Avatar billede jnusa Nybegynder
03. februar 2006 - 02:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Automated Recovery DVD software??

Hej

Jeg leder efter noget software, som kan oprette en fuld backup af en HD. Jeg har prøvet et par stykker i årenes løb, såsom Symantec Ghost og Acronis True Image. Problemet er dog at hvis man skal lave en bootable cd/dvd med backup image på (og at kunne gemme til DVD er et must i dag!), skal man lave en masse små hacks. Acronis TI understøtter ligeledes ikke denne funktionalitet, og jeg har aldrig fået det til at fungere selv med hacks.
Spørgsmålet er så: Hvem laver noget software som kan lave et image, brænde det til cd/dvd og ligge en boot sector på, som selv starter recovery processen.

Softwaren eksisterer, men jeg har simpelhen ikke været i stand til at finde noget der fungere. De sidste 3-4 laptops kom med sådanne Recovery CD´er, og ingen af dem var Ghost eller Acronis TI baseret.

Håber nogen kan hjælpe mig...

/jnusa
Avatar billede nva Praktikant
03. februar 2006 - 08:30 #1
Jeg bruger selv DriveImage 7 men de er vist opkøbt af dem, der har Ghost og laves vist ikke mere.
Avatar billede nva Praktikant
03. februar 2006 - 09:00 #2
Avatar billede nva Praktikant
06. februar 2006 - 11:48 #3
Response?
Avatar billede jnusa Nybegynder
06. februar 2006 - 14:50 #4
7Tool programmet har ligeledes ikke automatiseret restore option, som er manglen efterhånden. For en bruger som ikke kender noget til partitioner m.m. skal ikke vælge hvorledes recovery processen skal forløbe - blot indsætte recovery mediet, genstarte og så skulle processen starte.
Men når det er sagt, er 7Tool applicationen billig og har mange gode features.
Avatar billede nva Praktikant
07. februar 2006 - 11:46 #5
Lægger et svar som du bare afviser hvis du ikke kan bruge det.