Avatar billede nanonissen Nybegynder
06. februar 2006 - 19:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fejlvisning af formular i Firefox

Hejsa
Jeg har lavet en formular til mail afsending, der er ingen problemer, med det, det er designet!
Siden ser fin ud i IE, men når den åbnes i Firefox, går det helt galt, det hele er samlet i hjørnet:
Hvor går det galt?

echo  "<form action='".basename($PHP_SELF)."?send=1' enctype='multipart/form-data' method='post'>\n";
    echo  "<table width='350' border='0' cellpadding='0'><tr><td height='213' valign='top'>\n";

    echo "<fieldset style='width: 122; height: 6; padding: 3;'>\n";
    echo "<legend><font size='1' face='Verdana'>Fra</font></legend>\n";
    echo "<input type='text' name='fra' style='width:218px; border-style:solid; border-width:0; padding:0;'></fieldset>\n";

    echo "<fieldset style='width: 122; height: 6; padding: 3;'>\n";
    echo "<legend><font size='1' face='Verdana'>Afsender E-mail</font></legend>\n";
    echo "<input type='text' name='email' style='width:218px; border-style:solid; border-width:0; padding:0;'></fieldset>\n";

    echo "<fieldset style='width: 122; height: 6; padding: 3;'>\n";
      echo "<legend><font size='1' face='Verdana'>Vælg modtagere</font></legend>\n";

    echo "<INPUT TYPE=CHECKBOX NAME='modchk[]' value='Tumlinge' >Tumlinge";

    echo "<INPUT TYPE=CHECKBOX NAME='modchk[]' value='Pilte' >Pilte";

      echo "<INPUT TYPE=CHECKBOX NAME='modchk[]'value='Vaebner'>Væbnere";

      echo "<INPUT TYPE=CHECKBOX NAME='modchk[]'value='SenVaeb'>Seniorvæbnere";

      echo "<INPUT TYPE=CHECKBOX NAME='modchk[]'value='Senior'>Seniore";

    echo "<INPUT TYPE=CHECKBOX NAME='modchk[]'value='Leder'>Ledere";

      echo "<INPUT TYPE=CHECKBOX NAME='modchk[]'value='Best'>Bestyrelsen";

    echo "<style='width:340px; border-style:solid; border-width:0; padding:0;'></fieldset>\n";

    echo "<fieldset style='width: 122; height: 6; padding: 3;'>\n";
    echo "<legend><font size='1' face='Verdana'>Vedhæft fil</font></legend>\n";
    echo "<input type='file' name='filen' size='30' maxlength='60' style='width:340px; border-style:solid; border-width:0; padding:0;'></fieldset>\n";

    echo "<fieldset style='width: 122; height: 6; padding: 3;'>\n";
    echo "<legend><font size='1' face='Verdana'>Emne</font></legend>\n";
    echo "<input type='text' name='emne' style='width:218px; border-style:solid; border-width:0; padding:0;'></fieldset>\n";

    echo "<fieldset style='width: 122; height: 6; padding: 3;'>\n";
    echo "<legend><font size='1' face='Verdana'>Tekst</font></legend>\n";
    echo "<textarea wrap='on' rows='5' cols='40' name='body_text' style='overflow:auto; border-style:solid; border-width:0; padding:0;'></textarea></fieldset>\n";

    echo "<br><br><input type='submit' class='button' value='Send' name='send'>\n";
    echo "<input type='reset' class='button' value=' Nulstil ' name='reset'>\n";

    echo "</td></tr></table>\n</form><br>\n";

/Lars
Avatar billede whatever Nybegynder
06. februar 2006 - 20:51 #1
Jeg ville starte med at gøre følgende:

1. Nu har du har en tabel, så lig hver fieldset ind i sin egen celle.
2. Dine fieldsets har en højde på 6px, hvilket klart er forlidt i forhold til hvor meget plads dine form-felter fylder i højden.
3. Du burde poste det i D(HTML) kategorien istedet, spørgsmålet har intet med php at gøre.
Avatar billede coderdk Praktikant
06. februar 2006 - 20:52 #2
Firefox viser den korrekt. Du har height: 6 på dine fieldsets :P Brug også altid px, altså: 6px og ikke 6 - Så har du et <style> midt i det hele, som ikke gør noget.
Avatar billede whatever Nybegynder
06. februar 2006 - 20:56 #3
Prøv dette:

