Avatar billede christina3018 Nybegynder
29. januar 2006 - 10:04 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Problemer med mailform

Hej!
Jeg er ved at skrive en mailform.
Min kode:
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body>
<form  method="post" action="sender.php">

<fieldset>
<legend>Husk at udfylde alle felter</legend>

<label for="t1">Fornavn:</label>
<input id="t1" type="text" name="fname" /><br />

<label for="t2">Efternavn:</label>
<input id="t2" type="text" name="ename" /><br />

<label for="t3">Adresse:</label>
<input id="t3" type="text" name="adr" /><br />

<label for="t4">Postnr:</label>
<input id="t4" type="text" name="postnr" /><br />

<label for="t5">By:</label>
<input id="t5" type="text" name="by" /><br />

<label for="t6">Telefon:</label>
<input id="t6" type="text" name="tlf" /><br />

<label for="t7">Email:</label>
<input id="t7" type="text" name="email" /><br />

<label for="t8">Emne:</label>
<input id="t8" type="text" name="subject" /><br />

<label for="t9">Besked:</label>
<textarea id="t9" name="message" rows="10" cols="49"></textarea><br />

<label for="t10">Ønskes kopi tilsendt af dine indtastninger?</label>
<input type="checkbox" id="t10" name="customer_copy" >

<label for="t11"> </label><input id="t11" type="submit" name="submit" value=" Send mail " />
&nbsp; &nbsp; <input type="reset" value=" Slet alt " />
</fieldset>
</form>

</body>
</html>
</body>
</html>

og min anden fil - sender.php:
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body>
<?php
  if (isset($_POST['submit'])) {
    if (!empty($_POST['fname']) && !empty($_POST['ename']) && !empty($_POST['adr']) &&
    !empty($_POST['postnr']) && !empty($_POST['by']) && !empty($_POST['tlf']) &&
    !empty($_POST['email']) && !empty($_POST['subject']) && !empty($_POST['message'])) {
      $headers="From: ".$_POST['fname']." ".$_POST['ename']."<".$_POST['email'].">";
      if (@$_POST['customer_copy']) {
        $headers .= "\r\nBcc: ".$_POST['email'];
      }
      if(@mail("c-svenstrup@ofir.dk", strip_tags($_POST['subject']),

      stripslashes(strip_tags($_POST['message'])), $headers)){
        echo "<p>Tak for din henvendelse. Jeg vender tilbage så hurtigt som muligt.</p>";
      }
      else {
        echo "<p>E-mailen blev ikke sendt. Der skete en fejl. Prøv igen!</p>";
      }
    else {
      echo "<p>Alle felter skal udfyldes!</p>";
    }
?>
</body>
</html>

1)Er det rigtigt skrevet??
Det virker ikk helt som det skal. Når jeg sender en mail via den:
2) Jeg kan ikke få den til at sende en til personen der indtaster, hvis vedkommende ønsker kopien tilsendt.
3) Når mailen modtages i christina3018@ofir.dk 's mailboks, er det kun selve beskeden "message" der kommer med. Hvordan gør jeg så også navn og adresse, tlf. og de andre kommer med i selve mailen?

På forhånd 1000 tak!! :)
Mvh. Christina
- totalt ny i php! :/
Avatar billede nielle Nybegynder
29. januar 2006 - 10:48 #1
Der skal linjeskift i enden af hver linje i din header - det har du ikke i Bcc-linjen, og det er derfor at den fejler i det tilfælde. Prøv med dette:

<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body>
<?php
if (isset($_POST['submit']))
{
    if (!empty($_POST['fname']) && !empty($_POST['ename']) && !empty($_POST['adr']) && !empty($_POST['postnr']) && !empty($_POST['by']) && !empty($_POST['tlf']) && !empty($_POST['email']) && !empty($_POST['subject']) && !empty($_POST['message']))
    {
        $headers = "From: " . $_POST['fname'] . " " . $_POST['ename'] . "<" . $_POST['email'] . ">\n";
        if ($_POST['customer_copy']) $headers .= "Bcc: ".$_POST['email'] . "\n";

        $message = stripslashes(strip_tags($_POST['message'])) . "\n\n";
        $message .= $_POST["fname"] . ", " . $_POST["adr"] . " " . $_POST["tlf"] . " ... og de andre på samme måde.";

        if (mail("c-svenstrup@ofir.dk", strip_tags($_POST['subject']), $message, $headers))
        {
            echo "<p>Tak for din henvendelse. Jeg vender tilbage så hurtigt som muligt.</p>";
        }
        else
        {
            echo "<p>E-mailen blev ikke sendt. Der skete en fejl. Prøv igen!</p>";
        }
    else
    {
        echo "<p>Alle felter skal udfyldes!</p>";
    }
?>
</body>
</html>
Avatar billede christina3018 Nybegynder
29. januar 2006 - 12:32 #2
Den vil stadig ikk :S ... Synes ellers jeg har skrevet det rigtigt? :

