Avatar billede thomasbjorn Nybegynder
31. januar 2006 - 13:04 Der er 7 kommentarer

Flash Galleri?

Hey Eksperter.

Jeg er igang med at lave en cd med en masse billeder på, men for at det skal se lidt professionelt ud, vil jeg gerne have en lille menu, hvor man måske kan browse rundt i billederne osv.

Er der nogen herinde der kender nogle programmer i den stil?

Mvh. Thomas
Avatar billede bentjuul Nybegynder
31. januar 2006 - 14:58 #1
Måske kan du bruge denne der er meget let at bruge, og som jeg bruger på en cd

http://www.airtightinteractive.com/simpleviewer/
Avatar billede maqhem Nybegynder
31. januar 2006 - 15:01 #2
kunne du ikke droppe denne kode i flashen:

var mcm:ContextMenu = new ContextMenu();
item1 = new ContextMenuItem("Next", goNext, false, (_root._currentframe == _root.totalframes ? false : true), true);
item2 = new ContextMenuItem("Preview", goPrev, false, (_root._currentframe == 1 ? false : true), true);
item3 = new ContextMenuItem("Last Picture", goLast, true, (_root._currentframe == 1 ? false : true), true);
item4 = new ContextMenuItem("First Picture", goFirst, false, (_root._currentframe == 1 ? false : true), true);
item5 = new ContextMenuItem("© Nicolaj Wahlqvist", visitSite, true, true, true);
mcm.customItems.push(item1, item2, item3, item4, item5);
_root.menu = mcm;

function goNext(){
    _root.nextFrame();
}
function goPrev(){
    _root.prevFrame();
}
function goLast(){
    _root.gotoAndStop(_totalframes);
}
function goFirst(){
    _root.gotoAndStop(1);
}
function visitSite(){
    getURL("http://www.mitsite.com/");
}
Avatar billede maqhem Nybegynder
31. januar 2006 - 15:05 #3
hov. den duer vist ikke helt optimalt :S
Avatar billede maqhem Nybegynder
31. januar 2006 - 15:11 #4
sådan hér:

stop();

var mcm:ContextMenu = new ContextMenu();
mcm.hideBuiltInItems();
item1 = new ContextMenuItem("Next", goNext, false, true, true);
item2 = new ContextMenuItem("Preview", goPrev, false, false, true);
item3 = new ContextMenuItem("Last Picture", goLast, true, true, true);
item4 = new ContextMenuItem("First Picture", goFirst, false, false, true);
item5 = new ContextMenuItem("© Nicolaj Wahlqvist", visitSite, true, true, true);
mcm.customItems.push(item1, item2, item3, item4, item5);
_root.menu = mcm;

function goNext(){
    _root.nextFrame();
    setup();
}
function goPrev(){
    _root.prevFrame();
    setup();
}
function goLast(){
    _root.gotoAndStop(_totalframes);
    setup();
}
function goFirst(){
    _root.gotoAndStop(1);
    setup();
}
function visitSite(){
    getURL("http://www.mitsite.com/");
}
function setup(){
    item1.enabled = (_root._currentframe == _root._totalframes ? false : true);
    item2.enabled = (_root._currentframe == 1 ? false : true);
    item3.enabled = (_root._currentframe == _totalframes ? false : true);
    item4.enabled = (_root._currentframe == 1 ? false : true);
}
Avatar billede maqhem Nybegynder
31. januar 2006 - 15:12 #5
og det skal så lige siges, at domænet mitsite faktisk eksisterer, men tilhører altså ikke mig
Avatar billede mobius6 Juniormester
31. januar 2006 - 16:33 #6
nu har du postet i flash, så man må regne med at det er en flashmenu du søger efter?
hvis IKKE så laver photoshop glimrende gallerier, med thumbnails og mange andre muligheder, processen er helt automatiseret, du vælger blot den mappe som skal genereres og så spytter photoshop en fint galleri ud i den anden ende.
Avatar billede maqhem Nybegynder
03. februar 2006 - 14:55 #7
min kode fungerer jo som en højrekliksmenu hvis det var uklart :)