Avatar billede prodigy01 Nybegynder
28. januar 2006 - 19:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Google søg

Nogen der ved hvordan man får lagt et billede ind på sit webhotel og sådan.
Og så når man søger på google efter f.eks "Lars", så kommer billede af sig selv om ligger på sit net.
Avatar billede strych9 Praktikant
28. januar 2006 - 19:51 #1
Du sørger for at kalde filenavnet "lars". Sørger for at billedet er på nogle websider og at der er sat en ALT beskrivelse ind i din IMG tag hvor ordet Lars fremgår.
Og til sidst så sørger du for at der er en masse and websider som linker til billedet...
Avatar billede apo Praktikant
28. januar 2006 - 20:03 #2
Det du spørger om er ikke bare noget man lige gør. Det kræver noget arbejde, og tager tid.

Først skal du have en HTML-editor, der kan lave HTML'en - Da jeg går ud fra at du er på begynderniveau, kan du evt. bruge FrontPage eller en lignende WYSIWYG-editor (WYSIWYG = What You See Is What You Get).

Dernæst skal du have et FTP-program (F.eks. gratisprogrammet WS_FTP95), der gør at du kan uploade dit HTML-dokument og dit billede til webhotellets server (Se evt. dit webhotels website).

Når det er på plads laver du HTML-dokumentet, indsætter billedet og noget beskrivende tekst, og uploader filerne (HTML-dokumentet + billedet) til serveren.

Når filerne er uploadet skal du igang med at søgemaskineoptimere dit HTML-dokument - Læs artiklerne her: http://www.eksperten.dk/artikler/Generelt-IT/Soegemaskiner/

Bl.a. skal dit HTML-dokument indeholde en vis mængde tekst før Google's søgerobot vil indeksere din side og herunder dit billede.

Til sidst venter du på at GoogleBot har været forbi, og at den har indekseret dit HTML-dokument (Det kan tage noget tid).

Kort fortalt...
Avatar billede apo Praktikant
28. januar 2006 - 20:05 #3
Det var et svar :-)
Avatar billede prodigy01 Nybegynder
28. januar 2006 - 20:07 #4
jeg er ikk ny til det .. men jo tak :)!