Avatar billede subit Nybegynder
04. februar 2006 - 01:17 Der er 8 kommentarer

Javascript i javascript?

Jeg har denne kode

<A HREF=\"java script:popUp('index.php')">

og skal have sat den hen så den går hen til "java script:link(6)"

hvordan kombinere jeg dem?
Avatar billede olebole Juniormester
04. februar 2006 - 01:35 #1
<ole>

Du må skrive noget kode. Der er ingen, der kan svare på det spørgsmål  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede subit Nybegynder
04. februar 2006 - 01:50 #2
Okay undskyld skal prøve at definere det lidt bedre ^_^

Ser du jeg har denne lille javascript som smider en popup, det er det den gør med "java script:popUp('index.php')"

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
function popUp(URL) {
day = new Date();
id = day.getTime();
eval("page" + id + " = window.open(URL, '" + id + "', 'toolbar=0,scrollbars=0,location=0,statusbar=0,menubar=0,resizable=0,width=500,height=500,left = 390,top = 230');");
}
</script>

Og jeg vil gerne have mine links bliver gemt så man ikke ser URL'en så istedet for at se

<A HREF="java script:popUp('index.php')">

vil jeg gerne have man skal se

<A HREF=\"java script:popUp('java script:link(1)"')">

hvor jeg har denne kode der viser den hvilken side der skal poppe op

function link(in2) {
        if (in2 == 1)
            parent.location='index.php';
}
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. februar 2006 - 02:28 #3
Det virker som om du:
1)
Prøver på at åbne en side i en popup, og samtidigt skal hovedvinduet (parent) skifte til "index.php"

2)
Prøver på at skjule, at popup-vinduet skal loade siden "index.asp".

Er det en af dem?

/theSurfer
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. februar 2006 - 02:29 #4
Hvis det er #2:

function link(in2) {
if (in2 == 1) popUp('index.php');
}

/theSurfer
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. februar 2006 - 02:31 #5
Glemte linket:

<A HREF=\"java script:link(1)">

Men det er bedre at bruge:

<a href=\"#\" onclick=\"link(1);return false\">

Så kommer der også til at stå "#" i stedet for noget med "index.asp" eller "1"..

/theSurfer
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. februar 2006 - 02:36 #6
subit> Er du klar over, at 53 ud af dine 149 spørgsmål er stadigvæk åbne??

Se: http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=subit&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp

- Gå igennem alle dine åbne spørgsmål.. besvare alle deltageres spørgsmål, og giv points.
- Hvis der der mangler svar, bed om et svar fra den eller de deltager der har givet løsningen eller løsningerne.
- Hvis der ikke er give nogen løsninger, kan du selv lægge et svar, og acceptere det selv.. MEN! Det er en sidste udvej.. giv feedback først.

Læs http://expfaq.1go.dk specielt http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar

Når dette er gjort, fortsæt med dette spørgsmål.

/theSurfer
Avatar billede subit Nybegynder
04. februar 2006 - 04:44 #7
puha det havde jeg ikke engang tænkt på. Jeg acceptere/lukker alle de åbne spørgsmål imorgen.

Kan jeg kombinere det med php?
f.eks.

$adresse = "http://www.eksperten.dk";

if (in2 == 1) popUp('$adresse');

hvordan gør man det ?

Forresten. Tak for oplysningen om de åbne spørgsmål.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. februar 2006 - 06:27 #8
Ja, det kan du godt.

Eksempel:

$adresse = "http://www.eksperten.dk";

echo "if (in2 == 1) popUp('$adresse');"

Eller:

<?php
... noget kode ...

$adresse = "http://www.eksperten.dk";

... noget mere kode...

?>

...

if (in2 == 1) popUp('<?php echo $adresse ?>');

...

- Jeg smider lige et svar.