Avatar billede dk_gryf Nybegynder
07. februar 2006 - 09:26 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hvordan opretter jeg en databasestruktur fra en best. sql datab

Hej

I forbindelse med et script som jeg har købt skal oprette en databasestruktur fra en  bestående sql database, men  hvordan gør jeg det?
Jeg har oprettet den  nye database og skal  så have den struktureret den fra den tilsendte  batabase, men hvordan åbner jeg den så jeg kan se strukturen???? eller kan jeg importere den til den nye database??

Mvh
Mogens
Avatar billede arne_v Ekspert
07. februar 2006 - 15:15 #1
mysqldump

slet data og behold struktur

koer paa den nye database
Avatar billede dk_gryf Nybegynder
08. februar 2006 - 16:09 #2
Jeg  er ikke helt med på hvad du mener - jeg har ikke ret meget forstand på MySQl
Avatar billede arne_v Ekspert
08. februar 2006 - 21:39 #3
du laver en dump

henter den ind i en editor og sletter data (hvis du altsaa ikke vil have data med)

resten koeres saa (command line eller via PHPmyAdmin)
Avatar billede dk_gryf Nybegynder
09. februar 2006 - 04:36 #4
Hvad er et dump
Avatar billede arne_v Ekspert
09. februar 2006 - 13:42 #5
en backup som du laver med enten mysqldump eller PHPMyAdmin
Avatar billede dk_gryf Nybegynder
09. februar 2006 - 18:33 #6
Jamen hvordan skal jeg kunne tage en backup af database som ikke kører???? - det er jo det som er mit problem - jeg har en fil som hedder database.sql og som har en struktur som jeg skal have over på  min sql database hos Surftown,  men filen database.sql kan jeg ikke åbne for hver gang jeg forsøger så får jeg besked om at Microsoft ikke kan åbne filen - hvilket program skal jeg evt. have installeret på min WinXPprof??
Mvh
Mogens
NB: Du må gerne få filen tilsendt hvis du vil.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. februar 2006 - 20:13 #7
hvor stor er filen ?

hvad bruger du til at aabne den med ?
Avatar billede dk_gryf Nybegynder
09. februar 2006 - 20:42 #8
8.795k - som jeg skrev i mit oplæg så er  det et script som jeg lige har købt og har ikke tidligere haft det åbnet - det er mit problem - at jeg ikke kan åbne det...
Avatar billede arne_v Ekspert
10. februar 2006 - 04:17 #9
hvad forsoger du at aabne det med ?

notepad ?

eller ?
Avatar billede dk_gryf Nybegynder
13. februar 2006 - 21:01 #10
Jeg har forsøgt med et par programmer og det lykkedes med EditPlus og jeg må indrømme, at jeg faktisk ikke ved hvad jeg skal bruge det til for jeg aner intet om MySQL.
Mit site er hos Surftown og jeg har oprettet en MySQL database ud fra den wizard som medfølger webhotellet.
Her er scriptet og hvad gør jeg så nu?
Table structure for table `ads`
--

CREATE TABLE ads (
  id int(11) NOT NULL auto_increment,
  x int(11) NOT NULL default '0',
  y int(11) NOT NULL default '0',
  width int(11) NOT NULL default '0',
  height int(11) NOT NULL default '0',
  name varchar(250) NOT NULL default '',
  email varchar(250) NOT NULL default '',
  title varchar(200) NOT NULL default '',
  link varchar(200) NOT NULL default '',
  size int(20) NOT NULL default '0',
  file varchar(50) NOT NULL default '',
  date varchar(20) NOT NULL default '',
  price int(11) NOT NULL default '0',
  hits int(11) NOT NULL default '0',
  active tinyint(1) NOT NULL default '0',
  PRIMARY KEY  (id)
) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=9 ;

--
-- Dumping data for table `ads`
--

INSERT INTO ads VALUES (6, 200, 80, 1, 1, 'Maria', 'admin@resalestore.biz', 'Ebay Store. Make Money', 'http://www.resalestore.biz', 10, '53a255aa55ed0a6ac1fece7ea6912a88.jpg', '2006-01-02', 1, 11, 1);
INSERT INTO ads VALUES (7, 330, 80, 10, 10, 'Maria', 'sales@amoryamigo.com', 'Find Latin women and men', 'http://www.amoryamigo.com', 1000, '11f8640419be1ba07eb9617edef83e68.jpg', '2006-01-02', 1, 28, 1);

-- --------------------------------------------------------

--
-- Table structure for table `blog`
--

CREATE TABLE blog (
  id int(11) NOT NULL auto_increment,
  title varchar(250) NOT NULL default '',
  text text NOT NULL,
  date varchar(40) NOT NULL default '',
  PRIMARY KEY  (id)
) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=15 ;

