Avatar billede kreinoee Nybegynder
08. februar 2006 - 07:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

auto eksekvering af kommando under opstart.

Hej. Et lille formentligt let besvaret spørgsmål fra en linux nybegynder.

jeg har en komando som jeg skal have eksekveret hver gang en bestemt bruger logger på, det er vigtigt at det er den bruger der logger på som eksevkere kommandoen, og ikke root.

Hvordan går jeg dette, mit gæt er at der må være en fil man kan skrive sådanne ting ned i, men hvis jeg har ret ved jeg ikke hvilken.
Avatar billede mfalck Praktikant
08. februar 2006 - 07:50 #1
.login i brugeren hjemmekatalog kan anvendes til at køre en kommand som brugeren.
Avatar billede kreinoee Nybegynder
08. februar 2006 - 09:01 #2
Kan stadig ikke få det til at virke efter hensigten. Jeg skal have den til at kører kommandoen: "mount /dev/hda6" hver gang brugeren ditte logger på. Det virkede ikke som om filen .login var der i forvejen, så jeg lavede selv en, og skrev så kommandoen i den, men det virker stadig ikke.
Avatar billede lap Nybegynder
08. februar 2006 - 09:10 #3
.profile hedder filen - og ligger i brugerens home
Avatar billede kreinoee Nybegynder
08. februar 2006 - 09:21 #4
Tak lap, det løste problemet, lav et svar hvis du vil ha point
Avatar billede lap Nybegynder
08. februar 2006 - 09:29 #5
tja, så skidt da :-)
Avatar billede kreinoee Nybegynder
08. februar 2006 - 18:45 #6
hmm, mærkeligt, jeg kan trykke på accepter så mange gange jeg har lyst til, og det eneste der sker, er at den geninlæser siden, nogen der ved hvad der er galt?
Avatar billede kreinoee Nybegynder
08. februar 2006 - 18:46 #7
hehe, fandt ud af det, er også nybegynder til siden her :D