Avatar billede oliver260698 Nybegynder
28. april 2001 - 22:19 Der er 22 kommentarer

problem med jpg.

Er der nogle venlige sjæle der kan hjælpe mig.
Jeg har haft Adope photoshop 6.0 demo instalerret på min pc, me dda jeg fjernede programmet, fjernede den også alle ikoner på mine JPG filer, så hver eneste gang jeg ønsker at åben en jpg fil spørg pcér om hvilket program der skal bruges, jeg valgte explore, nu sker det at hver eneste gang jeg åben et jpg billed, åbner explore et helt ny side, før åbnede den bare de bestående vindue hvor jeg så med pile venstre & højre kunne blade igennem billederne, desuden er ikonet heller ikke mere jpg ikonet er der nogle der kanhjælpe mig
Avatar billede halfblind Nybegynder
28. april 2001 - 22:22 #1
du skal bare angive at jpg. billeder skal åbnes i det billedbehandlings program du har nu, så vil det automatisk åbne det der...uden at spørg hver gang i hvilket program billedet skal åbnes.
Avatar billede theartist Nybegynder
28. april 2001 - 22:22 #2
Hvis du ønsker at associere jpeg med et andet program, som f.eks Acdsee, som det lyder som om du har brugt tidligere, så skal du holde shift inde mens du højreklikker på ikonet, så kommer der en \"åbn med...\" som nummer 2 eller 3 i linen. her kan du vælge hvilket program du vil åbne jpeg med. Nu skal du så bare vælge pgotoshop, Acdsee, internet explorer eller hvad du nu har og vil bruge...
Avatar billede prowler Nybegynder
28. april 2001 - 22:27 #3
Det du skal er at få fat i en billedbrowser jeg kan varmt anbefale ACDsee det er den bedste. Så kan du bladre lige så tosset du har lyst igennem alle dine billeder. Desuden \"spørger\" programmet under installationen om du vil bruge ACDsee som den primære billedfremviser. Det vil sige at det ikke længere er Explorer der åbner dine billeder.

Håber det kunne hjælpe lidt.
Venlig hilsen
Prowler
Avatar billede oliver260698 Nybegynder
28. april 2001 - 22:48 #4
Tak for hjælpen, MEN INDEN JEG INSTALLERET ADOBE PHOTOSHOP HAVDE JEG HELLER INGEN PROBLEMMER,OG DE LØSNINGER DER ER KOMMET VIRKER DESVÆRRRE IKKE,
Da alle jpg filer Har fået et nyt ikon, nemmelig fra explore, HVAD KAN MAN GØRE jeg har prøvet det en gang før og det endte med at jeg blev nød til at formaterre det hele og starte på ny

MVH
Jørn
Avatar billede zhark Nybegynder
28. april 2001 - 22:50 #5
lytter!
Avatar billede oliver260698 Nybegynder
28. april 2001 - 22:54 #6
Til Zhark
lytter til hvad
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2001 - 22:55 #7
Du går ind op i linien under titellinien og finder noget med folderoptions eller mappeindstillinger / fanebladet filtyper eller filetypes finder jpg i venste side makere linien og trykker på anvanceret eller lign. og vælger change icon resten skulle være til at finde ud af
Avatar billede oliver260698 Nybegynder
28. april 2001 - 22:58 #8
Til bispen
Avanceret findes ikke i min udgave af win98
??????
Avatar billede jammerlab Nybegynder
29. april 2001 - 00:45 #9
instaler ACDSee
Det er et program til at se billeder med... så behøver du ikke bekømre dig med at den åbner i IE...
Avatar billede oliver260698 Nybegynder
29. april 2001 - 01:47 #10
til talker:
hvor for jeg det fra ????
Avatar billede jammerlab Nybegynder
29. april 2001 - 01:48 #11
Avatar billede woffer Nybegynder
29. april 2001 - 11:22 #12
Jeg har faktisk et okay billedprogram Microsoft Photoeditor jeg syntes personligt at det er okay, jeg ved ikke om du kan bruge det?
Jeg havde samme problem men jeg gik ind i mappeinstillinger derefter ind i filtyper markér JPEG billedfiler, tryk på rediger, tryk på gennemse og find det program du vil bruge til at åbne billederne og klok ok til sidst og Luk Luk så skulle den være der!
Hilsen Woffer
Avatar billede oliver260698 Nybegynder
29. april 2001 - 11:46 #13
Til hoffer
tak for hjælpen, men har jeg mulighed for at sende dig en mail, vedr. problemmet ???
min adresse er j.kiesbye@esenet.dk

