Avatar billede nanna31 Praktikant
07. februar 2006 - 00:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Min maskine booter spontant!

Siden jeg flyttede min maskine for et par dage siden, booter den nu spontant - ret ofte endda, når jeg sidder og arbejder.

Hvad kan være årsagen, og hvad gør jeg ved det?
Avatar billede t-bee Novice
07. februar 2006 - 01:28 #1
Hvis det er begyndt efter maskinen er flyttet, må det næsten være noget mekanisk (det er forhåbentligt ikke fordi du kommer til at trykke på reset knappen:-)
Hvis ikke, kan der jo stadig være et problem med den, så kan du evt. forsøge at åbne kabinettet og pille stikket fra reset knappen fra ved motherboardet. Prøv så at bruge maskinen, og se om det er stoppet. Hvis det virker, har resetknappen et problem, men maskinen virker fint uden. Hvis du åbner kabinettet, kan du evt. lige se efter, at der ikke er noget der kan kortslutte nogen steder, en løs skrue eller noget.
Prøv evt. lige at tænke efter, om du har installeret nogle programmer eller en USB enhed eller noget, for så er problemet måske noget helt andet.
Avatar billede levithan Nybegynder
07. februar 2006 - 07:02 #2
rens evt din CPUblæser og strømforsyning og grafikort for støv.
Avatar billede nanna31 Praktikant
19. februar 2006 - 15:46 #3
Jeg har fjernet ledningerne, herefter sat dem i igen, nu virker det vist nogenlunde, men en rigtig løsning har jeg ikke fundet endnu.