Avatar billede the-lion Nybegynder
06. februar 2006 - 22:09 Der er 32 kommentarer og
2 løsninger

Betalings gateway ved Wannafind?

Jeg har hentet asp pakken fra Wannafinds hjemmeside, ( http://www.wannafind.dk/?main=produkter/betalingssystem-postform.asp )
Er der nogen der ved havd man skal gøre for at aktiveres en sådan betalingsgateway ved denne udbyder?
Skal jeg bruge disse asp filer eller skal jeg udelukkende referer til et sted på deres domæne?
Nogen der har et andet eksempel til samme sted ?
Avatar billede whatever Nybegynder
06. februar 2006 - 22:13 #1
Er du blevet oprettet på wannafinds betalingsgateway?
Avatar billede the-lion Nybegynder
06. februar 2006 - 22:24 #2
Ja
Avatar billede the-lion Nybegynder
06. februar 2006 - 22:26 #3
Jeg har rettet disse oplysninger i deres asp script :

PaymentBox(1)
PaymentBox(2)
PaymentBox(8)

og aktiveret betalingsgatewayen på deres server
Jeg har på den side tilføjet tilladt domæne domænenavn.dk og indtastet  "forretnings nummer" og "Businees code"
Er der mere der skal gøres for at gennemfører en test handel med feks. den CD som der er i eksemplet og skal der gøres yderligere for at få det endeligt aktiv?
Avatar billede the-lion Nybegynder
06. februar 2006 - 22:27 #4
altså udover at variablerne med priser m.v. skal komme fra den rigtige side selvfølgelig :-)
Avatar billede whatever Nybegynder
06. februar 2006 - 22:32 #5
Det burde være det. Prøv at lave en betaling, du kan altid annullere den i administrationen af gatewayen.
Avatar billede the-lion Nybegynder
06. februar 2006 - 22:33 #6
Den kommer med at den ikke er godkendt?
Avatar billede the-lion Nybegynder
06. februar 2006 - 22:37 #7
CD butik
Dit køb blev afvist. Prøv igen [TILBAGE]
Avatar billede the-lion Nybegynder
06. februar 2006 - 22:44 #8
Skal jeg udfylde disse også?:
Accept url :
Decline url :
På wannafinds side, eller er det automatisk givet?
Avatar billede whatever Nybegynder
06. februar 2006 - 23:01 #9
Det ar ikke nødvendigt at udfylde dem.

Hvad står der ved MD5 Checksum i admin? Der skal stå følgende:

Beløb - OrdreNr - Valuta - KeyJsnw2830022
Avatar billede whatever Nybegynder
06. februar 2006 - 23:01 #10
Hvis MD5-felterne ikke er korrekt, vil betalingen blive afvist.
Avatar billede the-lion Nybegynder
07. februar 2006 - 06:14 #11
Nu har jeg også aktiveret MD5 med disse oplysninger, men det giver samme fejl?
Avatar billede nythjem Nybegynder
07. februar 2006 - 11:21 #12
Hej Lion..

Er du på en sikker server..? For overhovedet at kunne lave en transaktion skal du så tidligt som mulig i processen ind i "https://" zonen..

Sådan kan du eksempelvis gøre:

1: Køb lavet (http)
2: Indkøbskurv (http)
3: Videre til betaling (https)

Så burde det virke..

Der er altså en række informationer du SKAL have med. Enten skal du definere dem i admin modulet, ellers skal du have dem med i koden. Det er jo ALTID lettest i koden :)

En af mine kunder har følgende med, men det du skal have med kan du jo se i dokumentationen..

