Avatar billede danielic Nybegynder
30. januar 2006 - 07:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

$_GET["show_c"] virker ikke så godt

hej experter.

Jeg har et lille spørgsmål og det er:
Jeg har en filer pagetop.
I pagetop har jeg mine menuer.
Her er koden:
<body>
<table class="window" cellpadding="0" cellspacing="0">
<tr>
<td class="top_border" align="center" colspan="3">|
</td>
</tr>
<tr>
<td class="top_menu" style="border-left:1px solid #336699; border-right:1px solid #000000; border-bottom:1px solid #000000; text-indent:8%; height:1px; background-color:#FFFFFF;" colspan="1">

<a href="http://www.hp4.dk/design/index.php?show_c=generelt" style="font-size:11px; font-family:arial;"><B>Generelt</B></a> |
<a href="http://www.hp4.dk/design/index.php?show_c=link" style="font-size:11px; font-family:arial;"><B>Link</B></a> |
<a href="http://www.hp4.dk/design/index.php?show_c=webmaster" style="font-size:11px; font-family:arial;"><B>webmaster</B></a>

</tr>
</td>

<td class="menu" id="right_menu" valign="top">
<?php
if($_GET["show_c"] =='generelt'){
echo "Alle sub link for kategorien <B>generelt</B>";
}
if($_GET["show_c"] =='link'){
echo "Alle sub link for kategorien <B>link</B>";
}
if($_GET["show_c"] =='webmaster'){
echo "Alle sub link for kategorien <B>webmaster</B>";
}
?>
</td>
</tr>

Her er så mit spørgsmål hvorfor virker det ikke ?
Når brugeren vælger noget fra over kategorien så kommer det i sub kategorien...

Håber i kan hjælpe mig besøg evt. www.hp4.dk/design/index.php og se...

MvH Daniel
Avatar billede jakobdo Ekspert
30. januar 2006 - 07:54 #1
Jeg kan ikke lige sætte fingeren på hvorfor dit script ikke virker.
Men jeg ville nok lave dine if'er om til:

<?php
switch($_GET['show_c'])
{
    case "generelt":
        echo "Alle sub link for kategorien <B>generelt</B>";
        break;
    case "link":
        echo "Alle sub link for kategorien <B>link</B>";
        break;
    case "webmaster":
        echo "Alle sub link for kategorien <B>webmaster</B>";
        break;
    default:
        echo "Du har valgt en menu som ikke findes...";
        //Eller du kan som standard henvise brugeren til forsiden!
}
?>
Avatar billede challenge Praktikant
30. januar 2006 - 19:53 #2
Prøv at lave mellemrum mellem == og '
Prøv evt også at skifte ' ud med "
Bare et gæt - Kan ikke rigtig se at der skulle være noget galt...

jakobdo,

Kan du ikke lige forklare hvad fordelen er ved switch i forhold til en alm. if($_GET)?
Avatar billede jakobdo Ekspert
30. januar 2006 - 20:19 #3
Fordellen ved en switch er at den er lettere at overskue.
Ligeledes tager den kun en option.
Men en multi:
if()
den tjekker hver gang, og det giver dårlig performance.
Avatar billede danielic Nybegynder
30. januar 2006 - 21:13 #4
Tak for jeres svar...

Desvære kan jeg ikke bruge nogle af dem og da jeg selv har fundet svaret lukker jeg  ^^

MvH Daniel
//Luket
Avatar billede jakobdo Ekspert
30. januar 2006 - 21:22 #5
Så må du vise hvilken løsning du brugte!
Du kan ikke bare lukke!