--
-- Dumping data for table `blog`
--

INSERT INTO blog VALUES (11, 'Today I sold 1100 pixels', 'This is my first day, I already sold <b>1010 </b>pixels', 'January 2, 2006, 12:50 pm');
INSERT INTO blog VALUES (12, 'Sold my first Million dollar Script', 'I sold my first million dollar script on Ebay.', 'January 2, 2006, 8:09 pm');
INSERT INTO blog VALUES (13, 'Second day, I sold 3 scripts', 'in my second day, I have sold 3 scripts.\r\n\r\nAlso, I changed the value of pixel from $0.001 to $1.', 'January 3, 2006, 10:17 am');
INSERT INTO blog VALUES (14, 'I changed the value of pixel from $0.001 to $1', 'To answer the question of customer (see below), I changed the value of pixel from $0.001 to $1. Now, a block of 100 pixels have a value of $100\r\n\r\nCustomer:\r\nHi I\\''m interested in this script but i notice on your demo that width and height in blocks works out at $0.01 a block. Should this be $100 a block or should width and height be per pixel?', 'January 3, 2006, 10:22 am');

-- --------------------------------------------------------

--
-- Table structure for table `config`
--

CREATE TABLE config (
  id tinyint(2) NOT NULL auto_increment,
  variable varchar(20) NOT NULL default '',
  value text NOT NULL,
  PRIMARY KEY  (id)
) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=9 ;

--
-- Dumping data for table `config`
--

INSERT INTO config VALUES (1, 'adsense', '<script type="text/javascript"><!--\r\ngoogle_ad_client = "pub-0182566569761400";\r\ngoogle_ad_width = 468;\r\ngoogle_ad_height = 15;\r\ngoogle_ad_format = "468x15_0ads_al";\r\ngoogle_ad_channel ="2355052432";\r\ngoogle_color_border = "FFFFFF";\r\ngoogle_color_bg = "FFFFFF";\r\ngoogle_color_link = "0000FF";\r\ngoogle_color_url = "000000";\r\ngoogle_color_text = "000000";\r\n//--></script>\r\n<script type="text/javascript"\r\n  src="http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js">\r\n</script>');
INSERT INTO config VALUES (2, 'adsense_enabled', '0');
INSERT INTO config VALUES (3, 'title', 'Million Dollar Home Page. Own a piece of Internet Hystory!');
INSERT INTO config VALUES (4, 'description', 'Million Dollar Home Page. Your Final Chance to Own a Piece of Internet History!');
INSERT INTO config VALUES (5, 'slogan', '<p style="margin-top: 0; margin-bottom: 3">\r\n\r\n<font color="#F0F000"><b><font size="4">Own million dollar Website.</font></b></font><b><font size="4">\r\n</font></b></p>\r\n<p style="margin-top: 0; margin-bottom: 3"><b><font size="2">1,000,000 pixels - \r\n$1 per pixel</font></b></p>');
INSERT INTO config VALUES (6, 'price', '1');
INSERT INTO config VALUES (7, 'business_email', 'alvarorealpe@hotmail.com');
INSERT INTO config VALUES (8, 'site_url', 'http://million.sociedaddigital.com/');

-- --------------------------------------------------------

--
-- Table structure for table `contacts`
--

CREATE TABLE contacts (
  id int(5) NOT NULL auto_increment,
  name varchar(50) NOT NULL default '',
  email varchar(250) NOT NULL default '',
  subject varchar(250) NOT NULL default '',
  message text NOT NULL,
  wasread tinyint(1) NOT NULL default '0',
  wasreplied tinyint(1) NOT NULL default '0',
  date varchar(20) NOT NULL default '',
  PRIMARY KEY  (id)
) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=1 ;

--
-- Dumping data for table `contacts`
--

-- --------------------------------------------------------

--
-- Table structure for table `faq`
--

CREATE TABLE faq (
  id int(11) NOT NULL auto_increment,
  question text NOT NULL,
  answer text NOT NULL,
  weight tinyint(2) NOT NULL default '0',
  PRIMARY KEY  (id)
) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=16 ;

--
-- Dumping data for table `faq`
--

INSERT INTO faq VALUES (15, '1. What is the idea?\r\n', 'the idea is make 1 million dollar. Everyone is welcome to buy my pixels, which are available in 100-pixel ''blocks'' (each measuring 10x10 pixels). You will see the homepage is divided into 10,000 of these 100-pixel blocks (hence there are 1,000,000 pixels in total). The reason for selling them in 100-pixel blocks is because anything smaller would be too small to display anything meaningful.\r\n\r\nYou can buy as many pixels as you like, as long as there are some available (see the live stats in the top right corner of the page). When you buy some pixels, you can then display an image/ad/logo of your choice in the space you have purchased. You can also have the image click through to your own website. However, no obscene or offensive images are allowed.\r\n\r\n', 0);

-- --------------------------------------------------------

--
-- Table structure for table `navigation`
--

CREATE TABLE navigation (
  id int(11) NOT NULL auto_increment,
  url varchar(250) NOT NULL default '',
  title varchar(250) NOT NULL default '',
  weight tinyint(2) NOT NULL default '0',
  active tinyint(1) NOT NULL default '0',
  PRIMARY KEY  (id)
) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=10 ;

