Avatar billede htmlkongen Novice
02. februar 2006 - 12:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Strømforsyning gået?

Når jeg starter min computer op - skal jeg trykke på knappen på en bestemt måde for at den gider at starte.

Det er ikke altid at den gider - men når det lykkedes og den kommer fint ind i Windows er der ingen problemer?

Hvad sker der lige? ;)
Avatar billede allanfo Praktikant
02. februar 2006 - 12:49 #1
Hvad mener du med "en bestemt måde"?
Det lyder mere som om bundkortet kan have et problem, eller måske er det bare selve knappen, der er i uorden.
Knappen er ikke forbundet med strømforsyningen, men derimod bundkortet.
Avatar billede htmlkongen Novice
02. februar 2006 - 12:51 #2
Bestemt måde: Jeg skal holde knappen inde halvt og nogle gange helt for at den gider at starte - og hvis jeg ikke gør det på en bestemt måde (som for iøvrigt varierer) så slukker den med det samme.

Jeg har lavet ramtest og det er ikke det.

Hvordan tjekker jeg bundkortet? Pc'en er 1½ år gammel
Avatar billede allanfo Praktikant
02. februar 2006 - 12:55 #3
Det lyder som om knappen er i uorden. Prøv evt. at finde tilslutningen på bundkortet og pil den af. Så find f.eks. en tilsvarende ledning fra et gammelt kabinet, og sæt den på, og kortslut de 2 ender af ledningen kortvarigt. Hvis computeren så starter op normalt, så er knappen slidt.
Avatar billede zuljin- Nybegynder
02. februar 2006 - 14:53 #4
Er ikke 100% med på hvad du mener, men som jeg får det til at lyde, lyder det som om din pc starter op vilkårligt, nærmest som om den selv bestemte hvornår den ville. Har prøvet lignende på 2 computere. Det var pga overgang i selve stikket. På en måde kom strømmen fra strømforsyningen i forbindelse med kabinettet, og det skabte at den enten ikke ville starte, og osse i nogle tilfælde at maskinen blot genstartede midt i det hele.
Avatar billede htmlkongen Novice
03. februar 2006 - 21:21 #5
OK.

PRøver.

Smid svar som tak for hjælpen - og god weekend :)
Avatar billede htmlkongen Novice
10. februar 2006 - 10:39 #6
Lukker her. Tak for hjælpen og sig lige til hvis nogle vil ha points :)