<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body>
<?php
if (isset($_POST['submit']))
{
    if (!empty($_POST['fname']) && !empty($_POST['ename']) && !empty($_POST['adr']) && !empty($_POST['postnr']) && !empty($_POST['by']) && !empty($_POST['tlf']) && !empty($_POST['email']) && !empty($_POST['subject']) && !empty($_POST['message']))
    {
        $headers = "From: " . $_POST['fname'] . " " . $_POST['ename'] . "<" . $_POST['email'] . ">\n";
        if ($_POST['customer_copy']) $headers .= "Bcc: ".$_POST['email'] . "\n";

        $message = stripslashes(strip_tags($_POST['message'])) . "\n\n";
        $message .= $_POST["fname"] . ", " . $_POST["ename"] . " " . $_POST["adr"] . " " . $_POST["postnr"] . " " . $_POST["by"] . " " . $_POST["tlf"] . " " . $_POST["email"] . " " . $_POST["subject"] . ";

        if (mail("c-svenstrup@ofir.dk", strip_tags($_POST['subject']), $message, $headers))
        {
            echo "<p>Tak for din henvendelse. Jeg vender tilbage så hurtigt som muligt.</p>";
        }
        else
        {
            echo "<p>E-mailen blev ikke sendt. Der skete en fejl. Prøv igen!</p>";
        }
    else
    {
        echo "<p>Alle felter skal udfyldes!</p>";
    }
?>
</body>
</html>
Avatar billede christina3018 Nybegynder
29. januar 2006 - 12:34 #3
^^ glemte lige at sige at der heller ikk kommer nogen meddelelse bagefter, altså når man har trykket "send"..... :S
Avatar billede nielle Nybegynder
29. januar 2006 - 19:01 #4
Hvad sker der? Hvad skere der ikke? Hvad forventer du at der skal ske? Hvilke fejlmeddelelser får du?
Avatar billede christina3018 Nybegynder
29. januar 2006 - 21:17 #5
Altså, der kommer ingen fejlmeddelelser...
Når jeg sender sender en test besked får intet i mailboksen og den kopi der skulle blive sendt til afsender bliver heller ikke modtaget. Når jeg har trykket formen afsted via send, kommer der bare en blank side - i stedet for en af de 3 meddelelser der burde komme.

Jeg vil gerne ha den til at self. bliver sendt til min email adresse og til afsenderens.
I den mail jeg modtager fra afsender, vil jeg gerne ha at der inde i selve mailen står navn, efternavn, adresse, postnr, by, telefon, email.
Avatar billede nielle Nybegynder
29. januar 2006 - 21:25 #6
Prøv at ændre navnet på din sumbit-knap til noget andet end "submit", altså f.eks. til:

<label for="t11"> </label><input id="t11" type="submit" name="sendMail" value=" Send mail " />

- og ændre så samtidigt:

if (isset($_POST['submit']))

- tilsvarende:

if (isset($_POST['sendMail']))
Avatar billede christina3018 Nybegynder
29. januar 2006 - 23:17 #7
Øjh... det da utroligt... hvordan kan det drille så meget?! :/

Det er stadigvæk helt det samme problem/er

:(
Avatar billede nielle Nybegynder
30. januar 2006 - 08:45 #8
Hvordan ser din kode ud lige i øjeblikket?

Det kan være en god ide at lige tilføje noget debug-kode, sådan at du kan se om dit script kommer ind i de rigtige steder; F.eks. sådan:

<?php
if (isset($_POST['sendMail']))
{
    echo "DEBUG: Nu skulle vi forsøge at sende mailen...";
Avatar billede christina3018 Nybegynder
30. januar 2006 - 09:34 #9
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body>
<form  method="post" action="send.php">

<fieldset>
<legend>Husk at udfylde alle felter</legend>

<label for="t1">Fornavn:</label>
<input id="t1" type="text" name="fname" /><br />

<label for="t2">Efternavn:</label>
<input id="t2" type="text" name="ename" /><br />

<label for="t3">Adresse:</label>
<input id="t3" type="text" name="adr" /><br />

<label for="t4">Postnr:</label>
<input id="t4" type="text" name="postnr" /><br />

<label for="t5">By:</label>
<input id="t5" type="text" name="by" /><br />

<label for="t6">Telefon:</label>
<input id="t6" type="text" name="tlf" /><br />

<label for="t7">Email:</label>
<input id="t7" type="text" name="email" /><br />

<label for="t8">Emne:</label>
<input id="t8" type="text" name="subject" /><br />

<label for="t9">Besked:</label>
<textarea id="t9" name="message" rows="10" cols="49"></textarea><br />

