Avatar billede sorenmt84 Juniormester
29. april 2001 - 10:13 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Send en mail hvis man får intern post

Jeg har et internt postsystem på min hjemmeside, jeg skal bruge et script, som sender en lille besked til modtageren af e-mail hvis man har indtastet sin e-mail adresse i tabellen.

Oplysninger om databasen:
mail.mdb
tabel med oplysninger om brugerne: brugere
tabel med alle beskederne: mail
Avatar billede e-koncept Nybegynder
29. april 2001 - 10:47 #1
Altså feedback?? Hmmm...

Det kræver jo et script har du prøvet www.activeserverpages.dk eller www.netcoders.dk jeg har ikke brugt det ??? . De har det sikkert!
Avatar billede dudal Nybegynder
29. april 2001 - 12:03 #2
Hej.

På samme ASP side hvor du skriver beskeden ned i mail tabellen skal du sende beskeden:

Her kan du bruge noget i denne stil hvis du har Jmail på din server.

Det du skal bruge fra databasen er:

- Modtagers Navn
- Modtagers Email

Det skal du så bare sætte ind i denne linie:
JMail.AddRecipient \"Modtagers@mail.com\", \"Modtagers navn\"

<%
Set JMail = Server.CreateObject(\"JMail.SMTPMail\")
JMail.ContentType = \"text/html\"
JMail.ServerAddress = \"mail.domain.dk\"
JMail.Priority = 1
JMail.Sender = \"afsender@email.adr\"
JMail.AddRecipient \"Modtagers@mail.com\", \"Modtagers navn\"
JMail.Subject = \"Du har fået en besked...\"
JMail.Body = \"Du har fået en ny besked. Klik her for at gå til din inbox. http://www.ditsite.dk/inbox/\"
JMail.Execute
Set JMail = Nothing
%>

/dudal
Avatar billede sorenmt84 Juniormester
21. maj 2001 - 17:30 #3
>> dudal

Beklager den lange svar tid, kan jeg få et svar fra dig, så vi kan lukke dette spørgsmål
Avatar billede dudal Nybegynder
09. juni 2001 - 13:34 #4
Jo, selvfølgelig. :-)

/Jesper