--
-- Dumping data for table `navigation`
--

INSERT INTO navigation VALUES (2, 'Pixels', 'Buy Pixels', 6, 1);
INSERT INTO navigation VALUES (5, 'FAQ', 'FAQ', 4, 1);
INSERT INTO navigation VALUES (6, 'Contact', 'Contact us', 1, 1);
INSERT INTO navigation VALUES (7, 'Blog', 'Blog', 5, 1);
INSERT INTO navigation VALUES (8, 'Static/testimonials', 'Testimonials', 3, 1);
INSERT INTO navigation VALUES (9, '/Static/Press', 'Press', 2, 1);

-- --------------------------------------------------------

--
-- Table structure for table `static`
--

CREATE TABLE static (
  id int(11) NOT NULL auto_increment,
  title varchar(250) NOT NULL default '',
  url varchar(250) NOT NULL default '',
  content longtext NOT NULL,
  date varchar(20) NOT NULL default '',
  active tinyint(1) NOT NULL default '0',
  PRIMARY KEY  (id)
) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=7 ;

--
-- Dumping data for table `static`
--

INSERT INTO static VALUES (5, 'Testimonials', 'testimonials', '\r\n<div class="text">\r\n  <b><font size="4">Here, testimonial of your customers: </font></b>\r\n  <p>dssdsfdsd sfdsgdfg fdhgfhgf gjhgfj vfhgfhg hgfhgf jhg hkhjkj jhkljkfhk \r\n  hgjkhgj gfhfgj hjbk kbsdfksdgb fklksbf kdsbf ksd fldskfbdjdfdlbfldb fsd \r\n  fdfdgfdid sdfdsgfdgfdgfsdfjdfbvkdfbfdhfekfbejd xjc kdf sjddf sjdfc jdsbcf djk \r\n  jsd sj s sddfhefk kedhgfbfikdfekf jkdffefedkfed dkfefeiksf ek ekf kef \r\n  degkudkfkekwflse w wek fwieg fkwefbwb ksfbh kwe kwe kw fkwweo ksd kwe kwe gw \r\n  gfiwe gfiuwgfiwe </p>\r\n  <p>www.site.com</div>\r\n<p>&nbsp;</p>\r\n\r\n', '2006-01-02 15:45:39', 1);
INSERT INTO static VALUES (6, 'Press', 'Press', '<h2>Press Coverage</h2>\r\n<hr class="c">\r\n<p>Current Listing of Press Coverage</p>\r\n<p>&nbsp;</p>\r\n<h3>Web Sites / Blogs</h3>\r\n<ul>\r\n  <li>Coming Soon </li>\r\n</ul>\r\n<p>&nbsp;</p>\r\n<h3>Newspapers, TV, Media</h3>\r\n<ul>\r\n  <h4>Local</h4>\r\n  <li>Coming Soon </li>\r\n</ul>\r\n<p><b><font size="4">Radio</font></b></p>\r\n<p>&nbsp;</p>\r\n', '2006-01-03 11:17:06', 1);

Jeg har åbnet databasen hos Surftown og har følgende felter:
Opret ny tabel i database helpdes_five-million:

Navn:
Felter:

og hvad så nu?

/Mogens
Avatar billede arne_v Ekspert
13. februar 2006 - 22:03 #11
har du PHPMyAdmin adgang ?
Avatar billede dk_gryf Nybegynder
13. februar 2006 - 22:29 #12
Ja, og jeg har også fået den importeret, men det fungerer ikke alligevel
Avatar billede dk_gryf Nybegynder
13. februar 2006 - 22:30 #13
FØlgende error får jeg:
Error: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2)
Avatar billede arne_v Ekspert
13. februar 2006 - 22:53 #14
se det ligner en fejl på dit web hotel
Avatar billede dk_gryf Nybegynder
13. februar 2006 - 22:58 #15
Hvis du vil kikke på det så lad mig få en e-mail adresse så sender jeg login - du kan sende den til: webmaster@five-milliondollarhomepage.com
Avatar billede dk_gryf Nybegynder
15. februar 2006 - 16:49 #16
Der er nok ikke megen hælp at finde her......
Avatar billede arne_v Ekspert
16. februar 2006 - 04:28 #17
du fik svar paa dit foerste problem

nu skal vi gaette paa hvorfor din applikation ikke virker

du fik et bud nemlig at kontakte dit web hotel og checke om alt var OK

det ville du saa ikke goere

men hvis phpmyadmin stadig virker saa er det jo nok heller ikke det

saa er det maaske snarere konfigurationen af din applikation
som er forkert (peger paa localhost som db server men skal vaere en
anden server)
Avatar billede dk_gryf Nybegynder
21. august 2006 - 22:39 #18
case closed