Avatar billede pixel_piraten Nybegynder
05. februar 2006 - 23:44 Der er 2 kommentarer

Hjælp til bladre frem og tilbage funktion

Hey alle:-)

Mit problem er at jeg vil lave en bladre frem og tilbage funktion til mine billeder.

jeg har 2 knapper der skal bladre frem og tilbage. De har følgende script;

on (release) {
    tilbage();
}

on (release) {
    frem();
}

Derudover jeg har denne kode;

currentSwf=-1;
maxSwf=2;
function frem() {
    trace("frem");
    if (currentSwf<maxSwf) {
        currentSwf++;
    } else {
        //hvis den skal loope tilbage til den første når der ikke er flere
        currentSwf = 0;
    }
    loadMovie(billeder/decoration/DK2500/"image"+currentSwf+".swf", container);
}
function tilbage() {
    trace("tilbage");
    if (currentSwf>0) {
        currentSwf--;
    } else {
        //hvis den skal loope tilbage til den første når der ikke er flere
        currentSwf = maxSwf;
    }
    loadMovie(billeder/decoration/DK2500/"image"+currentSwf+".swf", container);
}

hver gang jeg prøver at bladre frem eller tilbage kommer denne fejlmeddelse;

Error opening URL "file:///E|/Documents%20and%20Settings/Thor/Dokumenter/studio%2Dk/Ny%20studio%2Dk/NaN.swf"

Der er ligesom den ikke kan finde filen. kan i hjælpe mig??

På forhånd tak

MVh
Pixel piraten
Avatar billede pixel_piraten Nybegynder
06. februar 2006 - 11:21 #1
jeg tilføjer; De billeder knapperne skal bladre frem og tilbage i, har navnene fra image til image1, image2 etc.
Avatar billede pixel_piraten Nybegynder
06. februar 2006 - 11:32 #2
Jeg har fundet ud af det:-)

Lukker spørgsmålet.