    echo  "<form action=\"".basename($PHP_SELF)."?send=1\" enctype=\"multipart/form-data\" method=\"post\">\n";
    echo  "<table width=\"350\" border=\"0\" cellpadding=\"0\"><tr><td valign=\"top\">\n";

    echo "<fieldset style=\"width: 122; padding: 3;\">\n";
    echo "<legend><font size=\"1\" face=\"Verdana\">Fra</font></legend>\n";
    echo "<input type=\"text\" name=\"fra\" style=\"width:218px; border-style:solid; border-width:0; padding:0;\"></fieldset>\n";

    echo "</td></tr><tr><td>\n";

    echo "<fieldset style=\"width: 122; padding: 3;\">\n";
    echo "<legend><font size=\"1\" face=\"Verdana\">Afsender E-mail</font></legend>\n";
    echo "<input type=\"text\" name=\"email\" style=\"width:218px; border-style:solid; border-width:0; padding:0;\"></fieldset>\n";

    echo "</td></tr><tr><td>\n";

    echo "<fieldset style=\"width: 122; padding: 3;\">\n";
      echo "<legend><font size=\"1\" face=\"Verdana\">Vælg modtagere</font></legend>\n";

    echo "<INPUT TYPE=CHECKBOX NAME=\"modchk[]\" value=\"Tumlinge\" >Tumlinge<br />";

    echo "<INPUT TYPE=CHECKBOX NAME=\"modchk[]\" value=\"Pilte\" >Pilte<br />";

      echo "<INPUT TYPE=CHECKBOX NAME=\"modchk[]\"value=\"Vaebner\">Væbnere<br />";

      echo "<INPUT TYPE=CHECKBOX NAME=\"modchk[]\"value=\"SenVaeb\">Seniorvæbnere<br />";

      echo "<INPUT TYPE=CHECKBOX NAME=\"modchk[]\"value=\"Senior\">Seniore<br />";

    echo "<INPUT TYPE=CHECKBOX NAME=\"modchk[]\"value=\"Leder\">Ledere<br />";

      echo "<INPUT TYPE=CHECKBOX NAME=\"modchk[]\"value=\"Best\">Bestyrelse<br />";

    echo "<style=\"width:340px; border-style:solid; border-width:0; padding:0;\"></fieldset>\n";

    echo "</td></tr><tr><td>\n";

    echo "<fieldset style=\"width: 122;; padding: 3;\">\n";
    echo "<legend><font size=\"1\" face=\"Verdana\">Vedhæft fil</font></legend>\n";
    echo "<input type=\"file\" name=\"filen\" size=\"30\" maxlength=\"60\" style=\"width:340px; border-style:solid; border-width:0; padding:0;\"></fieldset>\n";

    echo "</td></tr><tr><td>\n";

    echo "<fieldset style=\"width: 122;; padding: 3;\">\n";
    echo "<legend><font size=\"1\" face=\"Verdana\">Emne</font></legend>\n";
    echo "<input type=\"text\" name=\"emne\" style=\"width:218px; border-style:solid; border-width:0; padding:0;\"></fieldset>\n";

    echo "</td></tr><tr><td>\n";

    echo "<fieldset style=\"width: 122; padding: 3;\">\n";
    echo "<legend><font size=\"1\" face=\"Verdana\">Tekst</font></legend>\n";
    echo "<textarea wrap=\"on\" rows=\"5\" cols=\"40\" name=\"body_text\" style=\"overflow:auto; border-style:solid; border-width:0; padding:0;\"></textarea></fieldset>\n";

    echo "</td></tr><tr><td>\n";

    echo "<br><input type=\"submit\" class=\"button\" value=\"Send\" name=\"send\">\n";
    echo "<input type=\"reset\" class=\"button\" value=\" Nulstil \" name=\"reset\">\n";

    echo "</td></tr></table>\n</form><br>\n";
Avatar billede nanonissen Nybegynder
06. februar 2006 - 21:28 #4
Takker det virker, smid et svar!
Avatar billede whatever Nybegynder
06. februar 2006 - 21:32 #5
Et svar.
Avatar billede olebole Juniormester
07. februar 2006 - 12:26 #6
<ole>

Den slags holder heller ikke:
    width: 122;; padding: 3;

- det skal være:
    width: 122px; padding: 3px;

Når der er tale om dimesioner skal der _altid_ enheder på CSS-værdier, med mindre værdien er 0  ;o)

/mvh
</bole>