Avatar billede cowboyjay Nybegynder
07. februar 2006 - 14:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ram hvordan?

Jeg har lige købet mig et par nye ram Kingston www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=96798 men hvordan skal jeg sætte dem for at få dem til at køer bedst. Der sider i forvejen 2 ram-bloke på 256 Samsung de sider i de to grønne. Mit motherboard er et MS-7091 ver:10
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. februar 2006 - 15:05 #1
Hvis der er 2 RAM slots yderligere, så smæk dem deri.

Husk på, at du skal slukke for strømmen, og røre ved kabinettet når du monterer dem.
Avatar billede halifax Nybegynder
07. februar 2006 - 15:34 #2
En Google søgning lader forstå at det er en titanium MD8383 XL computer - dvs. en computer fra Medion.

De benytter bundkort lavet på licens på grundlag af bundkort fra MSI, hvorfor det på MSI's site ikke er muligt specifikt at finde model nr. MS-7091 ver. 10. Derfor kan jeg heller ikke se, hvad du præcist mener med "de sidder i de to grønne".

Never mind - jeg vil tro der menes de to første RAM slots, og da du har to ens moduler siddende, vil jeg tro de kører i en Dual Channel opsætning. (Hvor to moduler fungerer som ét og i praksis skulle give dobbelt båndbredde i forhold til ét modul).

Hvis det var mig ville jeg tage de 2x256 ud af maskinen og sætte 2x512 i stedet og lade dem køre Dual Channel mode. Ville undlade de 2x256 og alene køre med 1024 MB RAM.

Den opsætning kan du prøve. Har bundkortet fire RAM slots (info mangler!) kan du bagefter sætte 2x256 i de to sidste og prøve dig frem med, hvilken opsætning, du synes kører bedst.

Men ingen tvivl om at du bør sætte de to største moduler i de to første RAM slots. Såååå det er bare med at få dem byttet ud.    :)
Avatar billede halifax Nybegynder
07. februar 2006 - 15:36 #3
Mente faktisk mit indlæg som et svar til dig.  :)
Avatar billede halifax Nybegynder
07. februar 2006 - 15:41 #4
Dokumentation for at MS-7091 ver. 10 er Medion computer med MSI modificeret bundkort fundet bl.a. her
http://www.tweakup.dk/forumnew/read/70758/
og
http://www.star-force.com/forum/lofiversion/index.php/t152.html
Avatar billede halifax Nybegynder
07. februar 2006 - 15:53 #5
Test af en Aldi pc (Medion) med MS-7091 bundkort er her
http://www.heise.de/newsticker/meldung/53318

De angives kun at være 2 DIMMs så der kan kun sættes to ram moduler i det. Ud med 2x256 og i med 2x512.
Avatar billede mrrius Nybegynder
07. februar 2006 - 18:56 #6
hvis der er plads til 4 ram blokke ialt , så skal de ens ramblokke i ens farver.
f.eks de 2 x 512 i de to grønne, og hvis der er mere plads , så skal de gamle i de to andre.
Avatar billede cowboyjay Nybegynder
07. februar 2006 - 19:19 #7
jeg har sat de to 512 i den første række (Grøn-Lilla) og 256 også Grøn-lilla jeg prøvet at sætte dem i som mrrius har skrevet pc starte fint nok op men der jeg skulle til at spille et spil fra G:drevet frøs den så jeg bytte om på dem. er det overhodet så vigtig hvordan de sider?
Avatar billede cowboyjay Nybegynder
09. februar 2006 - 18:49 #8
Tak for hjælpen alle sammen
Avatar billede halifax Nybegynder
10. februar 2006 - 09:47 #9
Selv tak.

Er det løst nu skal du have spørgsmålet lukket ved at markere navn/e på dem du vil give point og klikke akceptér.