-- o --

<form method="post" name="f" action="https://betaling.wannafind.dk/auth.php">

<input type="hidden" name="shopid" value="12312312313">
<input type="hidden" name="currency" value="208">
<input type="hidden" name="amount" value="24800">
<input type="hidden" name="orderid" value="24930722006111735">
<input type="hidden" name="paytype" value="creditcard">
<input type="hidden" name="uniqorderid" value="false">
<input type="hidden" name="accepturl" value="https://betaling.wannafind.dk/proxy/p.php/http://www.dinadresse.dk/ordre.asp">
<input type="hidden" name="declineurl" value="https://betaling.wannafind.dk/proxy/p.php/http://www.dinadresse.dk/decline/">
Avatar billede the-lion Nybegynder
07. februar 2006 - 19:49 #13
De er alle sammen defineret?
Avatar billede the-lion Nybegynder
07. februar 2006 - 19:51 #14
og ja i deres test script starter den med en alm html formular som så sender alt vidre til en https side hvor man skal indtaste konto nr. m.v. men intet her hjælper?

CD butik
Dit køb blev afvist. Prøv igen [TILBAGE]
Avatar billede the-lion Nybegynder
07. februar 2006 - 20:07 #15
hvad skal egentlig stå i denne felt : Business Code
er det til cvr nr eller branche nr? eller noget helt 3.?
Avatar billede whatever Nybegynder
07. februar 2006 - 20:30 #16
Jeg skulle mene at businesscode er en branche kode.

Er du blevet godkendt af PBS?
Avatar billede the-lion Nybegynder
07. februar 2006 - 20:35 #17
Ja, ogder står også branche kode på papirerne, men jeg får hele tiden den svar at den er afvist?
Avatar billede the-lion Nybegynder
07. februar 2006 - 20:41 #18
Avatar billede whatever Nybegynder
07. februar 2006 - 20:45 #19
Er gatewayen godkendt hos wannafind?

Hvis ikke, benytter du så dit eget kortnummer m.m., eller et test-kortnummer fra wannafind?
Avatar billede whatever Nybegynder
07. februar 2006 - 20:47 #20
Ifølge siden http://www.wannafind.dk/produkter/betalingssystem-actioncodes.asp betyder errorcode 1, at transaktionen blev afvist.
Avatar billede the-lion Nybegynder
07. februar 2006 - 20:51 #21
Gatewayen er godkendt ved wannafind og i demo mode (De påstår jeg sagtens skulle kunne gennemfører en demo bestilling, men det virker bare ikke!!!
Ja det er også det siden siger, men oplysningerne er korrekte for kortet?

Dette er fejlen der kommer hvergang man gennemfører en bestilling (demo) :

CD butik
Dit køb blev afvist. Prøv igen [TILBAGE]
Avatar billede the-lion Nybegynder
07. februar 2006 - 20:53 #22
og hvis jeg bare indtaster et tilfældigt nr. er errorcode og actioncode = 18 så den tester umiddelbart op mod serveren?
Avatar billede whatever Nybegynder
07. februar 2006 - 20:56 #23
Har du en link til der vor du tester gatewayen?
Avatar billede the-lion Nybegynder
07. februar 2006 - 21:02 #24
Avatar billede whatever Nybegynder
07. februar 2006 - 21:10 #25
Det ser lidt mystisk ud. Jeg kan ikke rigtig se hvad problemet er. Prøv at kontakte wannafind.
Avatar billede nythjem Nybegynder
07. februar 2006 - 21:32 #26
Hej igen.

Her har vi Wannafinds vejledning:
http://www.wannafind.dk/produkter/betalingssystem-postform.asp

- Hvis checkmd5 er forkert vil den give fejl, hvorfor ikke bare selv lade systemet udregne checkmd5.

- Hvis du én gang har prøvet at lave en ordre, når du har sat unique order til true ville alle resterende ordrer med samme id blive afvist. Prøv at sætte den til false.