MVH
Jørn :-)
Avatar billede theartist Nybegynder
29. april 2001 - 13:23 #14
Her er en min løsning lidt mere udvidet:

1. download acdsee eller et andet program som du kan bladre billeder med
2. find en jpeg fil
3. hold shift nede mens du højreklikker på denne.
4. på den menu der kommer op kan du vælge åbn med.../open with...
5. nu ser du alle de programmer du har på maskinen - find programmet acdsee (hvis du installerede det)
6. klik på ikonet for acdsee.
7. marker \"altid åben den type filer med dette program / always use this program to open these files.
8. klik OK

Nu åbner dine jpegs næste gang op i acdsee, photoshop eller hvad du nu valgte.
Avatar billede jammerlab Nybegynder
29. april 2001 - 13:26 #15
Jepper
Avatar billede sukos Juniormester
29. april 2001 - 13:52 #16
Åben stifinder, vælg \"vis\" --> \"indstillinger\" --> File types --> Find og marker \"Jpeg Image\" --> vælg \"edit\".
Du har nu mulighed for at vælge hvilket icon du vil bruge til denne filtype. Når du har gjort det,
går du ned og markerer \"open\" og vælger \"edit\".

Der hvor der står stien til det program som skal åbne filen, skal slutte med -nohome
Klik på \"Use DDE\" og i DDE message skriver du:
\"file:%1\",,-1,,,,,
I \"Application\" skriver du \"IExplore\"
I topic skriver du \"WWW_OpenURL\"

Avatar billede oliver260698 Nybegynder
29. april 2001 - 16:36 #17
Til sukkos
alt hvad du skriver er der allerede med jeg kan stadig ikke åbne billederne, og jeg kan stadig ikke ændre ikonet. ?????
alt virket jo fint inden jeg afinstalleret adobe photoshop.
Avatar billede oliver260698 Nybegynder
29. april 2001 - 16:39 #18
og hvor for man acdsee fra uden at skulle betale, alt virkede jo før uden ekstra programmer.

jeg vil blive virkelig glad vis i kan hjælpe, jeg har prøvet det engang før, men da gav jeg op og formateret hele harddisken og startede på ny, men det tar en halv dag at indlæse alle programmer igen.

Jørn
Avatar billede jammerlab Nybegynder
29. april 2001 - 19:08 #19
Ja der er jo den muglighed at du kan download en crack til programet:)
Men såden noget gør vi jo ikke...
Avatar billede yaief Nybegynder
02. maj 2001 - 23:16 #20
Det ville måske også hjælpe hvis vi vidste hvilket OS du brugte. MS har vist haft for vane, at putte fil-associationerne de mærkeligste steder fra gang til gang. 2000 er da endelig nogenlunde nem :)

ACDSee - tag et smut forbi www.download.com og søg efter ACDSee - så går resten som en leg.
Derefter - så bare installer programmet (det er skide godt! - men jeg vil altså anbefale ver. 2.43) ... når du installerer det skal du bare vælge, at det skal associeres med alle billedfiler - så skulle problemet være pist borte.

Hvis du ikke gider det med ACDSee (gør det dog bare - jeg lover dig det er godt) - så skriv hvilket styresystem (95, 98, 2000 ...) du kører -så bliver det lidt nemmere. En anden hjælpsom fyr kunne jo også lave en reg fil til dig :-)

Mvh YaiEf

- - - slemme, slemme, PS! - - -
Avatar billede frankbirkmoller Nybegynder
14. juni 2001 - 16:40 #21
Hvilken program åbnede du billedfilerne med før du installerede photoshop?

Avatar billede morgel Nybegynder
02. juli 2001 - 03:26 #22
Oliver > Det er som drengene så rigtigt har sagt det, - et spørgsmål om at ha\' en standart-viewer til dine billed-filer. Når man intallerer PS, så sætter den sig automatisk til at være viewer(eller også havde du selv sat PS til at være det). Nu har du skrottet PS og windows ved ikke hvilket program der skal bruges til at åbne ( og sætte ikoner efter), andet end explorer, der nu er valgt som standart.

du slipper ikke for selv at vælge en ny viewer som standart, - og det kan du gøre ved at sætte dine indstillinger i de programmer du ellers har som kan \"view\'e\" eller browse billede-filer, - og har du ikke et sådan program, så må du hente et ned, - ACDSee er foreslået, - men da det er et shareware med 30 dages tryout, så vil jeg foreslå et andet freeware istedet, - hent et ned hos tucows her:

http://ftp.net.uni-c.dk/tucows/grap95.html

installer et af dem og sæt det til at være standart-billede-viewer.

Mvh
Mikkel