Avatar billede andersblarsen Nybegynder
04. februar 2006 - 23:54 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Mangler panther-cd til reinstall

Hejsa,

Jeg skal reinstallere min Powerbook G4 men kan ikke finde min Panther-cd. Jeg er ret sikker på den aldrig har været med i pakken jeg modtog fra Apple. Nogen der har haft lignende problem og nogen måde til hvordan man kan løse det?

//Anders
Avatar billede jodde Praktikant
05. februar 2006 - 00:06 #1
Jeg vil tro der findes noget support der kan hjælpe dig med at få sådan en?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
05. februar 2006 - 12:07 #2
er det fordi dit system kører dårligt ?
er det fordi du bare gerne vil geninstallere det hele ?

eller hvorfor ?

Der er mange måder at genskabe en CD på direkte fra din maskine (hvis du er indehaver af en DVD-brænder)
Ja nemlig ja
Avatar billede andersblarsen Nybegynder
05. februar 2006 - 13:18 #3
Efter en update af Mac OS X er mit ene RAM-slot blevet deaktiveret - så vil prøve at geninstallere Panther men kan nu ikke finde cd'en :(

Hvordan kommer jeg videre?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
05. februar 2006 - 14:10 #4
Kør en "Reperation af brugerinstillinger"

Åbn > Hjælpeprogrammer/Utilitys
Åbn > Diskværktøj
Vælg din harddisk (navnet eks: Macintosh HD)
Vælg > Reparer Tilladelser

Lad maskinen tygge lidt på den. Det afhjælper de fleste børnesygdomme.
PS: dette bør iøvrigt gøres efter hver ny opdatering samt efter installation af ny software
-og ikke mindst når der er noget der driller lidt . . .

God fornøjelse!
Avatar billede andersblarsen Nybegynder
05. februar 2006 - 14:29 #5
Har kørt en reperation nu, men det afhjælper ikke mit problem. Andre som har været ude for at at det ene RAM-slot er blevet deaktiveret ved OS X opdatering? Og i så fald hvordan har I afhjulpet problemet? Har læst mange G4-ejere har været ude for problemet.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
05. februar 2006 - 17:48 #6
Jeg tror du kan få et svar der holder her:
support@apple.dk

Held og lykke med din CD!
Avatar billede andersblarsen Nybegynder
05. februar 2006 - 17:50 #7
Tak for hjælpende råd!
Avatar billede aeblenet Nybegynder
06. februar 2006 - 05:59 #8
Jeg håber du kunne bruge det til noget.
-og takker samtidig for point!
Avatar billede jvnega Nybegynder
07. februar 2006 - 22:19 #9
Ved godt du har afsluttet dit svar, men synes lige jeg vil informere om dette: http://www.mediamac.dk/index.php/news/show/id=14860