Avatar billede bajerfar Nybegynder
30. januar 2006 - 14:32 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mit domæne spøger!

Jeg har for nyligt flyttet et .com domæne fra ét webhotel til et andet. Det forløb nogenlunde smertefrit, dog er jeg løbet ind i et temmelig mystisk problem. Det viser sig, på trods af at siderne på det nye webhotel bliver vist korrekt på alle maskiner, vil min egen maskine ikke vise de sider, som ligger på det nye webhotel, men insisterer på at vise siderne på det gamle webhotel! Jeg kan heller ikke få almindelig FTP adgang til mit nye webhotel på min egen computer.
Jeg har tømt cache op til flere gange, så dette burde ikke have nogen indflydelse.
Kan nogen hjælpe eller har andre oplevet noget lingnende? Jeg har ingen idé om, hvad der er galt!
Avatar billede ttopholm Nybegynder
30. januar 2006 - 14:35 #1
Det er din dns der ikke er opdateret....

Prøv gå i en dos prompt og skriv: ipconfig /flushdns
Avatar billede snowball Novice
30. januar 2006 - 14:41 #2
Eller måske du har angivet det gamle web hotel i din HOSTS fil!? Filen ligger i C:\WINDOWS\system32\drivers\etc
Avatar billede bajerfar Nybegynder
30. januar 2006 - 14:41 #3
Ok! Det er hermed gjort, men det havde umiddelbart ingen effekt. Har det effekt med det samme?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
30. januar 2006 - 14:43 #4
Det skulle meget gerne være der... hvornår er det flyttet over til det nye webhotel
Avatar billede bajerfar Nybegynder
30. januar 2006 - 14:48 #5
For et par uger siden! Jeg har siden udviklet siderne lokalt med locoalhost, hvilket umiddelbart fungerer fint, men så snart jeg skal uploade siderne opstår problemerne jo! Jeg har ingen mulighed for at vide, om siderne rent faktisk fungerer på server!

HOST fil består ikke af så meget andet end 127.0.0.1 localhost (plus noget udkommenteret forklarende tekst)
Avatar billede ttopholm Nybegynder
30. januar 2006 - 14:52 #6
så lyder det til at de dnsservere du bruger ikke er opdateret...
Avatar billede bajerfar Nybegynder
30. januar 2006 - 14:58 #7
hmm .. hvad kan jeg gøre ved det?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
30. januar 2006 - 15:06 #8
prøv at bruge disse dnsservere...

Avatar billede bajerfar Nybegynder
30. januar 2006 - 15:12 #9
Super! Det virker. Tusind tak for hjælpen, det har gjort arbejdet en hel del nemmere for mig!
Læg et svar, så sender jeg nogle points.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
30. januar 2006 - 15:13 #10
Det var så lidt...  svar
Avatar billede bajerfar Nybegynder
30. januar 2006 - 15:15 #11
Takker endnu engang!