Avatar billede mfla Nybegynder
06. februar 2006 - 21:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lægge RTF tekst på clipboardet

Jeg bruger følgende kommando, for at lægge RTF tekst på clipboardet:

Clipboard.SetData(DataFormats.Rtf, varDerHolderRTFTekst);

Clipboardet bliver dog bare slettet og man kan ikke indsætte rtf-teksten med ctrl-v eller lignende.

Jeg har prøvet nøjagtigt det samme med "DataFormats.Text" i stedet for Rtf, og det virker uden problemer.

Er der nogen der kan forklare det?

Jeg kan dog ikke bare bruge text i stedet for rtf, da clipboardet dermed kommer til at indeholde alle specialkoderne fra rtf teksten og ikke den rene formatterede tekst.

Er der alternativer?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
07. februar 2006 - 08:23 #1
du skal bruge noget i denne stil:
System.Windows.Forms.Clipboard.SetDataObject(rtbFormattedArticleText.Text, true);
Avatar billede mfla Nybegynder
08. februar 2006 - 17:01 #2
Beklager det sene svar, men det du gør er at lægge den rå tekst på clipboardet igen, og ikke den formatterede tekst.

Det betyder, at hvis jeg tager RTF teksten fra clipboardet, lægger ind i en RichTextBox kontrol, og tager .Text ud igen og lægger på clipboardet, så mister jeg al formatteringsinformationen, og det er jeg ikke interesseret i.

Jeg vil gerne vide hvordan jeg lægger den originale RTF formatterede tekst på clipboardet igen. Det er det jeg ikke kan få til at virke.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
08. februar 2006 - 17:08 #3
Avatar billede mfla Nybegynder
08. februar 2006 - 17:12 #4
Næh - det er bare mig der var en klovn. Hvis man lige gennemgår de metoder der er på Clipboardet, så findes der en SetText til formålet... aarrrgghhhhhh.... Nå, men det virker altså når man bare tager sig tid til selv at kigge lidt på det, i stedet for blindt at kigge på eksempler på nettet :-)
Avatar billede mfla Nybegynder
08. februar 2006 - 17:13 #5
dr_chaos: hvis du smider et svar, skal du gerne få points for ulejligheden...
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
08. februar 2006 - 17:15 #6
svar :)
Dejligt når man ikke kan se skoven for bare træer.