Avatar billede lklingenberg Nybegynder
03. februar 2006 - 13:42 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Løkke der tester værdi mod kolonne

Hi E,

Jeg mangler en løkke, der tester en værdi mod en kolonne i en tabel. Værdien består af en streng og et nummer (startende med 1):
@testvalue = @string+@number
Hvis @testvalue finde i tabellens kollonne lægges der 1 til @number og der forsøges igen. Således skal den fortsætte indtil @testvalue ikke forefindes i kolonnen.

Jeg havde startet på noget a la nedenstående, men hvordan udformer jeg en løkke, der kører indtil @exists=0:

DECLARE @number INT
DECLARE @exists BIT
DECLARE @string VARCHAR (200)
SELECT @exists = 0, @number = 1
SET @string = (SELECT EnTekstStreng FROM tblEnTabel WHERE UI=@enparameter)

IF EXISTS(SELECT TestUI FROM tblTest WHERE Test=@string+@number)
  BEGIN
    SET @exists = 1
    SET @number = @number +1
  END
ELSE
  BEGIN
    SET @exists = 0
    SET @testværdi = @string + @number
  END
Avatar billede lklingenberg Nybegynder
03. februar 2006 - 14:30 #1
Sig mig er det så enkelt som at lave en WHILE...?

WHILE @exists=1
  BEGIN
    ...
  END
Avatar billede lklingenberg Nybegynder
04. februar 2006 - 10:59 #2
Tja, det var jo ikke så svært ;-)