Avatar billede tweak Nybegynder
06. februar 2006 - 16:42 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

sende folk videre

Hey,

Jeg har købt mig et nyt domæne navn og placeret det på et andet hotel, nu vil jeg bare høre om det har nogen negativ virkning på mit nye domæne hvis jeg sender mine besøgende videre til mit nye domæne, altså om google ser sig sur på på det nye.?

Hvordan er det bedst at sende dem vidre.?
Avatar billede tweak Nybegynder
06. februar 2006 - 16:42 #1
Det skal lige siges at det gamle skal nedlægges
Avatar billede udvikler Nybegynder
06. februar 2006 - 17:16 #2
Mener du:

<?php
header("Location: www.domain.com");
?>
Avatar billede udvikler Nybegynder
06. februar 2006 - 17:16 #3
undskyld, tror jeg misforstod!
Avatar billede webt Nybegynder
06. februar 2006 - 17:27 #4
Hvis du har adgang til at bruge htaccess så kan du bruge følgende:
http://www.isitebuild.com/301-redirect.htm

Det burde ikke påvirke dit site negativt så længe det er 301 redirects som fortæller søgemaskinen (og andre) at sitet er flyttet permenent til den nye side.

Mvh
Martin
Avatar billede tweak Nybegynder
06. februar 2006 - 19:06 #5
Vil det ikke bare være bedre hvis de lander på mit gamle domæne hvor de så får at vide at jeg har skifter domæne navn og så et link til det.? Ellers opdager de det jo aldrig :)
Avatar billede webt Nybegynder
06. februar 2006 - 19:22 #6
Hvis du gør det vil der jo ikke være nogle ummidelbare problemer med søgemaskinen bort set fra at den så ikke vil opfatte at du har skiftet domæne.. den vil derimod bare se linket som værende et link til en anden side som den så vil indeksere før eller siden, således vil begge dine sider i teorien stå der. I det der ikke sker nogen egentlig redirect vil søgemaskinerne så heller ikke blive sure. Der hvor det vist nok kan gå galt er hvis man sætter sådan en redirect på der sker efter et par sekunder. Men problemet opstår jo så når du sletter din gamle side. Søgemaskinerne ved ikke du har ændret navnet.
Det der sker når du sender en 301 redirect er at søgemaskinen opfatter at du har skiftet domæne og vil derfor opdatere sin database med det nye domænenavn.
Yderligere, er der vist også noget om at visse søgemaskiner ikke er særligt glade for at finde to sites med det samme indhold, og hvis det er tilfældet kan det ses som snyd for at opnå bedre placering, og det straffes..

Se evt.
http://www.bigoakinc.com/seo-articles/301-direct-Google.php

Mvh
Martin
Avatar billede tweak Nybegynder
06. februar 2006 - 19:50 #7
Hmm, Det her havde jeg ikke lige tænkt over :) da jeg bestemte mig for at skifte navn. Jeg syntes jo bare at det er komplet umuligt at fortælle dem som plejer at gå ind på min gammel url. at jeg har skiftet :)
Avatar billede webt Nybegynder
07. februar 2006 - 07:35 #8
Ja men hvad så med følgende løsning:

Dine gæster ser din almindelige index side hvor du skriver at du er ved at flytte, "alle" søgemaskinerne ser en 301 redirect til din nye side og opdatere derfor deres database.

Ovenstående kan gøres med følgende htaccess kode:

RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_USER_AGENT} ^.*(googlebot|msnbot|Jeeves|slurp|Scooter|jubii).*$
RewriteRule ^.* http://nytdomain.dk [R=301,L]

Ovenstående vil kun redirecte til nytdomain.dk hvis det er en af de søgemaskiner der står inden for () du kan selv finde de vigtigste i din statestik vil jeg tro (de fleste viser en statestik over søgemaskine henvisninger og her kan man som regel også se hvordan søgemaskinen blev identificeret) fx. googlebot = google Scooter=altavista

Mvh
Martin
Avatar billede tweak Nybegynder
08. februar 2006 - 07:33 #9
Hejsa, Tak for den webt :) Er det sådan at man hvis man ikke nedlægger domæne navnet på et tidspunkt at man så bliver straffet.? Jeg syntes ikke rigtigt at man kan finde noget om sådan noget her.!
Avatar billede tweak Nybegynder
08. februar 2006 - 14:38 #10
Må jeg lige spørge om der er noget forkert i at lave det sådan:

redirectMatch 301 ^(.*)$ http://www.modelfotograf.dk
redirectMatch permanent ^(.*)$ http://www.modelfotograf.dk
Avatar billede tweak Nybegynder
08. februar 2006 - 14:49 #11
Ja det er det så kan jeg se :)

Nå men jeg har bare lavet den sådan:

redirect 301 / http://www.nyt.dk/

Så håber jeg ikke der er noget galt i det :)
Avatar billede webt Nybegynder
08. februar 2006 - 17:35 #12
Hejsa, du vil ikke blive straffet nej, fordi hvis søgemaskinen kommer derind vil den jo stadig se en 301

Fortsat god dag
Mvh
Martin