Avatar billede mieritz Nybegynder
06. februar 2006 - 13:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

unresolved external fejl

jeg er i gang med at lave et lille program i borland. Hver gang jeg forsøger at compile får jeg en fejl.

[Linker Error] Error: Unresolved external '_SPROX_ReaderOpen' referenced from C:\DOCUMENTS AND SETTINGS\MIERITZ\MY DOCUMENTS\BORLAND STUDIO PROJECTS\MAIN.OBJ

der kommer en del af dem men de et de samme.

Jeg har includet den fil som skille indeholde funktionerne men det er ser ikke helt ud til at virke. koden er herunder

#include <vcl.h>
#pragma hdrstop

#include <string>
#include <stdio.h>
#include <windows.h>
#include "springprox.h"

#include "Main.h"
#include "About.h"
//---------------------------------------------------------------------------
#pragma package(smart_init)
#pragma resource "*.dfm"
TForm1 *Form1;

.
.  noget mere kode
.

void __fastcall TForm1::ReadClick(TObject *Sender)
{
  SWORD rc;
  int  i;
  BYTE  buffer[64];
  BYTE  atq[2];
  BYTE  atq_b[11];
  BYTE  sak[1];
  BYTE  uid[12];
  BYTE  uid_len = 12;
  BYTE  mode = 1;

  rc = SPROX_ReaderOpen(NULL);
  if (rc != MI_OK)
  {
    goto done;
  }

  rc = SPROX_ReaderGetDevice(buffer, 64);
  rc = SPROX_ReaderGetFirmware(buffer, 64);
  while (Read->Checked==true)
  {
  SPROX_ControlRF(TRUE);
  mode = 1;
  }
  SPROX_ControlRF(FALSE);
  SPROX_ReaderClose();

done:
  /* Display last error */
  if (rc == MI_OK)
  {
    printf("Done\n");
  } else
  {
    printf("%s (%d)\n", SPROX_GetErrorMessage(rc), rc);
  }

jeg går ud fra at den kommer med fejlen fordi den ikke kan finde ud af hvor den skal kigge men synes jeg har prøvet alt nu
Avatar billede arne_v Ekspert
06. februar 2006 - 14:29 #1
mangler du at linke mod et lib ?
Avatar billede tommya Nybegynder
13. februar 2006 - 00:21 #2
Som Arne korrekt siger mangler du garanteret at tilføje din lib fil til projektet. Du kan tilføje den ved at trykke Shift+F11
Avatar billede mieritz Nybegynder
13. februar 2006 - 08:41 #3
ok tak for hjælpen har ikke lige filen så den må jeg have fat i. Smid et svar så der kan gives point
Avatar billede arne_v Ekspert
16. februar 2006 - 18:00 #4
hvis du har en C:\xxx\yyy\include\springprox.h saa led efter en
C:\xxx\yyy\lib\springprox.lib - den skal ihvertfald hedde .lib

og et svar