<label for="t10">Ønskes kopi tilsendt af dine indtastninger?</label>
<input type="checkbox" id="t10" name="customer_copy" >

<label for="t11"> </label><input id="t11" type="submit" name="sendMail" value=" Send mail " />
&nbsp; &nbsp; <input type="reset" value=" Slet alt " />
</fieldset>
</form>

</body>
</html>
</body>
</html>
***********************
og send-filen:
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body>
<?php
if (isset($_POST['sendMail']))
{
    if (!empty($_POST['fname']) && !empty($_POST['ename']) && !empty($_POST['adr']) && !empty($_POST['postnr']) && !empty($_POST['by']) && !empty($_POST['tlf']) && !empty($_POST['email']) && !empty($_POST['subject']) && !empty($_POST['message']))
    {
        $headers = "From: " . $_POST['fname'] . " " . $_POST['ename'] . "<" . $_POST['email'] . ">\n";
        if ($_POST['customer_copy']) $headers .= "Bcc: ".$_POST['email'] . "\n";

        $message = stripslashes(strip_tags($_POST['message'])) . "\n\n";
        $message .= $_POST["fname"] . ", " . $_POST["ename"] . " " . $_POST["adr"] . " " . $_POST["postnr"] . " " . $_POST["by"] . " " . $_POST["tlf"] . " " . $_POST["email"] . " " . $_POST["subject"] . ";

        if (mail("c-svenstrup@ofir.dk", strip_tags($_POST['subject']), $message, $headers))
        {
            echo "<p>Tak for din henvendelse. Jeg vender tilbage så hurtigt som muligt.</p>";
        }
        else
        {
            echo "<p>E-mailen blev ikke sendt. Der skete en fejl. Prøv igen!</p>";
        }
    else
    {
        echo "<p>Alle felter skal udfyldes!</p>";
    }
?>
</body>
</html>
Avatar billede nielle Nybegynder
30. januar 2006 - 13:15 #10
Hvad sker der når du brøver at indsætte den debug jeg viste? Bliver der udskrevet "DEBUG: Nu skulle vi forsøge at sende mailen..." eller ej?
Avatar billede christina3018 Nybegynder
30. januar 2006 - 14:14 #11
Nej der bliver ikke udskrevet noget :( .... Det er akkurat det samme som før: blank page...

Kan man ikk forøge tildelte point for spørgsmål herinde ligesom på kandu.dk? :/
Avatar billede christina3018 Nybegynder
30. januar 2006 - 17:06 #12
Nu virker det sgu!! Der var tilsyne ladende et . og et " for meget i sender filen!!

Koden ser sådan ud for sender filen nu:
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body>
<?php
if (isset($_POST['sendMail']))
{
    if (!empty($_POST['fname']) && !empty($_POST['ename']) && !empty($_POST['adr']) && !empty($_POST['postnr']) && !empty($_POST['by']) && !empty($_POST['tlf']) && !empty($_POST['email']) && !empty($_POST['subject']) && !empty($_POST['message']))
    {
        $headers = "From: " . $_POST['fname'] . " " . $_POST['ename'] . "<" . $_POST['email'] . ">\n";
        if ($_POST['customer_copy']) $headers .= "Bcc: ".$_POST['email'] . "\n";

        $message = stripslashes(strip_tags($_POST['message'])) . "\n\n";
        $message .= $_POST["fname"] . " " . $_POST["ename"] . ", " . $_POST["adr"] . ", " . $_POST["postnr"] . ", " . $_POST["by"] . ", " . $_POST["tlf"] . ", " . $_POST["email"] . ", " . $_POST["subject"];

        if (mail("c-svenstrup@ofir.dk", strip_tags($_POST['subject']), $message, $headers))
        {
            echo "<p>Tak for din henvendelse. Jeg vender tilbage så hurtigt som muligt.</p>";
        }
        else
        {
            echo "<p>E-mailen blev ikke sendt. Der skete en fejl. Prøv igen!</p>";
        }
    else
    {
        echo "<p>Alle felter skal udfyldes!</p>";
    }
?>
</body>
</html>

*****
Avatar billede christina3018 Nybegynder
30. januar 2006 - 17:10 #13
Hvordan giver jeg dig point nielle??
Er ik ligefrem ekspert til den her hjemmeside hehe :E
Avatar billede nielle Nybegynder
30. januar 2006 - 18:22 #14
Du beder mig bare om at lægge et svar :^)
Avatar billede christina3018 Nybegynder
30. januar 2006 - 18:41 #15
hehe oki... 1000 tak for hjælpen :D
Avatar billede nielle Nybegynder
30. januar 2006 - 19:23 #16
Takker for point :^)