Avatar billede slabp Nybegynder
31. januar 2006 - 21:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Installation af software fejler med Error Code: -5003 : 0x5 (XP)

Er der nogen der kan hjælpe mig med et yderst drilsk problem:
Har købt et nyt lydkort og skulle installere den tilhørende software, men lige meget hvad, så kommer setup programmet kun lige i gang, hvorefter det stopper med fejlkoden :

Error Code:    -5003 : 0x5
Error Information:
>SetupDLL\SetupDLL.cpp (1930)
PAPP:Creative MediaSource
PVENDOR:Creative Technology Ltd (http://www.creative.com)
PGUID:2E0C1913-886B-4C5C-8DAF-D1E649CE5FCC
$9.1.0.429

Da man mente der var fejl på CD'en, har jeg downloaded og afprøvet 4 alternative drivere, men lige lidt hjælper det.
Fejlkoden har tilsyneladende noget med rettigheder at gøre(?).
Jeg har også prøvet at kopiere det hele over på harddisken for at installere det derfra, men med samme resultat! Jeg tror det har noget med Windows at gøre - ikke med Creatives "Blaster Audigy 4" som er det lydkort jeg har købt.
Avatar billede nva Praktikant
01. februar 2006 - 08:09 #1
Avatar billede nva Praktikant
01. februar 2006 - 08:11 #2
Desuden skal du være sikker på at du er logget på som administrator.
Avatar billede slabp Nybegynder
03. februar 2006 - 16:14 #3
Tja, jeg har tjekket op på den link du (nva) gav mig, men det ser ikke ud til at være problemet her, derimod har jeg problemer med at logge på som administrator. Jeg får et logon som er et bruger logon, men kan ikke få Administrator frem, kun i fejlsikker mode får jeg lov at vælge mellem min ene bruger logon og Administrator. Bruger logon har dog administrator tilladelser, så vidt jeg kan konstatere, så jeg ved ikke om det betyder noget?

Har fået et tip om at jeg skal prøve at slette de gamle drivere - ikke blot disable dem som jeg har gjort. Det har jeg endnu ikke afprøvet.
Avatar billede slabp Nybegynder
05. februar 2006 - 16:16 #4
Der må da være lidt mere response fra jer derude på et sådant spørgsmål her, eller?
Jeg er ikke ekspert i styresystemer og deres til tider 'underlige' opførsel, men jeg ved der sidder en hel del som har et godt kendskab til netop sådanne installations-problemer som f.eks. det jeg her er løbet ind i.
Når man søger på SetupDLL.cpp (1930) via google, er der flere som har haft samme problem, blot med andre software pakker de har forsøgt at installere.

Er det korrekt at fejlkode -5003 betyder:
Error code: 5003
OBJECT_CHANGED_SINCE_LAST_READ_WHEN_DELETING
og
(0x5) betyder "Access is denied" ?
Så er det meget muligt at problemet har med Admin rettigheder at gøre. Spørgsmålet for mig er blot, hvorledes får jeg adgang til at logge på som Admin, når denne option ikke melder sig ved opstart af XP?
Avatar billede nva Praktikant
07. februar 2006 - 11:53 #5
Du kan kun logge på som administrator i fejlsikker tilstand såvidt jeg ved. Så det er jo nok ikke pga. det du får 'access is denied' :(
Avatar billede slabp Nybegynder
08. februar 2006 - 23:15 #6
Ja, det var det jeg oplevede - kun i "fejlsikker tilstand". Jeg havde imidlertid et program fra MS i deres Power Toys serie som hedder Tweak UI og her kan man under 'LOGON' finde et afkrydsningsfelt der hedder: Show "Administrator" on Welcome screen. Når man krydser af her, får man valget under opstart så man kan logge på som Administrator. Desværre hjalp det ikke på mit problem, men jeg blev da så meget klogere.

Da jeg er løbet tør for ideer, og det ser også ud til at andre er, så returnerer jeg nu kortet og prøver et andet fabrikat (desværre). MEn hvis det lykkes, lukker jeg spørgsmålet her. Indtil da står det åbent for kommentarer mm. :)
Avatar billede slabp Nybegynder
27. februar 2006 - 12:25 #7
Nå, så er det på tide at få afsluttet dette spørgsmål:
Jeg valgte i første omgang et lydkort af andet fabrikat, men da det ikke var på lager alligevel og der ikke kunne gives nogen leveringstid, vendte jeg efter nærmere omtanke tilbage til Creative - denne gang deres nye X-FI - og det var udfra den filosofi at det ikke kunne være installationsprogrammet som Creative anvender der var problemer når de har så mange brugere worldwide. Det nye kort kunne heller ikke installeres, så min konklusion blev: Windows - ny istallation af Windows nødvendig! Det gvier selvfølgelig alle de kendte problemer med at få geninstalleret samtlige programmer, licenser, opsætning og jeg ved ikke alt hvad (er endnu ikke færdig med det) men det løste problemet med lydkortet! Nu gik installationen smertefrit og jeg må sige at jeg er blevet glad for X-FI der leveres med en række software pakker til at bearbejde lyd og konvertere filformater. Jeg har indspillet flere af mine gamle LP-plader og med et af de medfølgende programmer bearbejdet lydfilen og fjernet eller reduceret 'kliklyde' fra planden.

Med hensyn til Microsoft er jeg dog lidt skuffet over at man ikke kan finde noget som helst i Microsofts videns database om et sådant installationsproblem, skønt man på nettet kan se at andre har haft samme fejlkode når de har forsøgt at installere visse programmer.
Så jeg håber ikke nogen af I andre kommer i samme situation, for det er godt nok træls!