Avatar billede da_darkside Nybegynder
30. januar 2006 - 11:30 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Tæl hvor mange gange en ip optræder i en database

Hej

Jeg sidder med en database som indeholder loggede besøg fra de seneste 2 år....

Hvordan tæller jeg de op hvor mange gangé hver enkelt ip adresse har været inde og se på siden via count proceduren ?
Avatar billede fennec Nybegynder
30. januar 2006 - 11:32 #1
select ip, count(ip) from dintabel group by ip
Avatar billede da_darkside Nybegynder
30. januar 2006 - 11:55 #2
ok, så fik jeg listet de forskellige ip´s så de kun optræder 1 gan pr stk... men hvad med antal gange? den sædvanlige "found" fungere ikke
Avatar billede da_darkside Nybegynder
30. januar 2006 - 11:57 #3
men kan selvfølgelig lave en count procedure bagefter... :)
Avatar billede ladyhawke Novice
30. januar 2006 - 12:02 #4
fennecs forslag tæller da også antallet af gange, eller har du ikke count(ip) med?
Avatar billede da_darkside Nybegynder
30. januar 2006 - 12:14 #5
jo, men hvordan printer jeg antalle ud på siden ?
Avatar billede michael_stim Ekspert
30. januar 2006 - 12:15 #6
select ip, count(ip) AS antal from dintabel group by ip

Og så skriver du bare antal ud
Avatar billede fennec Nybegynder
30. januar 2006 - 12:17 #7
.. eller brug index-nummeret:

response.write rs(0)
response.write rs(1)
Avatar billede da_darkside Nybegynder
30. januar 2006 - 12:21 #8
Tro i snakker ved forbi hinanden ligger lige et stykke af koden op...

<%
Set LRs = myConn.Execute("select ip, count(ip) from Stacin group by ip order by count(ip) desc")
If Lrs.BOF Or Lrs.EOF Then
%>
                            <tr>
                                <td width="450" colspan="4">&nbsp;Der kunne ikke findes nogen data</td>
                            </tr>
<%
else

Do until Lrs.eof

TSL_IP = Lrs("IP")

%>
                            <tr>
                                <td width="106">&nbsp;</td>
                                <td width="173">&nbsp;<%=TSL_IP%></td>
                                <td width="105">&nbsp;11/09/2005</td>
                                <td width="66">&nbsp;<a href=WebLog_ShowIP.Asp?Ips=<%=TSL_IP%>>Vis</a></td>
                            </tr>
<%

Lrs.movenext
loop
end if

Lrs.Close
Set Lrs = Nothing
%>
Avatar billede da_darkside Nybegynder
30. januar 2006 - 12:22 #9
så skal bruge antalle af gange samt datoen for det sidste besøg
Avatar billede michael_stim Ekspert
30. januar 2006 - 12:25 #10
<%
Set LRs = myConn.Execute("select ip, count(ip) AS antal from Stacin group by ip order by antal desc")
If Lrs.BOF Or Lrs.EOF Then
%>
                            <tr>
                                <td width="450" colspan="4">&nbsp;Der kunne ikke findes nogen data</td>
                            </tr>
<%
else

Do until Lrs.eof

TSL_IP = Lrs("IP")
ANTAL_IP = Lrs("antal")'Denne kan du så udskrive hvor du vil

%>
                            <tr>
                                <td width="106">&nbsp;</td>
                                <td width="173">&nbsp;<%=TSL_IP%></td>
                                <td width="105">&nbsp;11/09/2005</td>
                                <td width="66">&nbsp;<a href=WebLog_ShowIP.Asp?Ips=<%=TSL_IP%>>Vis</a></td>
                            </tr>
<%

Lrs.movenext
loop
end if

Lrs.Close
Set Lrs = Nothing
%>

Og hvad dato angår så er det jo en anden historie. Der må du jo sætte et timestamp ind i tabellen.
Avatar billede da_darkside Nybegynder
30. januar 2006 - 12:28 #11
ja, har et felt som hedder Dato ud for hver ip adresse
Avatar billede fennec Nybegynder
30. januar 2006 - 12:29 #12
Set LRs = myConn.Execute("select ip, count(ip) AS antal, max(dato) as lastDate from Stacin group by ip order by antal desc")
Avatar billede da_darkside Nybegynder
30. januar 2006 - 12:36 #13
Får fejlen når jeg prøver en af ovenstående:

Microsoft JET Database Engine error '80040e10'
No value given for one or more required parameters.

WebLog.Asp, line 57

linie 57 er:

Set LRs = myConn.Execute("select ip, count(ip) AS antal, max(dato) as lastDate from Stacin group by ip order by antal desc")
Avatar billede da_darkside Nybegynder
30. januar 2006 - 12:44 #14
skal dog lige nævnes af jeg ikke kan benytte feltalias antal osv på serveren uden at omstille dem med []

så det må blive Set LRs = myConn.Execute("select ip, count(ip) AS [antal], max(dato) as [lastDate] from Stacin group by ip order by antal desc")
Avatar billede fennec Nybegynder
30. januar 2006 - 12:49 #15
Det er fordi Access ikke kan finde ud af at bruge alias i where. Du skal altså sortere efter count(ip) og ikke antal:

Set LRs = myConn.Execute("select ip, count(ip) AS antal, max(dato) as lastDate from Stacin group by ip order by count(ip) desc")