Avatar billede tlg_oesterbro Nybegynder
05. februar 2006 - 01:25 Der er 4 kommentarer

Komma i access

Hey
Jeg har tabel med et felt som skal indeholde en pristype. Men samme produkt (i en anden tabel) kan benytte flere pristyper. Hvordan får jeg access til at acceptere kommaer (,).

Forklaring:
Pristype tabel
id navn periode pris
1 tidsrum1 1 100
2 tidsrum2 3 275
3 tidsrum3 6 500

Produkttabel
id navn pristype
1 produkt1 1
2 produkt2 1,2,3
3 produkt3 1,3
Avatar billede tlg_oesterbro Nybegynder
05. februar 2006 - 01:47 #1
Jeg løste det ved at lave en 3. tabel
table: produkt_pris_type
Produkt_ID PrisType_ID
1 1
1 2
1 3
2 2
2 3
2 4

Det må være den rigtige måde at gøre det på, ikke?
Avatar billede tjp Mester
05. februar 2006 - 01:49 #2
Det pæneste er at oprette flere rækker med samme produkt knyttet til hver sin pristype eller lave en tabel, hvor sammensætningen af de forskellige pristyper har hver sit id at refererer til.
Avatar billede tjp Mester
05. februar 2006 - 01:50 #3
Ha, glemte at opdatere, men jo, det ligner min anden mulighed...
Avatar billede terry Ekspert
05. februar 2006 - 10:41 #4
"Det må være den rigtige måde at gøre det på, ikke?"

yes thats the correct way to do it. This is a typical many-to-many relationship which always requires three tables.