Prøv understående rettelse, ellers kan jeg ikke finde nogle "umiddelbare" ups´er :)

<html>
<head>
<title>Wannafinds betalingsform ( eksempel )</title>
</head>

<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">

<form method="post" action="https://betaling.wannafind.dk/auth.php" onSubmit="Submit.disabled = true">
<input type="hidden" name="shopid" value="2005112463908">
<input type="hidden" name="currency" value="208">
<input type="hidden" name="amount" value="500">
<input type="hidden" name="orderid" value="1234">
<input type="hidden" name="orderidprefix" value="TEST">
<input type="hidden" name="paytype" value="creditcard">
<input type="hidden" name="cardtype" value="DK,V-DK,MC(DK),EDK">
<input type="hidden" name="uniqorderid" value="false">

<input type="hidden" name="accepturl" value="https://betaling.wannafind.dk/proxy/p.php/http://grej.dk/test-gate/test-approved.asp">
<input type="hidden" name="declineurl" value="https://betaling.wannafind.dk/proxy/p.php/http://grej.dk/test-gate/test-declined.asp">

        <table>
        <tr>
        <td>Kortnummer</td>
        <td>:</td>
        <td><input type="text" name="cardnum" size="25"></td>
        </tr>
        <tr>
        <td>Udløbs dato</td>
        <td>:</td>
        <td><input type="text" name="emonth" size="2"> / <input type="text" name="eyear" size="2"></td>
        </tr>
        <tr>
        <td>cvc</td>
        <td>:</td>
        <td><input type="text" name="cvc" size="3"></td>
        </tr>
        <tr>
        <td colspan="3"><input type="submit" value="Gennemfør Betaling"></td>
        </tr>
        </table>
        </form>

</body>
</html>
Avatar billede whatever Nybegynder
07. februar 2006 - 21:40 #27
Hvis du benytter nythjems løsning, skal du huske at slå MD5 Checksum fra i administrationen af gatewayen. Ellers vil den fejle.

Det kan klart anbefales at du benytter MD5 checksummen, da den sikre at brugerne ikke har fusket med de oplysninger der sendes til betalingsgatewayen.
Avatar billede nythjem Nybegynder
07. februar 2006 - 21:59 #28
Tjoe..

Eftersom man jo definerer hvilke domæner betalinger skal komme ind fra kan jeg svært se hvordan man skal kunne fuske med oplysningerne?
Avatar billede whatever Nybegynder
07. februar 2006 - 22:01 #29
Det kan du selvfølgelig have ret i, det havde jeg ikke lige overvejet ;-)
Avatar billede the-lion Nybegynder
07. februar 2006 - 23:27 #30
Tjaaa giver stadig samme problem, men har mailet til Wannafind og forventer en svar fra dem i morgen, men er stadig åben for forslag som jeg kan prøve inden og sikkert også efetr, for jeg kan maks nå en mail med dem om dagen og det giver jo ikke meget plads til åbne ider... øv :-)
Avatar billede nythjem Nybegynder
08. februar 2006 - 09:14 #31
Du kan jo også bare ringe :)

Wannafind er jo mægtig flinke i telefonen og vældig flinke til at identificere problemer, og giv endelig lige lidt feedback omkring hvad problemet er, så vi andre bliver tanden klogere end vi var igår :)
Avatar billede the-lion Nybegynder
08. februar 2006 - 20:55 #32
Jeg vil se om jeg kan nå at fange ham der har med disse gateways at gøre her i morgen, ellers bliver det først fredag jeg får en ide til fejlen, men jeg skal selvfølgelig nok komme her med svaret til alle der har været hjelpsomme i forsøget på opklarigen, og der vil under alle omstændigheder være nogle point til dem som har forsøgt sig med at hjælpe, så søg lige for at ligge et svar også :-)
Avatar billede the-lion Nybegynder
09. februar 2006 - 22:08 #33
Ok, svaret var at man skulle bruge et bestemt DEMO dankort nr da betalingssystemet ikke  er aktiveret endnu, så vder var helelr ingen fejl i kodningen...
Hvis whatever også lige ligger et svar er der også lidt point dertil, dog flest til nythjem for alt hjælpen :-)

Mange TAK begge :-)
Avatar billede whatever Nybegynder
09. februar 2006 - 22:11 #34
Et svar.