Avatar billede baitianlong Nybegynder
06. februar 2006 - 13:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Basic Authentication hos B-One

Jeg har webhotel hos b-one, og jeg prøver at rode lidt med Basic Authentication. Jeg har prøvet at generere indholdet til htaccess og htpasswd med dette tool:

http://www.netexplorer.dk/TOOLS/htaccess.php

Jeg har så kopieret disse linier ind i htaccess:

AuthName "Hemmelige mappe"
AuthType Basic
AuthUserFile garn.htpasswd
Require valid-user

Og skrevet en fil, som hedder garn.htpasswd som indeholder:

jesper:amz5mYaFnRsa2

-Der kommer fint nok Login skærm, men login'et virker ikke. Er der nogen, der ved om det virker (samt hvordan) på b-ones webhoteller
Avatar billede webt Nybegynder
06. februar 2006 - 13:49 #1
Prøv at angive den fulde sti til garn.htpasswd og se om det hjælper

Mvh
Martin
Avatar billede baitianlong Nybegynder
06. februar 2006 - 15:08 #2
Det gjorde det!
Avatar billede webt Nybegynder
06. februar 2006 - 15:15 #3
Ja men så smider jeg da lige et svar,

altid en god ide at angive den fulde sti, det er vist lidt forskelligt om det er nødvendigt eller ej

Fortsat god dag
Martin
Avatar billede baitianlong Nybegynder
06. februar 2006 - 22:43 #4
Jeg synes mere det er svært at vide hvor man er på en fremmed server med /xxx/xxx/xxx . Men jeg synes det kører ok. Det er bare irriterende at man kan læse htpasswd filen med en browser, når man er logget ind :) Jeg må kigge på det.
Avatar billede webt Nybegynder
06. februar 2006 - 22:49 #5
Du kan altid uploade en php fil med indholdet <?=getcwd()?> så skulle den gerne udskrive stien til skærm

mht til at kunne se htpassword filen, kan du ligge den uden for dit www mappe eller public_html eller hvad den nu hedder, de fleste udbydere tillader det, men ellers er passwordet jo heldigvis også krypteret, men jeg benytter selv det med at ligge den uden for www mappen så er man hel sikker :)

Mvh
Martin
Avatar billede showsource Seniormester
07. februar 2006 - 16:43 #6
Du kan også lade din passwordfil hedde noget med .ht i starten, da alle filer som starter med de tre tegn pr. "automatik" er beskyttet af Apache, på samme måde hvis du prøver at gå på domian.dk/.htaccess
Avatar billede baitianlong Nybegynder
07. februar 2006 - 16:51 #7
Mange tak for yderligere informationer :)