Avatar billede darth-domino Nybegynder
30. januar 2006 - 10:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Connection fejl?

Hvad er der galt med min kode?

Dim db As String = "I:\CRM\DATA\data\data.mdb"
Dim connStr As String = String.Format("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source={0};User Id=admin;Password=;", db)
Dim conn As OleDbConnection = New OleDbConnection(connStr)
conn.Open()

Dim strSQL As String = "SELECT * FROM OnlineBruger WHERE Online LIKE 'JA'"
Dim cmd As OleDbCommand = New OleDbCommand(strSQL, conn)
Dim reader As OleDbDataReader = cmd.ExecuteReader()

While (reader.Read())
LST_OnlineBruger.Items.Add(reader.GetString(0))
reader.GetString(1))
End While

reader.Close()
conn.Close()

Den stopper her:
"conn.Open()"

Og siger:
Request for the permission of type 'System.Data.OleDb.OleDbPermission, System.Data, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089' failed.
Avatar billede iblarsen Praktikant
30. januar 2006 - 10:25 #1
Er det en webside?
Har brugeren de rigtige rettigheder til "I:\CRM\DATA\data\data.mdb".
Avatar billede darth-domino Nybegynder
30. januar 2006 - 10:36 #2
Det virkede for 10 min siden uden jeg har lavet noget!

Ja jeg har rettigheder!

Det er lavet i Microsoft Visual Basic 2005 Express Edition
Avatar billede darth-domino Nybegynder
30. januar 2006 - 11:15 #3
Her er hele fejlen:

System.Security.SecurityException was unhandled
  Message="Request for the permission of type 'System.Data.OleDb.OleDbPermission, System.Data, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089' failed."
  Source="mscorlib"
  StackTrace:
      at System.Security.CodeAccessSecurityEngine.Check(Object demand, StackCrawlMark& stackMark, Boolean isPermSet)
      at System.Security.PermissionSet.Demand()
      at System.Data.Common.DbConnectionOptions.DemandPermission()
      at System.Data.OleDb.OleDbConnection.PermissionDemand()
      at System.Data.OleDb.OleDbConnectionFactory.PermissionDemand(DbConnection outerConnection)
      at System.Data.ProviderBase.DbConnectionClosed.OpenConnection(DbConnection outerConnection, DbConnectionFactory connectionFactory)
      at System.Data.OleDb.OleDbConnection.Open()
      at CRM.FRM_Forsiden.TjekOnlineBrugere()
      at CRM.FRM_Forsiden.Button2_Click(Object sender, EventArgs e)
      at System.Windows.Forms.Control.OnClick(EventArgs e)
      at System.Windows.Forms.Button.OnClick(EventArgs e)
      at System.Windows.Forms.Button.OnMouseUp(MouseEventArgs mevent)
      at System.Windows.Forms.Control.WmMouseUp(Message& m, MouseButtons button, Int32 clicks)
      at System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
      at System.Windows.Forms.ButtonBase.WndProc(Message& m)
      at System.Windows.Forms.Button.WndProc(Message& m)
      at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
      at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
      at System.Windows.Forms.NativeWindow.DebuggableCallback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)
      at System.Windows.Forms.UnsafeNativeMethods.DispatchMessageW(MSG& msg)
      at System.Windows.Forms.Application.ComponentManager.System.Windows.Forms.UnsafeNativeMethods.IMsoComponentManager.FPushMessageLoop(Int32 dwComponentID, Int32 reason, Int32 pvLoopData)
      at System.Windows.Forms.Application.ThreadContext.RunMessageLoopInner(Int32 reason, ApplicationContext context)
      at System.Windows.Forms.Application.ThreadContext.RunMessageLoop(Int32 reason, ApplicationContext context)
      at System.Windows.Forms.Application.Run(ApplicationContext context)
      at Microsoft.VisualBasic.ApplicationServices.WindowsFormsApplicationBase.OnRun()
      at Microsoft.VisualBasic.ApplicationServices.WindowsFormsApplicationBase.DoApplicationModel()
      at Microsoft.VisualBasic.ApplicationServices.WindowsFormsApplicationBase.Run(String[] commandLine)
      at CRM.My.MyApplication.Main(String[] Args)
      at System.AppDomain.nExecuteAssembly(Assembly assembly, String[] args)
      at System.AppDomain.ExecuteAssembly(String assemblyFile, Evidence assemblySecurity, String[] args)
      at Microsoft.VisualStudio.HostingProcess.HostProc.RunUsersAssembly()
      at System.Threading.ThreadHelper.ThreadStart_Context(Object state)
      at System.Threading.ExecutionContext.runTryCode(Object userData)
      at System.Runtime.CompilerServices.RuntimeHelpers.ExecuteCodeWithGuaranteedCleanup(TryCode code, CleanupCode backoutCode, Object userData)
      at System.Threading.ExecutionContext.RunInternal(ExecutionContext executionContext, ContextCallback callback, Object state)
      at System.Threading.ExecutionContext.Run(ExecutionContext executionContext, ContextCallback callback, Object state)
      at System.Threading.ThreadHelper.ThreadStart()
Avatar billede darth-domino Nybegynder
30. januar 2006 - 11:16 #4
Jeg VED at jeg har adgang til den Access Database, og den virkede fint lige før, men så kopierede jeg og omdøbt en smule så gik det galt!
Avatar billede darth-domino Nybegynder
30. januar 2006 - 11:46 #5
Hjælp?
Avatar billede darth-domino Nybegynder
31. januar 2006 - 08:08 #6
lukker!