Avatar billede zeus999 Nybegynder
07. februar 2006 - 23:40 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hente htmlside som txt-fil via bat-fil. Med login

Manuelt: Jeg kalder en www. adr. som jeg først får at se når jeg logger mig ind.
Den hjemmeside består af tekst, sepereret med tab og linieskift.
Hvis jeg vælger at se kilden får jeg en simpel tabulator sepereret tekst fil.
Jeg søger efter en mulighed for at bruge en simpel "xcopy" eller lign i en bat-fil men med mulighed for at logge ind samtidigt.
Dvs. at en simpel hent_fil.bat fil skal kunne aktiveres og dermed logge sig ind og hente hjemmeside.txt og placere den lokalt...

Jeg takker på forhånd og håber nogen kan hjælpe mig :-)

Mvh Per W
Avatar billede olebole Juniormester
08. februar 2006 - 13:11 #1
<ole>

Hvordan logger du ind? Via en .htaccess-login eller en 'hjemmestrikket' login?

/mvh
</bole>
Avatar billede zeus999 Nybegynder
08. februar 2006 - 13:22 #2
Jeg får et vindue hvor jeg i den bedste windows stil kan logge ind. Har mulighed for at "Husk adgangskoden" . Hvis du prøver adr. www.statisten.dk/dbdump kan du se hvordan :-)
Avatar billede olebole Juniormester
08. februar 2006 - 14:55 #3
Hmmm ... så ville jeg nok vælge at bruge enten wininet- eller winsock-kontrollen, men om du kan det fra en bat-fil, ved jeg ikke(?)
Avatar billede zeus999 Nybegynder
08. februar 2006 - 16:07 #4
Det behøver ikke at være en .bat fil. Sålænge den kan aktiveres med et tryk eller med planlægning er det fint. En .vbs fil evt.
Avatar billede olebole Juniormester
09. februar 2006 - 02:14 #5
En .vbs-fil:

Dim sUrl, sPath, sUser, sPass, oHttp, oStream

sUrl = "http://www.eksperten.dk"
sPath = "C:/copy_of_eksperten.html"
sUser = "myUserName"
sPass = "myPassWord"

Set oHttp = CreateObject("MSXML2.XMLHTTP.3.0")
oHttp.Open "GET", sUrl, False, sUser, sPass
oHttp.Send

Set oStream = CreateObject("ADODB.Stream")
oStream.Type = 1
oStream.Open
oStream.Write oHttp.responseBody
oStream.SaveToFile sPath, 2
oStream.Close

Set oHttp = Nothing
Set oStream = Nothing
Avatar billede zeus999 Nybegynder
09. februar 2006 - 13:27 #6
Det virker sgu!!!
Det eneste er at den henter det i html formatet. Dvs at når man kalder denne side manuelt og logger sig ind ser man siden oversat af IE, men hvis man ser kilden oplever man en tab sepereret fil og den gemmer jeg så.
Eks på tab seperet fil:
felt1  felt2  felt3 \n
værdi  værdi  værdi \n  osv....

jeg tror ikke den fortolker linieskiftne korrekt?
Avatar billede olebole Juniormester
09. februar 2006 - 14:02 #7
Den gemmer, hvad der står i koden - hvilket er det samme, du ser, når du kikker i kildekoden i IE. Dog kan der netop være forskelle omkring linjeskift (forskellige platforme anvender forskellige linjeskift). Se bort fra dette ... det kan fikses.
Jeg vil gerne vide, om du mener, der skulle være andre forskelle - og i så fald, hvilke  :)
Avatar billede olebole Juniormester
09. februar 2006 - 14:28 #8
Du kan evt. prøve dette hurtige, omend knap så skønne, fix af linjeskiftene:

Dim sUrl, sPath, sUser, sPass, oHttp, oStream, oFso, oFile, sStr

sUrl = "http://www.eksperten.dk"
sPath = "C:/copy_of_eksperten.html"
sUser = "myUserName"
sPass = "myPassWord"

Set oHttp = CreateObject("MSXML2.XMLHTTP.3.0")
oHttp.Open "GET", sUrl, False, sUser, sPass
oHttp.Send

Set oStream = CreateObject("ADODB.Stream")
oStream.Type = 1
oStream.Open
oStream.Write oHttp.responseBody
oStream.SaveToFile sPath, 2
oStream.Close

Set oFso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set oFile = oFso.OpenTextFile(sPath, 1)
sStr = oFile.ReadAll()
oFile.Close

sStr = Replace(sStr, vbLf, vbCrLf)

Set oFile = oFso.OpenTextFile(sPath, 2)
oFile.Write sStr
oFile.Close

Set oHttp = Nothing
Set oStream = Nothing
Set oFso = Nothing
Set oFile = Nothing
Avatar billede zeus999 Nybegynder
09. februar 2006 - 16:56 #9
Er lige kommet fra langt møde!

Det virker lige som det skal...
Teksten bliver nu præsenteret i perfekt tab sepereret format :-)
Jeg takker mange gange og vil godt sige at eksperten er uvurderligt
Avatar billede olebole Juniormester
09. februar 2006 - 17:02 #10
Jamen, det lyder fint ... og du kan naturligvis godt gemme filen i et andet format - f.eks. som en .txt-fil  :)
Avatar billede zeus999 Nybegynder
09. februar 2006 - 18:14 #11
har jeg gjort :-)
Avatar billede olebole Juniormester
09. februar 2006 - 19:05 #12
- fjong ... og tak for points  ;o)