Avatar billede irsild Nybegynder
30. januar 2006 - 14:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Stored procedure

Har en stored procedure:
CheckIn @ReferenceNumber INTEGER, @GuestNumber INTEGER OUTPUT, @ErrorLevel INTEGER OUTPUT

mit problem er at GuestNumber er både input og output. Men værdien er null efter jeg har kaldt proceduren, selvom jeg har givet den en værdi.
Sådan kalder jeg proceduren:

//Input
SqlParameter myParm = Cmd.Parameters.Add("@ReferenceNumber", SqlDbType.Int);
myParm.Value = refnr;
myParm = Cmd.Parameters.Add("@GuestNumber", SqlDbType.Int);
myParm.Value = 0;

//Output
Cmd.Parameters["@GuestNumber"].Direction=ParameterDirection.Output;
Cmd.Parameters.Add("@ErrorLevel",SqlDbType.Int);
Cmd.Parameters["@ErrorLevel"].Direction=ParameterDirection.Output;

                conn.Open();
                Cmd.ExecuteNonQuery();

                int guestnumber = Convert.ToInt32(Cmd.Parameters["@GuestNumber"].Value);
                int errorlvl = Convert.ToInt32(Cmd.Parameters["@ErrorLevel"].Value);

guestnumber = null, selvom jeg har sat den  til 0 i input.

Hvad kan der være galt?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
30. januar 2006 - 15:14 #1
Cmd.Parameters["@GuestNumber"].Direction=ParameterDirection.Output;
skal sætte til
Cmd.Parameters["@GuestNumber"].Direction=ParameterDirection.InputOutput;
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
30. januar 2006 - 15:14 #2
får du error level ud ?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
30. januar 2006 - 15:15 #3
og virker de andre parametre som de skal ?
Avatar billede irsild Nybegynder
30. januar 2006 - 15:15 #4
ja, errorlevel kommer ud
Avatar billede irsild Nybegynder
30. januar 2006 - 15:19 #5
ok, virker med ParameterDirection.InputOutput. Der er Point
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
30. januar 2006 - 15:21 #6
svar :)
Avatar billede irsild Nybegynder
30. januar 2006 - 15:25 #7
Tak