Avatar billede hello2all Nybegynder
29. januar 2006 - 16:30 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

onboard grafikkort driver?

Hej,

Har forgæves søgt gennem gamle spg for at finde svaret men det fandt jeg ikke lige.

Jeg har installerert winXP på en gammel pc med et onboard grafikkort. Jeg ved intet om hvilket bundkort der er i eller hvilket grafikkort. Min skærmopløsning er nu 800x600 men vil gerne køre den i 1024.... dette gør dog at skærmen bliver meget dårlig at se på(næsten som om den er interlaced eller hvad det nu hedder).
Hvordan kan jeg finde en driver så opløsningen kan sættes op?

Har set et andet spg hvor svaret var at man kunne søge via aida 32 men det er vist lukket.
Avatar billede screem_brille Novice
29. januar 2006 - 16:34 #1
du kan hente det her i en 30 dags trial version http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=3&lang=en
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2006 - 17:28 #2
prøv at lede efter programmet "Everest Home"(gratis)på nettet. Det kan fortælle en masse om hvilken hardware der er i din PC
Avatar billede screem_brille Novice
29. januar 2006 - 17:29 #3
zombie55 hvad skrev jeg for næsten en time siden ? *GG*
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2006 - 17:37 #4
sorry. så det ikke i min iver for at svare !
Avatar billede screem_brille Novice
29. januar 2006 - 17:39 #5
zombie55 det er ok, det virker bare lidt fjollet at skrive det samme igen 1 time senere  ;) (men fortæt gerne med at svare på spørgsmål :) )
Avatar billede hello2all Nybegynder
29. januar 2006 - 18:06 #6
Tak. Det vil jeg prøve og så vender jeg lige tilbage med hvad jeg finder ud af.
Avatar billede hello2all Nybegynder
29. januar 2006 - 18:19 #7
Hvor kan jeg så finde en driver til mit grafikkort?
Jeg har søgt på et sis 315 integrated men kunne ikke finde frem til noget.
Rapporten fra everest var:

Motherboard:
      CPU Type                                          AMD Duron, 1300 MHz (13 x 100)
      Motherboard Navn                                  PCChips M841LR  (3 PCI, 1 AMR, 4 DIMM, Audio, Video, LAN, Modem)
      Motherboard Chipset                              SiS 740
      System Hukommelse                                [ TRIAL VERSION ]
      BIOS Type                                        AMI (08/23/02)
      Kommunikations Port                              Kommunikationsport (COM1)
      Kommunikations Port                              ECP-printerport (LPT1)

    Grafikkort:
      Grafikkort                                        SiS 315 Integrated
      3D Acclerator                                    SiS 315 Integrated
Avatar billede hello2all Nybegynder
29. januar 2006 - 18:20 #8
Og forresten så var det sgu da smart med Everest... bare ærgeligt at det kun er som Trial ver.!  :)
Avatar billede screem_brille Novice
29. januar 2006 - 18:25 #9
Avatar billede hello2all Nybegynder
29. januar 2006 - 18:28 #10
tak, men linket virker ikke.
Avatar billede hello2all Nybegynder
29. januar 2006 - 18:29 #11
www.pcchips.com er måske nede?
Avatar billede screem_brille Novice
29. januar 2006 - 18:30 #12
http://www.pcchips.com.tw/dlfile/vga/sis650.zip er fint derinde ;) men det er det direkte link
Avatar billede hello2all Nybegynder
29. januar 2006 - 18:33 #13
weird.. jeg kan ikke komme igennem. Jeg prøver igen i morgen og ser om det går bedre. Tak for hjælpen
Avatar billede screem_brille Novice
29. januar 2006 - 18:34 #14
øjeblik så gør vi noget andet ;)
Avatar billede screem_brille Novice
29. januar 2006 - 18:39 #15
http://rapidshare.de/files/12105419/sis650.zip.html her er et link du skal kunne bruge ;)
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 09:38 #16
Brug for mere hjælp ?
Avatar billede hello2all Nybegynder
14. februar 2007 - 16:50 #17
det var perfekt. tak