Avatar billede dk_gryf Nybegynder
07. februar 2006 - 10:45 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Microsoft VBScript runtime error '800a0006'/Overflow: 'Cint'

Under afviklingen af min side får jeg følgende:
Microsoft VBScript runtime error '800a0006'
Overflow: 'Cint'/addadomain.asp, line 695

Linie 691 til 709 ser således ud:

pris = rs("price")
dkpris = pris * dkkurs

If rs("lease") > 0 then
  faktor = Cint(rs("lease")) / 100
  lease = pris * faktor
  soegeft = "."
  til = ","

  If InStr(lease, soegeft) <> 0 then
  lease = Replace(lease, soegeft, til)
  leaseud = lease
  her = Right(lease, 3)
  If InStr(her, til) = 1 then
  ElseIf InStr(her, til) = 2 then
    leaseud = leaseud & "0"
  end if
  else
  leaseud = lease

Hvad er der galt?

Mvh
Mogens
Avatar billede cpufan Juniormester
07. februar 2006 - 10:52 #1
faktor = Cint(rs("lease") / 100)
Avatar billede softspot Forsker
07. februar 2006 - 10:59 #2
Nu kan jeg ikke lige se hvad værdisættet for lease er men den nuværende værdi falder udenfor det tilladte for en int i VBScript (-32768 til 32767), så måske du skulle bruge en clng i stedet...? Desuden kan det være du skal checke for null-værdi, med mindre du kan garantere at databasen altid leverer et felt med validt numerisk indhold.
Avatar billede dk_gryf Nybegynder
07. februar 2006 - 12:13 #3
Det som undrer  mig aller mest er, at scriptet har fungeret i ca. 5 år og hos den  samme udbyder  de sidste 2 år og der er ikke foretaget ændringer i programmeringen - for  det har jeg ikke forstand på....
Avatar billede dk_gryf Nybegynder
07. februar 2006 - 12:20 #4
softspot/ jeger ikke helt klar over hvad du mener med at databasen skal levere et felt med valid numerisk indhold.
Avatar billede softspot Forsker
07. februar 2006 - 12:40 #5
Det var under den antagelse at rs("lease") er et felt der stammer fra en database?

Jeg nævner null-værdien i databasen fordi det er en typisk fejl at undlade test for null-værdier når man trækker data ud af en database. Noget kunne dog tyde på at feltet, dvs. rs("lease"), indeholder en numerisk værdi, som bare falder udenfor det tilladte værdifelt for en integer. Derfor vil jeg anbefale at du benytter clng i stedet for cint...
Avatar billede dk_gryf Nybegynder
07. februar 2006 - 13:48 #6
Feltet lease er datatype: tal feltstørrelse: lang heltal antal decimaler: automatisk - obligatorisk og indexeret er i begge tilfælde: nej - opslag: tekstbox

Jeg ved ikke om dette siger dig noget, men jeg håber...
Avatar billede cpufan Juniormester
07. februar 2006 - 13:52 #7
som softspot siger:

prøv:

faktor = Clng(rs("lease") / 100)
Avatar billede dk_gryf Nybegynder
07. februar 2006 - 14:01 #8
cpufan/softspot - det harjeg gjort og med uændret resultat...og desuden findes:
  faktor = Cint(rs("lease")) / 100
også andetsteds i programmeringen (ved linie 650 samt linie 736) uden at det giver problemer
Avatar billede dk_gryf Nybegynder
08. februar 2006 - 16:08 #9
Softspots forslag  virkede, men kun efter at jeg have rette alle 3 - jeg havde fokuseret min på den som jeg beskrev.
Opret venligst et svar så du kan få dine point.
Mvh
Mogens
Avatar billede softspot Forsker
08. februar 2006 - 16:22 #10
Det skal jeg gøre... :)
Avatar billede softspot Forsker
14. februar 2006 - 01:23 #11
Tak for point :)
Avatar billede dk_gryf Nybegynder
15. februar 2006 - 21:13 #12
Hej softspot - jeg kan forstå, at du har tjek på det med ASP/MDB så jeg håber, at du måske kunne fortælle mig om jeg kan konvertere min access.mdb om til MySQL og stadig kunne anvende mine ASP sider - det drejer sig om www.domain4sale.dk som jeg skal have flyttet til en anden udbyder som ikke supporterer access.
/mvh mogens
Avatar billede softspot Forsker
15. februar 2006 - 21:32 #13
Hmmm... ikke ligefrem ekspert på Access og da slet ikke på MySQL. Som jeg har forstået er det nogle forskelle på hvordan man skriver SQL til de to databaser (alt efter hvor avanceret du har lavet dine SQL-sætninger) og det er derfor nok tvivlsomt om du undgår at skulle checke langt de fleste opslag og opdateringer efter når du flytter.

Hvad angår flytningen af selve databasen til MySQL, ville jeg personligt tage udgangspunkt i Google og så søge på noget med "Access MySQL Migration" eller noget i den stil. Mon ikke der er nogle MySQL-fanatikere der har lavet sådan et værktøj lige til at hente ned og køre :)