arbejde ihærdigt på at udlede fornuftige informationer fra swf'er. Indtil videre er det imidlertid ganske pauvert hvad de finder frem til.
Derfor bør du indtil videre smide al vigtig meta-data ud i html-en så søgemaskinerne har en chance for at finde dem der. Hvis du ønsker højere rangeringer kan du, som du selv er inde på, lave flere html-sider hver indeholdende en del af Flashen. Det er imidlertid ikke den fedeste løsning hvis man kan li' fede transistions eller ønsker at flytte indhold med rundt. Derfor vælger en del at lave en alternativ html-version af Flash-sitet. Dobbeltarbejde i et vist omfang, men giver højere rangeringer og tilfredsstiller de få pernittengryn som ikke ønsker at kigge på Flash.

..og så krydser vi fingre for at søgemaskinemenneskerne og Adobe-/Macromedia-folkene snakker lidt sammen og får lavet gode automatiske indekseringer af relevant swf-indhold i fremtiden ;)
Avatar billede mobius6 Juniormester
09. februar 2006 - 15:16 #2
der er adskillige metoder (kig lidt på e og prøv en google) ;-)

en anden god LILLE ting:
How to use SWF Metadata?
http://tutorials.lastashero.com/flash_8_developer/  (scroll ned)

virker i Google men ikke i et par andre søgemaskiner.

men tag det helt roligt, der er som _k nævner godt nyt på vej ;-)
Avatar billede rasworx Nybegynder
10. februar 2006 - 16:02 #3
Tak for hjælpen gutter! Der jo lidt at spekulere over ...
I har jo faktisk begge to fortjent point for gode råd - så kan jeg give jer det på en eller anden måde?
Avatar billede _k Nybegynder
10. februar 2006 - 16:22 #4
Vi smider begge et svar, og så kan du fordele som du har lyst til.

Vend bare tilbage til denne tråd hvis vi skal uddybe vores kommentarer.
Avatar billede mobius6 Juniormester
10. februar 2006 - 16:51 #5
zwar!
9-)
Avatar billede rasworx Nybegynder
11. februar 2006 - 20:00 #6
Sådan! Mange tak for hjælpen :)