Avatar billede avkat Nybegynder
05. februar 2006 - 12:33 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Popup fra serverkontrol

Hej,

Jeg har brug for at starte en side i en popup, via en button. Hvordan gør jeg det?
Avatar billede snepnet Nybegynder
05. februar 2006 - 13:04 #1
du kan bare gøre det med et alm link, eller også kan du indsætte en knap, og åbne dit popup med java script:
onclick="window.open('http://www.google.com');
mvh
Avatar billede avkat Nybegynder
05. februar 2006 - 13:05 #2
hmm, er forholdsvis ny til ast.net, kan du give mig et eksempel?
Avatar billede snepnet Nybegynder
05. februar 2006 - 13:06 #3
her lidt mere info om window.open
http://www.javascript-coder.com/window-popup/javascript-window-open.phtml
hvis det skal være en serverside button kan du sætte en attribut på den i page_load:
btnSomeButton.Attributes.Add("onclick","window.open('...');");

mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
05. februar 2006 - 13:07 #4
der ligger ikke noget i asp.net der kan åbne vinduer hos brugeren.... det er helt alm. html/javascript.

<input type="button" onclick="window.open('http://www.google.com', 'PopUp Vindue');" />

mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
05. februar 2006 - 13:09 #5
og...  hvis det er en serverknap du har:

// i din aspx-kode
<asp:Button id="btnButton" runat="server" Text="Open vindue" />

kan du sætte attributten programmatisk sådan her
// i page_load
btnButton.Attributes.Add("onclick","window.open('http://www.google.com', 'søgevindue');");

mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
05. februar 2006 - 13:10 #6
er du med på det? .... ellers bare spørg løs.
mvh
Avatar billede avkat Nybegynder
05. februar 2006 - 13:17 #7
tror nok jeg er med, men problemet er at jeg skal kunne ændre linket fra min aspx kode
Avatar billede snepnet Nybegynder
05. februar 2006 - 13:27 #8
den kommer du til at forklare nærmere.... hvad er det du gerne vil, og hvad mener er det du betragter som problemet.
mvh
Avatar billede avkat Nybegynder
05. februar 2006 - 13:28 #9
Det er i forbindelse med en produktlist. Der har jeg så en knap, som skal åbne et forskelligt billede afhængigt at hvilket produkt man kigger på.
Avatar billede snepnet Nybegynder
05. februar 2006 - 13:33 #10
hvis du laver listen med et datagrid/gridview - eller en anden "listekontrol", kan du bare sætte et link i, og lave en formatering af linket, således at det peger på den side du vil have åbnet, med et id det billede du vil vise.... det kan du gøre deklarativt, men prøv lige at vis mig hvordan du har lavet din produktliste, og fortæl om du bruger version 1.1 eller 2.0.

mvh
Avatar billede avkat Nybegynder
05. februar 2006 - 13:35 #11
Bare mig der er en tumpe, har fået det løst nu. Mange tak for hjælpen, smid et svar
Avatar billede avkat Nybegynder
05. februar 2006 - 13:36 #12
Nu jeg har dig, kunne jeg småske også få løst et andet problem. Du lyder som en der her godt styr på asp.net. ( bruger v2.0 )
Avatar billede avkat Nybegynder
05. februar 2006 - 13:37 #13
Jeg har en repeater til min indkøbskurv. Der har jeg en knap til hver af den, for at kunne fjene enkelte produkter. Hvordan tilføjer jeg kode til disse knapper i min repeater?
Avatar billede snepnet Nybegynder
05. februar 2006 - 13:38 #14
et svar kommer - hvad er det andet problem?
hvis du benytter et gridview til at vise din liste - kan du sætte et link ind sådan har:
<asp:HyperLinkField DataNavigateUrlFormatString="~/imagepage.aspx?imageId={0}" Target="_blank" Text="klik her" DataNavigateUrlFields="imageId" />
mvh
Avatar billede avkat Nybegynder
05. februar 2006 - 13:40 #15
Ja okay, det havde jeg ikke lige tænkt over. Men sådan som det er lavet nu ser det ud til at virke. Men det andet problem har plaget lmig i en del tid
Avatar billede snepnet Nybegynder
05. februar 2006 - 13:49 #16
hehe... lidt overlap der :o)

du kan bare sætte en knap ind - og så abbonnere på repeaterens itemcommand... du kan markere repeateren i designeren... i propertyvinduet har du et lille lyn øverst - hvis du klikker på det, kan du se de events du kan abbonnere på.
der er et der hedder ItemCommand - som bliver fyret når du klikker på den knap du har sat ind.

alternativet (og anbefalingen) er - at du sætter en knap ind, og angiver at der skal køres en specifik eventhandler når der klikkes - eksempel:

// i din aspx
<asp:Repeater ID="Repeater1" runat="server">
    <ItemTemplate>
        <asp:Button ID="btnDelete" runat="server" Text="slet" OnClick="DeleteButton_Click"/>
    </ItemTemplate>
</asp:Repeater>

// og i din kode
protected void DeleteButton_Click(object sender, EventArgs e)
{
  // ...
}

mvh
Avatar billede avkat Nybegynder
05. februar 2006 - 14:02 #17
Hmm, jeg får denne fejl når jeg trykke på knappen

Invalid postback or callback argument.  Event validation is enabled using <pages enableEventValidation="true"/> in configuration or <%@ Page EnableEventValidation="true" %> in a page.  For security purposes, this feature verifies that arguments to postback or callback events originate from the server control that originally rendered them.  If the data is valid and expected, use the ClientScriptManager.RegisterForEventValidation method in order to register the postback or callback data for validation.

--

Jeg programmerer vb.net

Protected Sub DeleteButton_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As ImageClickEventArgs)
Response.Redirect("Default.aspx")
End Sub

<asp:ImageButton ID="Kurv" runat="server" OnClick="DeleteButton_Click" />
Avatar billede avkat Nybegynder
05. februar 2006 - 14:35 #18
Har fået det til at virke, bare en dum fejl. Mange gange tak for hjælpen :)
Avatar billede snepnet Nybegynder
05. februar 2006 - 15:25 #19
bare iorden :o)
mvh