Avatar billede delley Nybegynder
30. januar 2006 - 15:48 Der er 1 kommentar

Calendar bug? DAY_OF_MONTH

Hej,

Har lavet noget kode der gerne skulle give mig datoen idag (30-01), men af en eller anden underlig grund får jeg datoen 28-01???

Har udover nedestående kode også prøvet at initializere Calender ved at bruge:

calendar.setTimeInMillis(System.currentTimeMillis());

Samme resultat :-(

Nogle ideer?

------kode-------

import java.util.Calendar;

public class Dater {

    public static void main(String[] args){
        Calendar calendar = Calendar.getInstance();
        calendar.roll(calendar.MONTH, true);
        //Date now = new Date();
        //calendar.setTime(now);
        String end = calendar.get(Calendar.YEAR) + "-" + calendar.get(Calendar.MONTH) + "-" + calendar.get(Calendar.DAY_OF_MONTH) +
                    " " + calendar.get(Calendar.HOUR_OF_DAY) + ":" + calendar.get(Calendar.MINUTE) + ":" + calendar.get(Calendar.SECOND);
        System.out.println("Date: " + end);
        }

}//end class
Avatar billede delley Nybegynder
30. januar 2006 - 15:52 #1
aaargghhh fandt fejlen...!

jeg bruger: calendar.roll(calendar.MONTH, true); pga af at man får måneder i måned - 1 format (feks januar vil være 0 og april vil være 3)

Hvilket får java til at tolke min dato forkert...